וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת סדן: הליכוד וש"ס סיכמו כי לא יחל בתפקידו עד הכרעת בג"ץ

15.6.2016 / 13:21

הח"כים דוד ביטן מהליכוד ויגאל גואטה מש"ס הסכימו כי רמי סדן לא יחל בעבודתו כיו"ר דירקטוריון ערוץ 10, עד שבג"ץ יכריע בנושא צו הביניים. בשל ההסכמה, בש"ס החליטו להקפיא את המאבק מול ראש הממשלה בנושא

צילום: כנס הרצליה, עריכה: אביב אירגז

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) וח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הגיעו היום (רביעי) להסכם שנועד לפתור את המשבר בנושא מינויו של רמי סדן לראשות דירקטוריון ערוץ 10, שפרץ לאחר שסדן התבטא לכאורה נגד ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי. לפי הסיכום, המקובל על הדירקטוריון, סדן לא יחל לכהן בתפקידו עד לאחר הכרעת בג"ץ בנושא צו העיכוב למינוי - עתירה שאותה הגישו ארבעה ראשי רשויות מקומיות מטעם ש"ס. השניים הסכימו כי לאחר הכרעת בג"ץ ישבו נציגים מהליכוד ומש"ס ויגיעו לפתרון קבע.

בשל ההגעה להסכם, ש"ס החליטה להקפיא את מאבקה בעניין בשלב זה. יש לציין כי על אף איומיה של המפלגה, בשבוע האחרון חברי הכנסת מטעמה לא החרימו את דיוני המליאה והוועדת בכנסת, וח"כים מהסיעה אף השתתפו בהצבעות.

לאחר ההגעה להסכם, הודיעה ש"ס כי היא "מברכת את מפלגת הליכוד שנרתמה למאבק ש"ס נגד הגזענות, והבינה כי אמירות נגד ציבור ענק במדית ישראל לא יכולות לעבור בשתיקה".

עוד כתבות בנושא:
דרעי על סערת סדן: "מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר"
סדן לש"ס: "אני פוגש מרוקאית למטרת נישואין - זה שונא ספרדים?"
בש"ס ממשיכים לדרוש את הדחת סדן: "לעשות סוף לגזענות"

רמי סדן בריאיון טלפוני לוואלה! NEWS: "על עלילה לא מתפטרים". מערכת וואלה! NEWS
לא ייכנס לתפקידו עד הכרעת בג"ץ. רמי סדן/מערכת וואלה! NEWS

אתמול התייחס דרעי לפרשה לראשונה בקולו בכנס הרצליה. "חיים ומוות ביד הלשון", פתח דרעי. "שיח של שנאה, של גזענות, שלא משיבים לו ולא מקפדים את ראשו מיד בהתחלה, נותן לגיטימציה אחר כך לאפליה במוסדות חינוך, במקומות עבודה, באקדמיה - בכל מקום ומקום".

בהמשך, הסביר דרעי כי הסיעה לא נסוגה מדרישתה לפטר את סדן מאחר שהוא לא מוכן "להשלים עם שיח של פסילה". "זה מתחיל קודם כל בהשלמה או בהורדת ראש סביב שיח של שנאה או גזענות. שואלים אותי בשבוע האחרון: 'למה אתם עושים כל כך הרבה רעש?'. בי זה לא פגע ואין לי עניין אישי עם אף אחד, אבל במדינה שלנו אסור לנו בשום אופן להשלים עם שיח של פסילה", אמר.

"אני דורש שוב מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהרשות השנייה להביא להתפטרותו המידית של רמי סדן", הדגיש. "לא נרפה, וניאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו. מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"על גזענות משלמים מחיר". דרעי/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

ביום שישי פנה סדן במכתב פתוח לח"כים מסיעת ש"ס. "בימים אלו אני מכיר ופוגש אישה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?", כתב. "אין בי עוד הכוח לידום. שבוע שופכים את דמי, לשווא. כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי, אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה, ודאי לא לציבור שלם, ודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב".

בהמשך, טען כי הדברים המיוחסים לו, לפיהם הוא "שונא את ש"ס ואת אריה ‏דרעי ‏הגנב", הם "ציטוטי שקר". "כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים. זכיתי במשך שנים לחיות בחברה ספרדית ולהתענג עליה. ישיבת הדירקטוריון שבה כאילו אמרתי דברים מזעזעים הייתה לפני עשרה ימים. איך זה לא יצאו מיד ואמרו, אלא רק לאחר שנבחרתי לתפקיד?", אמר.

לאחר פרסום המכתב נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס דרעי ודנו בעניין התבטאויותיו לכאורה של סדן. בתום הפגישה נמסר מש"ס כי במהלכה השמיע דרעי באוזניי נתניהו את מורת רוחו מהדברים שנאמרו ואת דעתו הנחרצת בסוגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי סדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully