וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על סערת סדן: "מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר"

טל שלו

14.6.2016 / 16:50

יו"ר ש"ס ושר הפנים התייחס במהלך כנס הרצליה לראשונה בקולו לסערה סביב ההתבטאויות המיוחסות ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10 רמי סדן. "שיח של שנאה, שלא מקפדים את ראשו כבר בהתחלה, נותן לגיטימציה אחר כך לאפליה בעבודה ובאקדמיה", אמר

צילום: כנס הרצליה, עריכה: אביב אירגז

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס היום (שלישי) לראשונה בקולו בכנס הרצליה לסערה סביב ההתבטאויות המיוחסות ליו"ר דירקטוריון חדשות 10, רמי סדן, ולפיהן אמר שהוא "שונא את מצביעי ש"ס ואת אריה דרעי הגנב". "חיים ומוות ביד הלשון", פתח דרעי. "שיח של שנאה, של גזענות, שלא משיבים לו ולא מקפדים את ראשו מיד בהתחלה, נותן לגיטימציה אחר כך לאפליה במוסדות חינוך, במקומות עבודה, באקדמיה - בכל מקום ומקום".

בהמשך, הסביר כי הסיעה לא נסוגה מדרישתה לפטר את סדן מאחר שהוא לא מוכן "להשלים עם שיח של פסילה". "זה מתחיל קודם כל בהשלמה או בהורדת ראש סביב שיח של שנאה או גזענות. שואלים אותי בשבוע האחרון: 'למה אתם עושים כל כך הרבה רעש?'. בי זה לא פגע ואין לי עניין אישי עם אף אחד, אבל במדינה שלנו אסור לנו בשום אופן בעולם להשלים עם שיח של פסילה", אמר.

"אני דורש שוב מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהרשות השנייה להביא להתפטרותו המידית של רמי סדן. לא נרפה, וניאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו", הוסיף דרעי. "מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר".

אריה דרעי מדבר בכנס ראשי רשויות ערי פיתוח בטבריה. מאיר וקנין, מערכת וואלה
"זה מתחיל בהורדת ראש סביב שיח של שנאה". דרעי/מערכת וואלה, מאיר וקנין

ביום רביעי, אמר השר לענייני דתות דוד אזולאי כי תוצאות הבדיקה שערכה הרשות השנייה, ולפיהן שבעה חברי דירקטוריון טוענים שלא אמר את הדברים, הן "קשקוש שנועד לחפות על סדן", ובכך הדגיש שוב את העובדה כי בש"ס לא מסתפקים בבדיקה ומעוניינים בכל זאת בהדחתו. "לא האמינו שזה ייצא החוצה ותתעורר סערה, לא יכול להיות שהוא לא אמר את זה", הוסיף.

בכירים במפלגה רואים בקרב נגד סדן הזדמנות נדירה להילחם בהתנשאות על הציבור הספרדי בארץ, כלשונם. "מה שקרה עד היום זה שבכל פעם קם מישהו וזרק רפש על ציבור הספרדים במדינת ישראל, על מנשקי המזוזות ומשתטחי הקברים", אמר אזולאי. "חשבנו תמיד שזה יעבור אבל מסתבר שזה רק הולך ומקצין. הגיע הזמן לעשות לזה סוף ואנחנו לא מתכוונים לעבור על הסיפור הזה לסדר היום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רמי סדן, יו"ר חדשות 10 הנכנס, בריאיון לגל"צ: "הדברים שיוחסו לי לא נאמרו". ספק 500
"פוגש אישה מרוקאית למרטות נישואין". סדן/ספק 500

ביום שישי פנה סדן במכתב פתוח לח"כים מסיעת ש"ס. "בימים אלו אני מכיר ופוגש אישה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?", כתב. "אין בי עוד הכוח לידום. שבוע שופכים את דמי, לשווא. כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי, אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה, ודאי לא לציבור שלם, ודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully