וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: אזרח קנדי שני הוצא להורג בידי ארגון אסלאמי קיצוני

14.6.2016 / 18:10

אבו סיאף, הפועל בדרום המדינה, ערף את ראשו של רוברט הול, שנחטף בספטמבר יחד עם שלושה אנשים נוספים, כולל בן ארצו שכבר הוצא להורג באפריל. ראש ממשלת קנדה: "רצח מחריד וחסר הגיון"

צילום: רויטרס

בווידאו: הוצאה להורג של האזרח הקנדי ג'ון ריסדל, אפריל

נשיא הפיליפינים היוצא בנינו אקינו אישר היום (שלישי) כי אזרח קנדי הוצא להורג על ידי הארגון האסלאמי הקיצוני אבו סיאף. רוברט הול נחטף בספטמבר האחרון יחד עם שלושה אנשים נוספים, אזרח נוסף מקנדה, אזרח נורבגי ותושבת מקומית.

ג'ון ריסדל, האזרח הקנדי השני שנחטף בידי הארגון, הוצא להורג באפריל האחרון. אבו סיאף פועל בדרום המדינה, שם מתגורר המיעוט המוסלמי במדינה הקתולית. האזור נותר לא יציב מבחינה ביטחונית על אף הסכם שלום שנחתם ב-2014 עם ארגון המורדים האסלאמי הגדול ביותר.

"אנחנו מגנים בחריפות את הרצח האכזרי והברוטלי של רוברט הול, אזרח קנדה, שהוחזק בשבי על ידי ארגון אבו סיאף בסולו במשך תשעת החודשים האחרונים", מסר הנשיא היוצא בהודעה. דובר מטעם הצבא המקומי מסר מוקדם יותר היום כי ראש ערוף נמצא בסמוך לקתדרלה נוצרית באי הנידח סולו שבדרום המדינה.

לוחמי הארגון אבו סיאף שבפיליפינים מוציאים להורג אזרח קנדי, יוני 2016. טויטר, צילום מסך
רוברט הול לפני הוצאתו להורג/צילום מסך, טויטר

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר אתמול, עם הדיווחים על הוצאתו להורג, כי "קנדה מטילה את האחריות לרצח המחריד וחסר ההגיון של הול על ארגון הטרור שחטף אותו". הוא אמר כי הטבח במועדון הלהטב"י באורלנדו והוצאתו להורג של הול "משמשים תזכורת כואבת לכולנו על כך שפעולות אכזריות של שנאה ואלימות אינן מקובלות בשום צורה".

אבו סיאף הציב בתחילה כופר של מיליארד פזוס (21.7 מיליון דולר) על ראשם של כל אחד מהחטופים, אך הוריד אותו בתחילת השנה ל-300 מיליון פזוס. מהמידע שנמצא בידי המודיעין הפיליפיני, ראשו של הול נערף עשר דקות אחרי שתוקפו של האולטימטום פג. דובר הארגון אישר את הוצאתו להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully