וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון לילי: בג"ץ קבע שגופת הנרצחת בפיגוע לא תנותח

9.6.2016 / 10:25

משפחתה של אילנה נבעה, שנרצחה עם עוד שלושה בפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, התנגדה לנתיחת גופתה. הדיון בעניין נערך בעקבות עתירת המשטרה, על מנת לברר אם נבעה מתה מירי המחבלים או בנסיבות אחרות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אוהד פיטר

בג"ץ הכריע הלילה (שישי) שלא לאפשר את נתיחת גופתה של אילנה נבעה, שנרצחה ביום רביעי בפיגוע הירי במתחם שרונה שבתל אביב, יחד עם עוד שלושה בני אדם. הדיון בנושא הגיע בעקבות עתירה שהגישה המשטרה, מאחר שמשפחתה של נבעה התנגדה לביצוע הנתיחה.

טרם ברור אם מותה של נבעה נגרם מירי המחבלים או מסיבות אחרות, והדבר עשוי להשפיע על ההליך הפלילי נגד שני המחבלים. נבעה הייתה אמורה להיקבר אתמול בבית העלמין ירקון ואף נקבעה שעה להלוויה, אולם המחלוקת סביב נתיחת הגופה הביאה בסופו של דבר לדחייתה.

המשפחה יוצגה על ידי רכז המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטווין, ועו"ד גיא נוף בבית משפט השלום בתל אביב ויו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים בבג"ץ. "אנו מנועים מלהוסיף פרטים בשל צו איסור פרסום שקיים בפרשה, אולם ניתן לומר כי בית המשפט קיבל את עמדת המחלקה המשפטית והורה על שחרור הגופה", מסר עו"ד גוטווין. "המשפחה התחננה לערוך את הלוויתה כבר ביום חמישי ולמנוע את כאב המשפחה בשעה קשה זו. חבל שנוספו למשפחה עוד שעות מיותרות של כאב".

לקריאה נוספת:
"שכול הוא מעבר לפוליטיקה": ד"ר פייגה נרצח בסכסוך שאותו חקר
סגן השר קרא לגרש מחבלים בהלווית הנרצח מהפיגוע בת"א - וספג צעקות
ייאוש, קללות לשמאלנים וניסיון לשוב לשגרה: הבועה שצמחה בשרונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילנה הותירה אחריה ארבע בנות, בעל וזוג הורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נבעה, אם לארבע בנות ותושבת תל אביב, הותירה אחריה גם זוג הורים ובעל. אילן אלשך, בן דודו של בעלה, סיפר כי היא לא יצאה מהבית לבלות בשנה האחרונה, כדי לשמור על הבנות. "היא עבדה בחנות קטנה כמה שעות בשביל להביא פרנסה, בעלה שוטר", אמר. "מה יעשו ארבע בנות בלי אמא? איך בעלה ימשיך לתפקד לבד? עד שסוף סוף היא יצאה לבלות זה קרה לה".

בפיגוע נהרגו גם עידו בן ארי, תושב רמת גן בן 42; מיכאל פייגה, תושב רמת גן בן 58 ומילה מישייב, תושבת ראשון לציון בת 33. בן ארי היה אב לשניים, ואשתו, טל, נפצעה בפיגוע. כאלף איש ליוו אותו אתמול בדרכו האחרונה בבית העלמין ביבנה.

מישייב בת ה-33, במקור מאשקלון, הותירה אחריה זוג הורים, שני אחים ואחות. גורמים סוציאליים מעיריית אשקלון הגיעו לבית המשפחה באשקלון והחלו להעניק להם סיוע. פייגה הותיר אחריו אישה ושלוש בנות, והתגורר בשנים האחרונות במרכז הארץ. הוא היה ראש התכנית ללימודי מדינת ישראל בפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ובמשך שנים גר במדרשת בן גוריון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע ביום רביעי/מגד גוזני

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לזירת הפיגוע והודיע כי "תפסנו סייען של המרצחים". "החלטנו היום בקבינט על שורה של צעדים חריפים. כיתרנו את יטא, משם הגיעו המחבלים, שללנו היתרי עבודה ממאות מחברי החמולות שלהם, שללנו את הקלות הרמדאן לביקורים בישראל מעשרות אלפים, עיבינו כוחות והחלטנו על שורה של צעדים שלא אפרט", אמר.

נתניהו התייחס לתגובות לפיגוע ברחבי העולם ולחוסר ההתייחסות מצד הרשות הפלסטינית. "שמעתי בהערכה את הגינויים החריפים והחד משמעיים מהבירות המובילות בעולם. לא שמעתי גינוי כזה מהרשות הפלסטינים. שמעתי את הצהלות בעזה ובחלקים אחרים של יהודה ושומרון", אמר, בהתייחס לחגיגות שלשום, בין היתר בשכם ובחברון. "זה רק מזכיר לנו מול מי אנחנו עומדים ומול מה אנחנו עומדים. אנחנו ננצח", הוסיף

(עדכון ראשון: 00:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully