וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של פצוע משרונה: "הקליע שנותר בראשו ישמש קמע"

13.6.2016 / 11:42

מצבו של אסף בר שנפצע באורח בינוני בפיגוע בתל אביב השתפר, וכעת הוא מוגדר קל - אך ככל הנראה קליע אחד ייוותר בראשו. הוא הודה על מזלו הטוב, אך הוסיף: "אני מסרב לקבל את המציאות הקיימת במדינה, שבה אזרחים חפים מפשע נרצחים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

חל שיפור במצבו של אסף בר, שנפצע באורח בינוני בפיגוע במתחם שרונה בתל אביב ביום רביעי, וכעת הוא מוגדר קל. "על אף שקיבל שני כדורים לראש, בזכות הרבה מזל ובטיפולו המידי של ד"ר שטראוס בליל הפיגוע, הוא ישוחרר בקרוב להמשך ההחלמה" – כך מסר פרופסור צביקה רם, ראש המערך הנוירוכירורגי בבית החולים איכילוב בעיר. בר סיפר כי הרגשתו השתפרה, אך הוא עדיין חש בכאבי ראש. "אני מקווה לחזור הביתה כמה שיותר מהר", הוסיף.

בקול חנוק ביקש בר להודות "לצוות הרפואי המסור, לאיחוד הצלחה, למשפחה ולתמיכה הציבורית העצומה שקיבלתי בימים האחרונים מהעם שלנו". בר ציין כי עצם זה שהוא בחיים "זה לא מובן מאליו", והדגיש כי "כל התשואות מגיעות לצוות הרפואי בבית החולים ובשטח".

למרות שחש בר מזל, בר הביע כעס לגבי המצב הביטחוני. "ביום רביעי האחרון, שני מחבלים נתעבים רצחו ארבעה אנשים תמימים שבסך הכול יצאו מביתם לבלות. אני מסרב לקבל את המציאות הקיימת במדינה, שבה אזרחים חפים מפשע נרצחים ולא נעשים כל המאמצים למנוע זאת", אמר. "נמאס בכל חודש לאבד אזרחים שיקרים לי, ליבי עם משפחות בן ארי, נבעה, פייגה ואלישייב, מי ייתן ולא ידעו צער".

עוד בנושא:
"רק התחיל לחיות": אסף קם מהשבעה על אמו – ונפצע בפיגוע בתל אביב
בתה של הנרצחת בפיגוע בתל אביב ספדה: "שיעירו אותי מחלום הזוועות"
טראמפ על הפיגוע: כשהעולם הנאור ניחם את המשפחות – חמאס בירך על הירי

אסף בר נפצע בפיגוע בשרונה, עם בני משפחתו בבית החולים איכילוב. ראובן קסטרו
"מקווה לחזור הביתה כמה שיותר מהר". אסף ואביו אבנר בבית החולים איכילוב, היום/ראובן קסטרו

בר שחזר את ההתרחשויות מערב הפיגוע: "יצאתי עם חברה שלי לאכול ארוחת ערב והמחבלים ממש ישבנו בשולחן לידנו. הירי החל ממש כששילמנו את החשבון והתכוונו לצאת", סיפר. "אחרי שקיבלתי את שני הכדורים לא זכרתי את האירועים שהיו בזירה, יותר ראיתי את הסרטונים מהרשת ושמעתי סיפורים. אני יודע שהייתי הנפגע הראשון בפיגוע, כי הייתי בשולחן ליד המחבלים, קיבלתי את היריות יחסית מאוד מהר והשטחתי לעבר השולחן".

עם זאת, צייין כי הוא "זוכר בהבזקים של מראות וקולות מהאמבולנס". עוד תיאר: "אני זוכר שדיברתי עם החברה שלי, זוכר את השיחות עם אבא שלי בטלפון". לדבריו, לפני שהחל הירי לא חשד בשני המחבלים שישבו בשולחן הסמוך לשלו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"תקופה קשה ונוראה"

"חשבנו שאנחנו צריכים להיכנס שוב למעגל של אבל, אבל ברוך השם אנחנו פה עומדים עם אסף"

בשנתיים האחרונות בר סעד את אמו שחלתה בסרטן ונפטרה לפני כמה שבועות. "זו הייתה תקופה קשה ונוראה, שבה אמי לא הפסיקה להיאבק ללא פחד ומורא בכל הרעלים שהיו סביבה ונגד כל תופעות הלוואי", סיפר בעצב. "אמי נפטרה כשידעה שעשתה את כל המאמצים כדי למנוע את המוות שלה".

אבנר, אביו של אסף, הוסיף כי המשפחה טרם גילתה את המצבה של אמו של אסף, אך אמר: "ברוך השם אנו עומדים פה היום עם אסף". אבנר חיבק את בנו ושחזר את תחושותיו מערב הפיגוע. "קשה לתאר אותם רגעים, מהשנייה שבה שמענו שאסף יקירנו נפגע ועד שראינו אותו, הדרך הייתה נצח", תיאר. "חשבנו שאנחנו צריכים להיכנס שוב למעגל של אבל, אבל ברוך השם אנחנו פה עומדים עם אסף".

אסף בר נפצע בפיגוע בשרונה, עם בני משפחתו בבית החולים איכילוב. ראובן קסטרו
"ברוך השם אנחנו עומדים כאן היום עם אסף". שאסף בר ובני משפחתו, היום בבית החולים איכילוב בתל אביב/ראובן קסטרו

ד"ר עידו שטראוס, מי שהיה הכונן הבכיר בליל הפיגוע נזכר ברגעים שבהם הגיע אסף אל שערי המיון: "אסף הגיע למיון מעורפל הכרה, עם שני פצעי ירי בראשו. הוא עבר סדרת בדיקות דחופות ולאחר התייעצות רפואית נכנס באופן מידי לחדר הניתוח. שלפנו את אחד הקליעים, עצרנו את הדימום והעברנו אותו לטיפול נמרץ נוירוכירורגי, שם עבר תהליך החלמה מדהים".

אחד הקליעים נותר בראשו של אסף, ושטראוס הסביר כי "הקליע השני לא מסכן את אסף כרגע. יכול להיות שאסף ישאר עם הקליע תמיד. כרגע לקליע הנוסף אין שום משמעות", פרופ' רם אמר כי "הקליע שנותר בראשו של אסף ישמש עבורו כקמע".

בפיגוע נרצחו אילנה נבעה, בת 39 מתל אביב, מיכאל פייגה, בן 58 מגבעתיים, מילה מישייב, בת 32 מראשון לציון, ועידו בן ארי, בן 42 מרמת גן. המחבלים הם מוחמד וחאלד מחאמרה, בני דודים בני 21 מהיישוב יטא שליד חברון. אחד מהם נורה, והשני נעצר.

אסף בר נפצע בפיגוע בשרונה, עם בני משפחתו בבית החולים איכילוב. ראובן קסטרו
"יתכן שהקליע יישאר בראשו תמיד". אסף בר ובני משפחתו, היום בבית החולים איכילוב בתל אביב/ראובן קסטרו
אסף בר פצוע בפיגוע במתחם שרונה בתל אביב. פייסבוק, אתר רשמי
אסף ואמו, שמתה לפני שבועות אחדים/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully