וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נפגש עם המתמודדים על תפקיד "יו"ר הרשות הפלסטינית הבא"

שמעון סימן טוב

15.6.2016 / 13:46

אבו מאזן נפגש עם שלושת הפיינליסטים של תכנית המציאות הפופולרית, רגע לפני שאחד מהם יוכרז כראיס הבא. "רק הקלפי תקבע מי ישב על כיסאי", הבהיר בחיוך היו"ר האמיתי

עריכה: יאיר דניאל

הבחירות הדמוקרטיות האחרונות לראשות הרשות הפלסטינית נערכו לפני יותר מעשור, אך מאז 2013 מתקיים ברשות משחק "דמוקרטי" אחר - תכנית הריאליטי הפופולרית "א-ראיס", שבה נבחר "הנשיא הפלסטיני הבא". התכנית משודרת כבר כמה עונות ובמהלכה מתבקשים המשתתפים לבצע מגוון "מטלות דיפלומטיות ומדיניות", על מנת לזכות במקום הראשון ולהפוך למעין ראיס. בעונה הנוכחית ציפתה למתמודדים הפתעה מיוחדת – פגישה עם "יריבם", יו"ר הרשות האמתי אבו מאזן.

"בחירות דמוקרטיות אינן אמורות להתרחש פעם אחת", אמר אבו מאזן למתמודדים הנרגשים. "נוהג דמוקרטי הוא לערוך בחירות חוזרות לכל מוסד, ממועצת סטודנטים עד לנשיאות, שיוכרעו בהסכמה ולא בכוח, מבלי שתישפך טיפת דם אחת".

לדברי יו"ר הרשות, "סמכותי הרשמית כנשיא הסתיימה בשנת 2009, ומאז ביקשתי ואני עדיין מבקש בחירות על מנת למסור את הנשיאות לאדם אחר הראוי לכך. קראתי ואני קורא לחמאס ולשאר הארגונים לגשת לקלפי, שרק היא תקבע מי ישב על הכיסא הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
פרישת הקצינים הבכירים במשטרה: רובם כשלו במבחן האמינות של אלשיך
שריפה פרצה ביער ירושלים: חשש להתפשטות האש למבנה חברת החשמל
ארה"ב: פעוט נגרר על ידי אליגטור אל תוך אגם בדיסניוורלד

אבו מאזן נפגש עם משתתפי תוכנית הריאליטי "אלראיס". 15 ביוני 2016. מען, אתר רשמי
אבו מאזן עם מתמודדי התכנית הפופולרית/אתר רשמי, מען

מדי עונה עוברים את האודישנים כ-1,500 איש, הנושרים בזה אחר זה עם התקדמות התכנית, עד לשלב הסופי שאליו מגיעים שלושה מועמדים. הצופים מצביעים באמצעות הודעות טקסט, ובוחרים את "הראיס הבא". המשימות מחולקות על ידי צוות שופטים המורכב מפוליטיקאים ומאנשי תקשורת פלסטיניים. ב-2013 זכתה הסדרה לשחקן חיזוק ערבי-ישראלי בצוות השופטים - ח"כ אחמד טיבי.

מדובר בתופעה חברתית מרתקת. האנרגיות הפוליטיות של הציבור הפלסטיני מנותבות להשתתפות בתכנית טלוויזיה, מבלי שההנהגה הפלסטינית תופסת זאת כאיום. אבו מאזן אף שיבח את התכנית, והצהיר שהיא "משפרת את האווירה הדמוקרטית" בציבור הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully