וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הפחית שנה מעונשו של קצין המשטרה שקיבל שוחד מרונאל פישר

15.6.2016 / 11:43

השופטים קבעו כי רפ"ק ערן מלכה יישא שבע שנות מאסר ולא שמונה כפי שגזר עליו בית המשפט המחוזי. זאת, בין היתר בשל העובדה שהביע חרטה על המעשה ושיתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

בית המשפט העליון הפחית היום (רביעי) שנה מהעונש שנגזר על רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה שהורשע בקבלת שוחד ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות מרונאל פישר. לפיכך, מלכה יישא שבע שנות מאסר ולא שמונה. עונשו של מלכה הופחת בין היתר משום שהוא הביע חרטה ושיתף פעולה כעד מדינה עם רשויות אכיפת החוק.

בספטמבר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים שמונה שנות מאסר על מלכה, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסכם עד מדינה בפרשת רונאל פישר. מדובר היה בגזר דין חמור לנוכח העובדה שהעונש המקסימלי האפשרי במסגרת ההסדר הפתוח שגובש עמו היה עשר שנות מאסר.

עוד כתבות בנושא:
העליון על ערעור ערן מלכה: "המחוזי התייחס לכתב אישום לא נכון"
"כרסם בשלטון החוק": שמונה שנות מאסר לערן מלכה בגין שוחד
פישר מגיב לראשונה להאשמות: "התביעה ניצלה לרעה את הפרשה שנקשרה בשמי"

גזר דין לערן מלכה, בית משפט מחוזי ירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
מלכה בבית המשפט ביום מתן גזר הדין, ספטמבר האחרון/נועם מושקוביץ

מלכה ערער על גזר דינו לבית המשפט העליון. בדיון שנערך בבית המשפט בנושא בחודש שעבר הסכימו השופטים כי תהליך מתן גזר הדין היה בעייתי בשל השינויים שנערכו בכתב האישום שלו. פרקליטיו של מלכה טענו כי בית המשפט המחוזי בירושלים התייחס בגזר הדין לכתב האישום המתוקן ובו עבירות נוספות, במקום לזה שעליו התבסס הסדר הטיעון עם מלכה כשהפך לעד מדינה. עורכי הדין טענו כי בית המשפט פעל כך בגלל חולשת הראיות בתיק.

השופט צבי זילברטל הסכים עם הטענה שלפיה המדינה לא כיבדה את הסדר הטיעון, ואמר בדיון כי "אין ספק שבית המשפט המחוזי תיאר כתב אישום לא נכון". גם השופט יורם דנציגר הבהיר כי מובן שבית המשפט המחוזי התייחס במתן גזר הדין לעבירות שהיה אמור לא להביא בחשבון. "אי אפשר להניח שבית המשפט קרא את העובדות אבל לא התייחס אליהן בגזר הדין", אמר.

בכל הנוגע לחומרת הדין, אמר השופט מני מזוז: "יש סיבה לכך שהתיק קיבל סיקור תקשורתי. אי אפשר להתעלם מהתפקיד הרגיש והחשוב שמילא מלכה. כמו שאי אפשר להשוות בין שוחד שקיבל פקח חנייה לבין שוחד שקיבל ראש ממשלה". כמו כן, הוא הוסיף כי להערכתו "מתחם הענישה היה נמוך מדי. יש גבול לכמה שאפשר לצמק את הפרשה הזו. אי אפשר לקחת ראש משפחת פשע של 30 שנה ולהגיד שזה הכול אירוע אחד. גם בכתב האישום המקורי יש מעשים שמלכה יזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully