וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באורלנדו מנסים לעכל את הטבח: "נחצה קו שישנה לעד את העיר"

עמרי נחמיאס, אורלנדו

13.6.2016 / 8:13

יממה אחרי מסע הירי הקטלני בתולדות ארה"ב, התושבים מתקשים להתאושש. "אנשים לא ייצאו יותר ללא חשש", סיפר פול סנדמן, נהג לימוזינה המתגורר בעיר. שליח וואלה! NEWS מדווח מאורלנדו

עריכת וידאו: ניר חן. צילום: רויטרס. עריכת תוכן: סיגל סיריוס, לירן מוסלי. הפקה: תום רוכלין .תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה.

יממה אחרי מסע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית, באורלנדו מנסים היום (שני) להתאושש מהטבח שאירע במועדון "פולס" של הקהילה הגאה. עם לפחות 50 הרוגים ועוד מספר דומה של פצועים, התושבים עדיין לא מעכלים את שאירע ואת מה שגרם לעומר מטין להיכנס למסיבה הומת אדם ולירות לכל עבר בנשק חצי-אוטומטי ובאקדח.

"אני לא מאמין שזה קרה פה", סיפר פול סנדמן, נהג לימוזינה ותושב העיר, לוואלה! NEWS. "זה לא משנה אם זה כוון ספציפית כלפי הלהט"ב או שזה היה טרור, נחצה פה קו שישנה לעד את העיר. אנשים לא ייצאו יותר לבלות פה ללא חשש". הלילה, ניידות משטרה רבות חסמו את הרחובות המובילים למועדון והעיר הייתה שקטה יותר מהרגיל.

עוד על מסע הירי באורלנדו
הבילוי הגאה שהסתיים בטבח: כך התרחש פשע השנאה המדמם בתולדות ארה"ב
תיעוד: קולות הירי מחוץ למועדון שבו נטבחו 50 בני אדם באורלנדו
אשתו לשעבר של הרוצח מאורלנדו: "הוא היה לא יציב והכה אותי"

עדי ראייה ובני משפחותיהם מחוץ למשטרת אורלנדו אחרי הירי ב"פולס", 12 ביוני 2016. רויטרס
קרובי משפחה ועדי ראיה בסמוך למועדון "פולס" באורלנדו, אתמול/רויטרס

גם איסוניה ג'ורג' מתקשה להבין את גודל הטרגדיה שנחתה על העיר התוססת שבפלורידה. "קמתי (אתמול) בבוקר וראיתי הרבה מסוקים. לא ייחסתי לזה חשיבות, חשבתי שקרה שוד או משהו דומה", נזכרה ג'ורג', שמתגוררת לא הרחק מהמועדון. "אבל אז עליתי על האוטובוס, והנהג הסביר לי שהוא חייב לעשות עיקוף בגלל 'הטבח'. לא הבנתי על מה הוא מדבר. לא יכולתי להאמין. היו פה לעתים אירועי ירי או פשע, אבל מעולם לא ראינו משהו כזה".

ג'ורג' לא קיבלה את טענת הרשויות שלפיהן הרוצח היה ככל הנראה "זאב בודד" שהושפע מדאעש, שלא פעל במסגרת התארגנות מסודרת. "מישהו חייב לעמוד מאחורי זה, אני לא מאמינה לכך שזה בנאדם אחד בלבד", הדגישה. "אני חוששת ממה שיקרה בהמשך, אבל אני לא אתן לזה להפחיד אותי. אין סיכוי שזה יגרום לי לעצור את שגרת החיים שלי ולהישאר בבית. הדבר היחיד שאני מפחדת ממנו זה אלוהים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צוותי מז"פ בוחנים את זירת הטבח במועדון באורלנדו, פלורידה, ארצות הברית, 12 ביוני 2016. רויטרס
צוותי מז"פ בזירת הירי במועדון, הלילה/רויטרס

הלילה החלו להתפרסם סיפוריהם של חלק מהנרצחים שהיו במועדון באורלנדו. אחד מהם הוא אדי ג'סטיס, שהתכתב עם אמו במהלך מסע הירי כשהתחבא ממטין בתא שירותים. "אני עדיין בשירותים, הוא השיג אותנו. הם צריכים לבוא ולחץ אותנו, מהר. הוא בשירותים יחד איתנו. הוא טרוריסט", כתב אדי לאמו מינה, שהמתינה שעות לאחר הטבח כדי לדעת מה עלה בגורל בנה. הודעתו האחרונה הייתה "כן", כשהשיב לשאלת אמו אם הרוצח היה עמו בשירותים.

לואיס ויילמה, בן ה-22, עדכן יום לפני הירי את תמונת הפרופיל שלו בפיסבוק ובה הוא עמד לצד צעירים בחזית של ארמון בדיסניוורלד וכתב: "חברים אמתיים שהפכו למשפחה". הלילה, הפרופיל שלו שונה ל"זכרו את לואיס ויילמה", אחרי שנודע כי הוא אחד מ-50 ההרוגים. ויילמה עבד בפארק בתוך דיסניוורלד שעסק בסדרת הארי פוטר וזכה להספד מצד המחברת ג'יי קיי רולינג. "הוא היה בן 22, אני לא יכולה להפסיק לבכות", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully