וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים ובקבוקי תבערה: הפגנה אלימה בפריז נגד הרפורמה בחוקי העבודה

15.6.2016 / 9:35

עשרות אלפים גדשו את רחובות בירת צרפת וערים נוספות במדינה, במחאה על תכנית הממשלה להקל על פיטורי עובדים. זאת אחרי ירידה בכמות המשתתפים בהפגנות ובשביתות בתקופה האחרונה. "המאבק רחוק מלהסתיים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

חבורות של רעולי פנים יידו אתמול (שלישי) אבנים ובקבוקי תבערה לעבר המשטרה במהלך הפגנה של עשרות אלפי אנשים בפריז נגד הרפורמה המתוכננת בשוק העבודה, שתאפשר למעסיקים לפטר עובדים ולמנותם ביתר קלות. המשטרה פיזרה גז מדמיע והשתמשה בתותח מים כדי לדכא את המחאה של קבוצת הצעירים לבושי השחורים. מחלקת המשטרה של בירת צרפת דיווחה על 58 מעצרים, כולל של זרים רבים. 24 שוטרים ו-17 מפגינים נפצעו.

העימותים מהווים כאב ראש נוספות לכוחות הביטחון, בשל האלימות האופפת את משחקי אליפות אירופה בכדורגל ואיום הטרור. ביום שני בלילה נרצחו קצין משטרה ואשתו בפרבר של פריז על ידי צעיר המזוהה עם דאעש שדקר אותם למוות.
איגוד העובדים הרדיקלי CGT קרא אתמול להמונים לצאת לרחובות כדי להפגין את התנגדותם לרפורמת העבודה, חרף הירידה בגודל עצרות המחאה והשביתות.

עוד על צרפת
"המשטרה סביבי": צפו במחבל נשבע אמונים לדאעש בזירה ליד פריז
טרור, שיטפונות ושביתות: יורו 2016 יוצא לדרך במתיחות שיא

רויטרס

לפי הנתונים, הקריאה נפלה על אוזניים קשובות. המשטרה העריכה כי בין 75 אלף ל-80 אלף השתתפו בהפגנות בפריז לבדה, כמעט פי שלושה יותר ממספרי השיא הקודמים. מארגני ההפגנות, שנתוניהם גבוהים משמעותית מאלו של המשטרה, טענו כי עד 1.3 מיליון איש היו בהפגנות.

"זה לא הסוף", אמר מנהיג האיגוד פיליפ מרטינז. "המאבק רחוק מלהסתיים". המשטרה גינתה את חידוש האלימות ושר הפנים ברנארד קזנוב תקף את המתפרעים על כך שבין היתר הם השחיתו בית חולים שבו שהה הילד בן השלוש של הזוג שנרצח בפיגוע הדקירה ליד פריז.

במקביל להפגנה אתמול, עובדים בחברת הרכבות הממשלתית SNCF פתחו בשביתה. לפי החברה, ההפרעה לעבודה הסדירה הייתה קשה הרבה פחות מאשר זאת שנגמרה בשביתה שאירעה לפני שבועיים או במקרים אחרים במהלך השנה האחרונה. לטענתה, 90% מהקווים המהירים פעלו כשורה ושירותים אחרים פעלו ב-70%.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully