וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מסרב להצמיד סייעת לבן 7 הסובל מאלרגיה מסכנת חיים

21.6.2016 / 9:12

אביעד ציון בן לולו העולה לכיתה ב' סובל מרגישות חמורה למוצרי מזון הנפוצים בבתי הספר, אך התקנות קובעות כי החל מהשנה הבאה הוא לא יזכה להשגחה צמודה. "הקלות ראש של משרד החינוך מזעזעת", אמרה אמו בכעס

אילוסטרציה. ShutterStock
אביעד רגיש למאכלים הנפוצים בבתי הספר/ShutterStock

אביעד ציון בן לולו, ילד בן 7 הסובל מאלרגיה חמורה שעלולה לסכן את חייו, יאלץ להתמודד בשנה הבאה ללא סייעת צמודה בבית הספר שתשגיח עליו, ובמקרה הצורך אף להזריק לעצמו את החומר המונע את התופעות המסוכנות המופיעות במקרה של חשיפה למאכלים השונים שלהם הוא רגיש. זאת, בשל העובדה שתקנון משרד החינוך קובע שהחל מכיתה ב' לא יצוותו סייעות צמודות לילדים הסובלים מאלרגיה. "אני כאמא שלו מפחדת להזריק לו במצב סכנה, אז איך הם חושבים שהוא יזריק לעצמו?", אמרה בכעס אמו של אביעד, מורן.

כשפנו הוריו של אביעד למשרד החינוך, הסבירו להם כי הם רוצים לעודד את הילד לעצמאות. "מנסים לעודד עצמאות על חשבון חייו של בני?", הוסיפה האם. "הקלות ראש שבה משרד החינוך נוהג בכל הקשור לאלרגיות מזעזעת בעיניי, מה שונה ילד בכיתה א' לילד בכיתה ב'?".

משרד החינוך: "ועדת מומחים קבעה את ההנחיות"

האלרגיה שממנה סובל אביעד היא חמורה ביותר מפני שהיא עלולה להעמידו בסכנת חיים לא רק במקרה שיאכל את המאכלים שאליהם הוא רגיש, אלא גם אם רק יבוא עמם במגע. מדובר במזון הנפוץ בבתי הספר, שכולל בוטנים, ביצים, פיסטוקים, אגוזים, שומשום, קשיו ודג אמנון. בנוסף הוא סובל מאסטמה – דבר שמגביר את הסיכויים לקוצר נשימה במקרה של חשיפה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "ועדת מומחים משותפת למשרד החינוך ולמשרד הבריאות קבעה כי סייעת רפואית בהיקף מלא תינתן לילדים הסובלים מרגישות למוצרי המזון ברמה מסכנת חיים החל מגיל 3 ועד לסוף כיתה א'. לא חל כל שינוי בהנחיות להקצאת סייעות, לא חל שום קיצוץ בהקצאת השעות לסייעות, ובכיתה ב' ניתן סיוע לצורך השגחה בהפסקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully