וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי יהוה מזועזעים מההפגנה: "הילדים חטפו טראומה, ירקו עליהם"

20.6.2016 / 0:28

עובד יצחק, מראשי הזרם הנוצרי-משיחי בישראל, התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להפגנה האלימה מחוץ לאירוע של הכת בראשון לציון וסיפר על עיקרי אמונתם. "אנחנו לא משדלים איש", אמר

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

מאות אנשים הפגינו שלשום (שבת) נגד טקס הטבלה של "עדי יהוה" בראשון לציון. עובד יצחק, מראשי הזרם הנוצרי-משיחי בישראל, סיפר כי חבריו חוו אלימות מצד המוחים. "האירוע לא עבר בקלות, הייתה שם אלימות, מאוד לא נעים, אבל לעדי יהוה תושבי ראשון לציון יש זכות לקיים אירוע בדיוק כמו לכל אחד אחר. אנחנו שוחרי שלום ומנסים לקיים את דתנו", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "היו נפגעים, בעיקר ילדים שחטפו טראומה. צעקו עליהם, חלק חטפו חבטות, יריקות".

לדברי יצחק, "אנחנו מעודדים אנשים לבחון את המקרא שלהם, ולכן זה לא כל כך ערב לכל האוזניים. אנחנו מקבלים את התנ"ך וגם את הכתבים המאוחרים, אבל אנחנו לא שייכים לאחת הדתות הגדולות: לא ליהדות, לא לנצרות ולא לאסלאם. בארץ אנחנו מיעוט, אבל שמונה מיליון מאמינים בכל רחבי העולם שבאו מכל מיני רקעים: יש אצלנו אנשים שהיו מוסלמים לשעבר, יהודים ונוצרים לשעבר שבחנו את המקרא וקיבלו החלטה מושכלת ובוגרת אם לקבל את ההוכחות שבמקרא או לא. וזו זכות חופשית לכל אחד".

מפגינים חרדים נגד טקס הטבלה נוצרי בהיכל התרבות בראשון לציון. 18 ביוני 2016. מגד גוזני
"ילדים חטפו טראומה". מפגינים מחוץ לטקס ההטבלה בראשון לציון, אתמול/מגד גוזני

בתגובה לטענות ארגון "יד לאחים" כי מדובר בזרם מיסיונרי, שאנשיו עוברים מדלת לדלת ברחבי הארץ, אמר יצחק כי אנשי "עדי יהוה" מצטרפים מרצון חופשי. "אנחנו עוסקים בפעילות הסברתית, אנחנו לא משדלים אף אחד, לא נותנים טובות הנאה לאף אחד. אנחנו פעילים בארץ מ-1920. אנחנו מדברים עם אנשים בוגרים ומעודדים אותם לבחון, הכול בגדר החוק. כמו שאתה מדבר בעבודה עם חבר לעבודה על אמונה באלוהים, זכותנו לדבר עם רעינו. מי שלא רוצה, אנחנו לא כופים עליו".

יצחק מסתייג מהגדרת "עדי יהוה" כת. לדבריו, "כת זו מילה עם קונטציה שלילית; אין לנו מנהגי או גורו שאנחנו הולכים אחריו. נהוג לכנות כת כל דת שאנשים לא מכירים. אנחנו מקבלים כל טיפול רפואי שלא כולל דם. המדע ראה שהדם יכול להזיק. אנחנו אנשים שוחרי שלום, אין לנו עניין להפריע למישהו. אנחנו מקיימים את הדת שלנו".

(עדכון ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully