וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף הפגינו בראשל"צ מחוץ לטקס הטבלה נוצרי בהיכל התרבות

18.6.2016 / 10:43

רחובות מרכזיים בעיר נחסמו לתנועה בשל הפגנת חרדים נגד תפילה של הזרם הנוצרי-משיחי "עדי יהוה". העירייה ניסתה לבטל את האירוע, אולם חויבה לקיימו בצו בית משפט

מפגינים חרדים נגד טקס הטבלה נוצרי בהיכל התרבות בראשון לציון. 18 ביוני 2016. מגד גוזני
המפגינים מחוץ להיכל התרבות בראשון לציון/מגד גוזני

מאות בני אדם הפגינו היום (שבת) במרכז ראשון לציון והתעמתו עם כוחות המשטרה במחאה על קיום תפילה של הזרם הנוצרי-משיחי "עדי יהוה", באירוע תפילה המוני בהיכל התרבות בעיר. המשטרה חסמה לתנועה את רחוב ז'בוטינסקי ובמקום כוחות גדולים מאוד של משטרת מרחב השפלה. המחאה אורגנה על ידי שורה של זרמים דתיים בראשון לציון, כאשר המפגינים ערכו תפילה ברחבת הכניסה להיכל התרבות.

בתווך נמצאו עשרות שוטרים ושוטרי משמר הגבול וכן לוחמי יס"מ החוצצים בין הצדדים. במהלך האירוע נרשמו כמה עימותים בין המפגינים לשוטרים וכמה מהם עוכבו לחקירה. הארגון הנוצרי ביקש לערוך טקס הטבלה במקום, והעירייה סירבה בתחילה. בית המשפט חייב את עיריית ראשון לציון ואת מנהלי היכל התרבות לקיימו, על פי חופש הדת, מה שגרר תרעומת בקרב חרדים.

עוד בוואלה! NEWS:
אולי בגלל שאנחנו בנות 60 לא יאשימו אותנו באונס שעברנו
אחרי 70 שנה על הכס, תאילנד מגלה שגם "שליט אלוהי" יכול למות
משטרת בריטניה: הוגש כתב אישום בגין רצח חברת הלייבור

מפגינים חרדים נגד טקס הטבלה נוצרי בהיכל התרבות בראשון לציון. 18 ביוני 2016. מגד גוזני
ההפגנה בראשון לציון/מגד גוזני

באתר של חב"ד בישרו על האירוע המתקיים בהיכל התרבות כעל "אירוע שמד", והבטיחו לקיים תפילת שחרית ותפילת מוסף המונית מחוץ למקום. לקריאה להשתתף בעצרת הצטרפו רב קהילת חב"ד בעיר הרב מרדכי צבי דובראווסקי, ושליחי חב"ד נוספים, כמו גם ראש המועצה הדתית בעיר, דוד שילה. בעיר נתלו מודעות רחוב הקוראות לציבור להגיע לעצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully