וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רפובליקני: "הילרי קלינטון תהיה אסון לישראל"

16.6.2016 / 6:30

מייק האקבי, אחד המועמדים לראשות המפלגה שפרש מהמרוץ בתחילת השנה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המועמדת תמשיך בקו הכושל לדעתו שמנהיג אובמה. לדבריו, אמירותיו של טראמפ משקפות את דעת הציבור האמריקני: "תומכיו לא אנטישמים"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

"הילרי קלינטון תהיה אסון לישראל", כך אמר מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי, מי שהיה מועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, בשיחה עם וואלה! NEWS. "המדיניות של הילרי תמשיך את המדיניות של הנשיא אובמה, ואני לא חושב שמישהו יכול להגיד שהיחסים בין ישראל וארצות הברית היו טובים תחת הנהגתו בשמונה השנים האחרונות".

האקבי, מוותיקי המפלגה הרפובליקנית, היה אחד מ-17 המתמודדים שהחלו את המרוץ לראשות המפלגה ב-2016 בשנה שעברה, אך פרש כבר בפברואר האחרון עם עונת הפריימריז בעקבות תוצאות מאכזבות במיוחד באיווה. בחודש שעבר, הביע תמיכה פומבית בטראמפ. "אני חושב שאני הייתי המועמד המתאים ביותר, הראוי ביותר, המוכשר ביותר, שהיה עושה את העבודה הכי טובה – אבל זה לא מה שהבוחרים בחרו", אמר. "מכיוון שאני מכבד את ההליך הדמוקרטי ואת הבוחרים – אעשה כל מה שאני יכול כדי לעזור לטראמפ להיות הנשיא הבא".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ויכוח על תקציב מאיים לסחוף את ישראל למערבולת הבחירות בארה"ב
סקר בארה"ב: טראמפ יטפל טוב יותר בטרור, אך התמיכה בו ירדה לשפל חדש
נתניהו מבהיר: "הסיוע האמריקני לא רק שלא יקוצץ - הוא יגדל"

מייק האקבי, מועמד רפובליקני בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, פברואר 2016. רויטרס
"לא מטיל ספק בטראמפ, אלא ברפובליקנים שמטילים בו ספק". האקבי/רויטרס

האקבי מתייצב גם מאחורי עמדותיו של טראמפ, למרות ההסתייגות ההולכת וגוברת מהמועמד המיליארדר בממסד הרפובליקני בשבועות האחרונים, שהתחזקה עוד יותר בעקבות תגובתו של לאירוע הירי באורלנדו. "אני לא מטיל ספק בטראמפ, אלא ברפובליקנים שמטילים בו ספק", אמר האקבי, המבקר בישראל בקביעות מדי שנה ולביקורו האחרון הגיע כאורח השגרירות הנוצרית בירושלים וכנס הרצליה ה-16 המתקיים השבוע.

"אני תוהה מה הרפובליקנים שמתנערים מאמירותיו של טראמפ חושבים, העמדות שלהם לא תואמות את מה שרוב האמריקנים מאמינים בו – שארצות הברית צריכה לשלוט בגבולות שלה, ושהעם האמריקני צריך להיות בטוח מי נכנס למדינה ומה מטרת כניסתו. לכן אני מטיל ספק באנשים האלה, שמתחזים לכאלה שדואגים לאמריקה, אבל אני מתקשה להאמין שזה המצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"המכנה המשותף הוא שכל הפיגועים האלה בוצעו בידי מוסלמים קיצוניים, אז אולי אנחנו צריכים להיות יותר זהירים לגבי מי נכנס?"

האקבי לא רואה כל פסול באמירותיו האנטי-מוסלמיות של טראמפ ומגן על קריאתו המחודשת למנוע כניסת מוסלמים לארצות הברית בעקבות הטבח באורלנדו. "אני לא מכיר אף מדינה בעולם שפשוט פותחת את הגבולות שלה לכל מי שרוצה מבלי שיש שום איתות או אינדיקציה מה מטרת הגעתם", אמר.

"גם לתוך ישראל אין הגירה חופשית של מוסלמים, כך שאני לא מבין את ההלם הגדול אם ארצות הברית תטיל על כך מגבלות. יש לנו כל הזמן אירועי טרור כמו המרתון בבוסטון והירי בסן ברנדינו ואורלנדו. המכנה המשותף הוא שכל הפיגועים האלה בוצעו בידי מוסלמים קיצוניים, אז אולי אנחנו צריכים להיות יותר זהירים לגבי מי שמנסה להיכנס, ומצהיר כי הוא מוסלמי. זה לא אומר שצריך למנוע את כניסתם של כולם - זה אומר שאנחנו צריכים לדעת מי הם, למה הם באים ומה הם מתכוונים לעשות כשיגיעו".

הילרי קלינטון, המועמדת לנשיאות ארצות הברית. ניו יורק, 7 ביוני 2016. AP
"תמשיך את אובמה". קלינטון/AP

כשנשאל מי יהיה נשיא טוב יותר עבור ישראל, להאקבי, המזוהה עם הימין הנוצרי האוונגיליסטי ונחשב לתומך מושבע של ישראל וההתנחלויות, יש עמדה חד-משמעית. "בניגוד להילרי, אני סובר שטראמפ ייתן חיזוק אמיתי ליחסים עם ישראל. העובדה שהבת שלו נשואה ליהודי והנכדים שלו גדלים כיהודים היא משמעותית. הוא לא יהיה מישהו שיזלזל ביחסים החשובים בין אמריקה וישראל".

האקבי דוחה את התיאורים שעלו בשבועות האחרונים על גל אנטישמיות של תומכי המועמד הרפובליקני לנשיאות. "לא ראיתי שום אנטישמיות מתומכי טראמפ", קבע בתוקף, והפנה את האצבע לכיוון השני. "מה שאני כן רואה זה רגש אנטי ישראלי חזק אצל תומכי אובמה".

טראמפ עונה למיט רומני אני האיש הכי פחות גזען שתכירו. רויטרס
לדברי האקבי, דבריו של המועמד השנוי במחלוקת מייצגים את הציבור האמריקני. טראמפ/רויטרס

לדבריו, "אובמה חתם על ההסכם עם איראן, התנער מישראל בעקביות וניסה לחבר את האחים המוסלמים במצרים. הוא ויתר על הקו האדום בסוריה והשאיר שם אנשים חסרי ישע. אני לא מבין איך מישהו יכול להסתכל על המדיניות האמריקנית בשמונה השנים האחרונות ולהגיד שזו הייתה תקופה טובה ליחסי ישראל ארצות הברית".

האקבי חיבר קו ישר בין החדשות של היממה האחרונה, שלפיה הממשל מתנגד להגדלת הסיוע האמריקני לתכניות הטילים הישראלית. "ההחלטה של הממשל לא להגדיל את הסיוע לתוכניות הטילים מסמלת במדויק את אותו שמסרב להשתמש במונח אסלאם רדיקלי כדי לתאר את האויב האמיתי – שהוא משותף לישראל ולארצות הברית. זה מסוכן לארצות הברית, וזה מסוכן לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully