וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: אותרו שרידי מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בחודש שעבר

אחד מכלי השיט שהצטרף למאמצי החיפוש אחר המטוס, שהתרסק בים התיכון בדרכו מפריז לקהיר, זיהה "כמה מוקדים מרכזיים" שבהם נמצאו השרידים. איתור הקופסאות השחורות עשוי לשפוך אור על נסיבות ההתרסקות המסתורית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שרידי מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בחודש שעבר בים התיכון, בדרכו מפריז לקהיר, אותרו – כך נמסר אמש (רביעי) מהממשלה המצרית. הוועדה המרכזת את מאמצי החקירה בנוגע להתרסקות, שהביאה למותם של 66 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על גבי המטוס, מסרה כי כלי שיט שהצטרף למאמצי החיפוש "זיהה כמה מוקדים מרכזיים שבהם נמצאו השרידים".

בהתאם למידע שנאסף עד כה מאותו כלי שיט, צוותי החקירה יקבעו במדויק את המוקדים שבהם נמצאים השרידים. טרם התברר אם צוותי החיפוש צפויים למשות את ההריסות הלילה או במועד מאוחר יותר. עד כה, נמצאו רק שרידים מהמטוס שצפו על פני הים, אולם טרם נמצא גוף המטוס או הקופסאות השחורות.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת מאשרת: אותרו אותות מהקופסה השחורה של המטוס המצרי
סיסי שולח צוללת לחיפוש הקופסה השחורה: "כל האפשרויות נבחנות"
גורמים במצרים: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק

חפצים שנמצאו בין הריסות מטוס "איג'יפטאייר", מאי 2016. צבא מצריים, מערכת וואלה! NEWS
חלק משרידי המטוס שאותרו עד כה/מערכת וואלה! NEWS, צבא מצריים

אם אכן נמצא גוף המטוס והקופסאות השחורות, הדבר עשוי לשפוך אור על נסיבות ההתרסקות המסתורית, שטרם התבררו באופן מלא. הקופסאות השחורות צפויות להמשיך לשחרר אותות רק למשך עוד כשבוע, ואם לא יימצאו עד אז, יהיה לצוותי החיפוש כמעט בלתי אפשרי לאתרן בים. עד כה, אף ארגון לא קיבל אחריות על הפלת המטוס, וההערכה היא כי תקלה טכנית גרמה להתרסקות.

בתחילת החודש הודיעה צרפת כי אותרו אותות מהקופסה השחורה של המטוס, על ידי הספינה "לה פלאס" שמשייטת בים התיכון. רשות התעופה האזרחית במצרים ציטטה מוקדם יותר הצהרה מטעם ועדת החקירה של ההתרסקות שלפיה כלי השיט "לה פלאס" היה הראשון לקבל את האותות. לפי ההודעה, הספינה קיבלה את "האותות מהריסות בקרקעית הים באזור החיפושים, ככל הנראה מאחת הקופסאות השחורות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטוס האירבוס A320 טס בשמיים בהירים בשעת לילה ב-19 במאי, כשלפתע הוא נכנס לסחרור עד שצנח מגובה של 38 אלף רגל אל תוך הים. לפי חברת "איג'יפטאייר", המטוס מעולם לא שידר אות מצוקה.

מאז ההתרסקות, שרידים ושיירי אדם נמצאו בזמן שגוף המטוס וגופות הנוסעים ככל הנראה נמצאים עמוק בקרקעית הים התיכון. צוות זיהוי פלילי בוחן את ה-DNA של השיירים כדי לזהות את הקורבנות. אזור הסריקות צומצם לשטח של חמישה קילומטרים בלבד.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully