וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הפצוע אנוש מצוק איתן על מימון הנגשת ביתם: "המדינה אחראית"

16.6.2016 / 0:18

איריס הישראלי, אמו של החייל שנפצע אנושות ב"צוק איתן" וקיבל מיליון שקלים וחצי בקמפיין מימון המונים, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי ראתה נכונות לפעול מצד משרד הביטחון. לדבריה, "הוא חייל של כולנו, יש לפעול לפנים משורת הדין"

עריכת תוכן: לירן מוסלי בירן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן.

איריס הישראלי, אמו של יהודה הישראלי, צעיר שנפצע אנושות במבצע "צוק איתן" בניסיון להשיב את החייל הדר גולדין, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על פגישתה עם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם, ועם ראש אגף השיקום תת אלוף במילואים משה צין, שנערכה אתמול (רביעי). הפגישה התקיימה כדי לבחון את אפשרות העברת הכספים המיועדים להנגשת ביתו של הישראלי למגבלותיו בעקבות הפציעה. משרד הביטחון לא מקצה את המימון לעניין משום שהוא תושב ההתנחלות עפרה, הנתונה בהקפאת בנייה.

"הפגישה הייתה טובה, ראינו נכונות מאוד גדולה לעזור ורצון טוב, אבל התקדמות גדולה עוד אין", אמרה הישראלי, וציינה כי לכן ביקשה "פגישה עם שר הביטחון יחד עם המנכ"ל, על מנת שנוכל לקדם את העניין כמה שיתר מהר". ביום שני נפגש סגן שר הביטחון אלי בן דהן עם משפחת הישראלי.

הישראלי טענה כי המצב, שלא מאפשר למשרד הביטחון לממן את ההתאמות עבור ביתו של בנה, הוא "אבסורד גדול מאוד". עוד הוסיפה: "הנקודה שאנחנו מציגים מול משרד הביטחון היא כי אפשר לעשות משהו לפנים משורת הדין. מדובר בחייל של כולנו שהלך למלחמה, וכמו שהלך למלחמה צריך גם להחזיר אותו באותו מצב".

עוד בנושא:
מדינה שלמה נרתמת: יותר ממיליון שקל גויסו לבניית בית לפצוע "צוק איתן"
אם החייל הפצוע שביתו ימומן: "העם אמר - לא מפקירים פצועים בשטח"

פלייר גיוס הכספים עבור שיקומו של יהודה הישראלי  - ראיון ifb עם אמו של הישראלי - איריס הישראלי. מערכת וואלה!
"אבסורד גדול מאוד". יהודה הישראלי/מערכת וואלה!

בתחילת החודש גויסו יותר ממיליון שקלים בתוך 20 שעות עבור עריכת השינויים בביתו של יהודה הישראלי, באמצעות קמפיין "הדסטארט" למימון המונים. "המדינה צריכה לקחת אחריות עליו, ולא העם", טענה לנוכח הקמפיין. "אנחנו עלינו ליישוב עפרה בעקבות הנחייה של משרד השיכון, אני משלמת משכנתה באופן חוקי. אנחנו רוצים שיהודה יחזור לביתו מכוח האחראיות של מדינת ישראל", אמרה. "הרגשנו בפגישה שיש רצון כזה. כרגע העניין המשפטי והבירוקרטי מסובך, אבל אנחנו מאמינים ששר הביטחון יכול לפתור את הבעיה הזו".

הישראלי ביקשה להבהיר כי התעקשותה לקבל מימון מהמדינה היא אינה לשם הצהרה כי עפרה היא חלק ממדינת ישראל. "אנחנו הרגשנו שגיוס הכספים ברשת אמר: 'כולנו עם אחד, זה חייל של כולנו ואין פה שום דבר פוליטי'", הדגישה. "הנקודה היא שאנחנו רוצים לקיחת אחריות. אם שר הביטחון לא יפתור הבעיה, זה יפגע בי מאוד באופן אישי. המדינה לוקחת בן, שתחזיר אותו. המקרה הזה הומניטרי ומוסרי באופן מובהק, לא יותר מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאמינים ששר הביטחון יכול לפתור את הבעיה". איריס הישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהודה הישראלי שכב מחוסר הכרה במשך שנה וחצי מאז שנפצע במבצע "צוק איתן", בקיץ 2014. לפני כמה חודשים הוא החל להשתקם, וכעת הוא מסוגל לשוב לביתו. "יהודה נמצא כבר שנתיים בתל השומר. עברנו שמונה ניתוחי ראש, אבל כל יום יש עוד התקדמות", סיפרה הישראלי. "החיוך שלו, עוד מילה, משפט שלא אמר קודם, הוא עושה את הכול וגורם להתרגשות גדולה".

הישראלי הסבירה כי "מי שלא מכיר פציעת ראש לא מבין שמדובר בעוד צעד ועוד מעד". כמו כן, סיפרה: "אנחנו מרגישים שהוא מבין שיש התגייסות בשבילו ויש שמחה. אמרנו לו שעם ישראל מחבק אותו ושרוצים לעזור לו, שהוא חייל של כולם. הוא רצה ללכת להיחלם בשביל עם ישראל. הוא נכנס כדי לעזור לצוות שלנו והתעקש, ועכשיו מחזירים לו על זה".

אמו של יהודה הישראלי ציינה כי ההתאמות לביתו של בנה כבר החלו להיבנות, והוסיפה כי הפרסום המסוים של משפחתה לא היה דבר שרצתה בו. "את אור הזרקורים לא חיפשנו, הייתי מוותרת עליו. כולנו, כל הילדים שקועים בשיקום שלו ורואים תוצאות. כל מה שאנחנו עושים זה מתוך אילוץ", אמרה, וחתמה בנימה אופטימית: "אנחנו פועלים למען השיקום שלו, תוך כמה חודשים זה יקרה. אנחנו נסבול גם את זה כדי שיחזור הביתה. אנחנו מחכים לפגישה עם שר הביטחון ומחכים לראות את הדברים קורים באמת".

(עדכון ראשון 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully