וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוב בכלל של המשטרה": הייסורים הבלתי נגמרים של דייר ההוסטל

21.6.2016 / 13:25

דוד יחיא ששהה בהוסטל בירושלים הוכה לטענתו על ידי השומר. המשטרה שהוזעקה למקום פינתה אותו לבית החולים והבטיחה לשלם את עלויות הטיפול. ואולם היא לא עשתה כן ונגד יחיא נפתח תיק הוצאה לפועל שתפח לאלפי שקלים עד שחשבונו עוקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה אמרה שהעניין יסודר. יחיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבר מחוסר דיור ששהה בהוסטל בירושלים הותקף, לטענתו, על ידי השומר בהוסטל. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום הפנו אותו לבדיקות בבית החולים. ואולם, לאחר שהמשטרה לא שילמה את החוב, נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל שתפח לאלפי שקלים - וחשבונו עוקל.

התקיפה לכאורה אירעה בשנת 2012, אז דוד יחיא, מחוסר דיור ששהה בהוסטל של עיריית ירושלים "מלון הבירה", הוכה לפי גרסתו על ידי שומר ההוסטל. זאת, לטענתו משום שהגיע באיחור לשעת הלינה בהוסטל. יחיא הזעיק את המשטרה וזו שלחה אותו לבדיקה רפואית בבית החולים הר הצופים כדי לתת דוח לצורך החקירה.

"הגעתי באותו יום בחמש דקות איחור לשעת הלינה והשומר לא הסכים להכניס אותי", סיפר יחיא. "אמרתי לו שהייתה לי תקלה ושאין לי איפה לישון, אבל הוא סירב ודחף אותי. ניסיתי לשכנע את השומר שאין לי איפה לישון אבל ללא הואיל, ניסיתי לישון בחדר המדרגות, אך השומר מצא אותי, הכה אותי וזרק אותי משם. פניתי למשטרה, ניידת הגיעה, הראיתי להם את המכות שחטפתי והם לקחו אותי לתחנת המשטרה. למחרת, נתנו לי הפנייה לבדיקות רפואיות בבית החולים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נהג ג'יפ דרס אישה בחוף בחדרה - וירצה 6 חודשי עבודות שירות בלבד
פרסמו תמונות מפוברקות של יועץ תקשורת - ויפצו אותו ב-200 אלף שקל
המחאה השתלמה: רשויות בפריפריה יממנו עד 80% מעלות קייטנות

מסמכי ההוצאה לפועל שהוגשו ליחיא

סריקה

לדבריו של יחיא, הוא סירב לבדיקות והודיע כי מצבו הכלכלי לא מאפשר לו לשלם עבורן, אך במשטרה התעקשו ואמרו שהתשלום יעשה על חשבונם. "הבהרתי שאין לי כסף לשלם על המיון ובמשטרה אמרו לי שכאשר מוציאים הפנייה מהמשטרה אז הבדיקה נעשית על חשבונה". על פי יחיא, הוא לא קיבל באותו יום חשבון לתשלום, אלא רק לאחר כמה חודשים. יחיא עצמו מטופל זה חמש שנים בטיפול פסיכיאטרי ונקבעה לו נכות של 20% מטעם הביטוח הלאומי.

לאחר הטיפול, פנה יחיא אל עורכת דין ממשרד שוויזמר שהפנתה אותו לקבל את טפסי התשלום מקופת החולים. שם נמסר לו כי מאחר שהמשטרה הפנתה אותו לבדיקות עליה לשלם את החוב. יחיא פנה אל המשטרה ושם נאמר לו כי העניין יסודר. למרות זאת, נגד יחיא נפתח תיק בהוצאה לפועל וחשבונו עוקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אמרו לי שאני חייב לשלם, אחרת כל דבר שאצבור יעוקל לי"

"הגיעה אליי הוצאה לפועל. כשקיבלתי עיקול לחשבון הבנתי שהעניין לא טופל. עורכת הדין אמרה שזה יסודר", אמר יחיא. "אני לא התכוונתי ללכת לבדיקות האלו. במשך חצי שנה החשבון שלי היה מעוקל, לא יכולתי להתנהל באופן כספי. הייתי מבקש נדבות ברחוב. לא יכולתי גם לעבוד, הם הטילו עיקול על המשכורות והעבודה. במשך שלוש שנים התנהלתי עם הסיפור הזה של עיקול החשבון והוצאה לפועל על חוב שהיה שייך בכלל למשטרה".

עוד טען יחיא: "חודשים אחרי שאני חווה טרטורים מהוצאה לפועל ושולח מכתבים מעורכי דין, העורך דין הראשון שלי אמר לי שאני חייב לשלם את הסכום הזה, כי אחרת כל דבר שאצבור יעקלו לי".

יחיא סיפר כי אחותו, שעובדת בבית המשפט, ייעצה לו לפנות לאגף לסיוע המשפטי של משרד המשפטים על מנת לקבל עזרה בנושא. "פניתי אליהם ונתנו לי ייצוג אצל עורכת דין. היא ביקשה את כל הטפסים, גם מהבית חולים וגם מהמשטרה. מחוב של 760 שקלים, מצאתי את עצמי שבוי בחוב של 2,650 שקלים. חוב שאני בכלל לא אמור לשלם".

בעקבות ההתערבות של עו"ד אופיר אורנשטיין מהמחלקה לסיוע משפטי במשרד המשפטים בית משפט השלום בראשון לציון הודיע כי הצדדים הגיעו להסדר פשרה בעניין, לפיו החוב יימחק. "הצדדים מתבקשים להודיע לבית המשפט כי הגיעו לידי הסדר שלפיו כל טענות, דרישות ותביעות יסולקו. משטרת ישראל מבקשת להודיע כי התשלום הוא לפנים משורת דין ובהתחשב בנסיבות המיוחדות של המקרה", לשון ההחלטה.

עו"ד סהר הדר, סגנית מנהל מחוז ירושלים של האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים אמרה כי "על רשויות החוק להקפיד בהתנהלותם בכל הנוגע לעצורים הנלקחים לבדיקות רפואיות כפויות, על מנת שלא יגרם להם נזק נוסף על שלילת החירות הכרוכה בהליך הננקט בעניינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully