וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדקירה בתל אביב: "המחבל צעק 'אללה אכבר' ודקר חייל בראשו במברג"

14.6.2016 / 10:40

לפי כתב האישום שהוגש נגד עמר ג'נדב, בן 18 מהשומרון, הוא נכנס לישראל באופן בלתי-חוקי והחליט לבצע פיגוע כדי להפוך לשהיד. הוא הגיע לתל אביב, דקר חייל ופצע אותו קל. הוא נאשם בניסיון רצח. כוכב הריאליטי טילטיל יעיד במשפט

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד המחבל שדקר חייל בשכונת נחלת יצחק בתל אביב לפני שבועיים ופצע אותו באורח קל. המחבל, עמר ג'נדב, בן 18 מהכפר סלפית שבשומרון, נאשם בניסיון רצח ובשהייה בלתי-חוקית בישראל.

מכתב האישום עולה כי ג'נדב נכנס לישראל ללא אשרת כניסה כשבוע וחצי לפני המעשה והחל לעבוד באתר בנייה בגבעתיים. ביום הדקירה הוא סיים את עבודתו באתר הבנייה בשעות אחר הצהריים ואז, על פי כתב האישום, החליט לבצע פיגוע ולגרום למותו של חייל צה"ל בתקווה שבסופו של האירוע יומת ויזכה למעמד של שהיד. בשלב זה הודיע ג'נדב לחבריו שבכוונתו להפוך לשהיד. עוד עולה מכתב האישום כי לצורך הוצאת תכניתו לפועל הוא לקח מאתר הבנייה מברג, ובסביבות השעה 19:00 הגיע לפינת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק בתל אביב ותר אחר חייל צה"ל שישמש קורבנו.

עוד על פיגוע הדקירה בתל אביב:
טילטיל רדף אחר המחבל: "זו השכונה שלי - ההורים שלי גרים שם"
אביו של החייל הפצוע: "הוא צרח, 'אבא, מחבל דקר אותי'"
הדוקר מתל אביב כתב בפייסבוק: "אני רוצה למות כשהיד"

עמר ג'נדב בבית משפט השלום בתל אביב, ביצע פיגוע דקירה ברחוב יגאל אלון בנחלת יצחק במהלכו נדקר ונפצע חייל צהל, יוני 2016. אבי אשכנזי
ג'נדב בבית המשפט, אתמול/אבי אשכנזי

משהבחין ג'נדב בחייל הוא החל לעקוב אחריו, ובשלב מסוים, כך עולה מכתב האישום, הוא שלף את המברג, דקר אותו בגבו ובראשו והפילו על הקרקע. החייל, בעודו על הקרקע, החל להיאבק בנאשם וניסה להדוף אותו ממנו. כשהצליח להיעמד על רגליו שב ג'נדב וניסה לדקור אותו בפניו בעודו צועק "אללה אכבר", אך לבסוף הצליח החייל להדוף אותו מעליו, והנאשם ברח מהמקום. כמה אזרחים, בהם כוכב הריאליטי לירון (טילטיל) אורפלי, שהבחינו במתרחש רדפו אחר הדוקר עד שהגיע לבניין מגורים ברחוב פרי מגדים, עלה לקומה השנייה ודפק על דלת אחת הדירות. שם, בעודו מרחיק ממנו את האזרחים באמצעות המברג, עצרו אותו כוחות משטרה שהוזעקו למקום. החייל שנדקר פונה לבית החולים במצב קל. טילטיל צפוי להעיד במשפט.

נוסף על כתב האישום הגישה פרקליטות מחוז תל אביב בקשה לעצור את ג'נדב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב כי הוא "ביצע את מעשיו ללא כל מורא, בטבורה של העיר תל אביב, לאור יום ולעיניהם של עוברים ושבים, תוך תקווה כי בסופו של האירוע יומת ויהפוך לשהיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת פיגוע דקירה בתל אביב רחוב פרי מגדים. אבי אשכנזי באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי באמצעות וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully