וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הגיע הזמן לדעת מה קרה לילדי תימן ולעשות צדק"

21.6.2016 / 17:24

ראש הממשלה התייחס לדיון שנערך בכנסת בנושא חטיפתם לכאורה של הילדים בשנותיה הראשונות של המדינה, והביע תקווה כי הפרוטוקולים החסויים ייחשפו. הרצוג: "החברה הישראלית יכולה להתמודד עם האמת, גם אם תהיה כואבת"

צילום: רוני כנפו ועמותת עמר"ם, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (שלישי) על הדיון שנערך הבוקר בוועדת חוקה, חוק ומשפט בנושא חטיפת ילדי תימן, שבו עסקו בין היתר בבקשה לפרסם את המסמכים והפרוטוקולים של החקירות שהתקיימו בנושא לאורך השנים, ונותרו חסויות. "הנושא של ילדי תימן הוא פצע פעור שממשיך לדמם אצל משפחות רבות, שאינן יודעות מה קרה לתינוקות ולילדים שנעלמו, והם מחפשים את האמת ורוצים לדעת מה קרה", אמר נתניהו.

"אני חושב שהגיע הזמן לדעת מה קרה, לעשות כאן צדק ולעשות סדר", הוסיף ראש הממשלה, ואמר כי מסיבה זו מינה את השר צחי הנגבי לעסוק בנושא. "השדולה הזו היא חשובה ולכן הנחיתי את חברנו השר צחי הנגבי להביא לממשלה הצלחה בעניין החיסיון, שאני עדיין עד לרגע זה אינני מבין מדוע הוא קיים".

עוד בוואלה! NEWS:
"כתם על החברה הישראלית": הכנסת דנה בפרשת חטיפת ילדי תימן
מוכרי הנשק בארה"ב בעין הסערה: "מי שרוצה להרוג - ימצא דרך"
סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. ניב אהרונסון
"הנושא הוא פצע פעור שממשיך לדמם". נתניהו/ניב אהרונסון

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) קרא לחשוף את המסמכים החסויים. "לחשוף את הפרוטוקולים - החברה הישראלית יכולה ומסוגלת להתמודד עם הפצע גם אם האמת תהיה כואבת", כתב הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף: "את הפרוטוקולים של פרשת ילדי תימן יש לחשוף ולתת למשפחות תשובות ככל שניתן. הן ממתינות לכך עשרות שנים. זהו פצע ששנים לא רצו לפתוח אותו, אבל בשנת ה-68 אפשר לקבוע בוודאות שהחברה הישראלית יכולה ומסוגלת להתמודד איתו גם אם האמת תהיה כואבת. אנחנו במחנה הציוני ובאופוזיציה בראשותי נתמוך בכל מהלך שיאפשר זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"יש לתת תשובות למשפחות". הרצוג/נועם מושקוביץ

פרשת ילדי תימן אירעה בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, כאשר הורים לתינוקות עולים מתימן נתבשרו שהתינוקות מתו בלידה. ההורים מעולם לא זכו לראות את גופות התינוקות, משום שנמסר להם שהם נקברו, ונוסף על כך לא קיבלו תעודות פטירה ופרטי נתיחה שלאחר המוות. הטענה הייתה כי התינוקות נלקחו מהוריהם ונמסרו לאימוץ ללא ידיעתם. ועדות חקירה רבות קמו לאורך השנים ואולם אף אחת מהן לא הצליחה לגלות מה עלה בגורלם של אותם מאות ילדים.

את הדיון שנערך הבוקר יזמה ח"כ נאווה בוקר (הליכוד) עם ח"כ מאיר כהן (יש עתיד). השתתפו בו בין היתר ד"ר יעקב לזוביק, נציג גנזך המדינה; שלומי חתוכה מעמותת "עמרם"; יו"ר מרצ זהבה גלאון; ח"כ נורית קורן (הליכוד); ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) וח"כ רחל עזריה (כולנו). "עברנו יותר מידי ועדות חקירה והכתם הזה הופך לנמק בחברה הישראלית", אמר ח"כ כהן. "ילדים נחטפו מאימם, זאת מציאות מטורפת. אני דורש לפתוח את הפרוטוקולים, לחשוף את האמת. מצפה מראש הממשלה לפעול בנושא מיד". ח"כ בוקר הצטרפה לקריאה, לאחר שסיפרה כי אחיה ואחותה היו ככל הנראה בין אותם חטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully