וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון על ערעור ערן מלכה: "המחוזי התייחס לכתב אישום לא נכון"

9.5.2016 / 13:27

השוטר שנושא עונש של 8 שנות מאסר, פרץ בבכי במהלך הדיון בחומרת גזר הדין שלו. זילברטל ודנציגר הסכימו עם טענתו, שלפיה המחוזי גזר את הדין לפי אישום שעליו הסדר הטיעון לא התבסס. עורך דינו: "הוא לא סוציופט"

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

בית המשפט העליון דן היום (שני) בערעור שהגיש רב פקד לשעבר ערן מלכה, שהורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט בפרשת רונאל פישר. במהלך הדיון, הסכימו השופטים כי תהליך מתן גזר הדין על מלכה היה בעייתי בשל השינויים שנערכו בכתב האישום שלו. הערעור לא הוגש על הרשעתו, אלא על חומרת גזר הדין שהושת עליו בספטמבר – שמונה שנות מאסר. כמו כן, נטען כי בית המשפט המחוזי בירושלים התייחס בגזר הדין לכתב האישום המתוקן ובו עבירות נוספות, במקום לזה שעליו התבסס הסדר הטיעון עם מלכה כשהפך לעד מדינה. עורכי דינו של מלכה טענו בית המשפט פעל כך בגלל חולשת הראיות בתיק.

"בית המשפט המחוזי התייחס לכתב אישום שכלל עבירות נוספות של תיווך בין אלון חסן לרונאל פישר, מסר מידע מודיעיני ועבירות נוספות. לא יכול להיות שבית המשפט המחוזי התעלם מזה", אמר עו"ד דרור ארד איילון, המייצג את מלכה. "צריך לזכור שלא מדובר בסוציופת. אנחנו לא רוצים שוטרים שחוצים את הקווים, אבל כן רוצים שוטרים שידעו להודות במעשים שלהם". במהלך דבריו של עורך דינו, פרץ מלכה בבכי.

עוד בנושא:
פישר מגיב לראשונה להאשמות: "התביעה ניצלה לרעה את הפרשה שנקשרה בשמי"
רות דוד הגיבה לאישומים נגדה בפרשת רונאל פישר: "לא מעורבת ב'שיטה'"
חזית נוספת נגד פישר ומלכה: תביעה בסך 265 אלף שקלים

ערן מלכה, ערעור על גזר הדין לאחר הרשעתו, בימ"ש העליון. 9 במאי 2016. נועם מושקוביץ
מלכה בבית המשפט עם רעייתו, היום/נועם מושקוביץ
"אי אפשר להתעלם מתפקידו של מלכה, כמו שאי אפשר להשוות בין שוחד שקיבל פקח חניה לבין שוחד שקיבל ראש ממשלה"

בהתייחסו לטענה זו, לפיה המדינה לא כיבדה את הסדר הטיעון, הסכים השופט צבי זילברטל ואמר כי "אין ספק שבית המשפט המחוזי תיאר כתב אישום לא נכון". גם השופט יורם דנציגר הבהיר כי מובן שבית המשפט המחוזי התייחס במתן גזר הדין לעבירות שהיה אמור לא לקחת בחשבון. "אי אפשר להניח שבית המשפט קרא את העובדות אבל לא התייחס אליהן בגזר הדין", אמר.

התובע, עו"ד אריה פטר מהפרקליטות, אמר כי גם אם בית המשפט המחוזי התייחס בדבריו לעובדות שלא נכללו בכתב האישום המקורי, הרי שהעונש שהוטל על מלכה "הינו מתון וראוי". "צריך לתת משקל רב ביותר לכך שמדובר ביחידת הדגל של משטרת ישראל מבחינת חקירות רגישות", אמר עו"ד פטר. "בסופו של דבר לא מדובר בסטייה קיצונית ממתחם הענישה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ערן מלכה, ערעור על גזר הדין לאחר הרשעתו, בימ"ש העליון. 9 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"אי אפשר להתעלם מהתפקיד החשוב והרגיש שמילא מלכה"/נועם מושקוביץ

בכל הנוגע לחומרת הדין, אמר השופט מני מזוז: "יש סיבה לכך שהתיק קיבל סיקור תקשורתי. אי-אפשר להתעלם מהתפקיד הרגיש והחשוב שמילא מלכה. כמו שאי אפשר להשוות בין שוחד שקיבל פקח חניה לבין שוחד שקיבל ראש ממשלה". כמו כן, הוא הוסיף כי להערכתו "מתחם הענישה היה נמוך מדי. יש גבול לכמה שאפשר לצמק את הפרשה הזו. אי-אפשר לקחת ראש משפחת פשע של 30 שנה ולהגיד שזה הכול אירוע אחד. גם בכתב האישום המקורי יש מעשים שמלכה יזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully