וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על הפיגוע בתל אביב: "מתנגד לכל פעולה נגד אזרחים"

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס בעקיפין לפיגוע שאירע במתחם שרונה. בהודעה מטעמו נטען כי ניתן להפסיק את האלימות באזור ולמנוע אירועים דומים באמצעות "השגת שלום ויצירת אווירה חיובית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (חמישי) בעקיפין לפיגוע שאירע אמש בתל אביב, ובו נרצחו ארבעה בני אדם. בהודעה שפרסמה לשכתו נאמר כי "היו"ר הדגיש פעמים רבות שהוא מתנגד לכל פעולה המכוונת נגד אזרחים מכל הצדדים, לא משנה מאיזו סיבה". עוד נכתב בהודעה כי ניתן להסיר את הסיבות למתיחות ולאלימות באזור ולמנוע אירועים דומים, באמצעות "השגת שלום ויצירת אווירה חיובית".

מנגד, חמאס בירך על הירי והכריז כי המחבלים שהוציאו אותו לפועל הם פעיליו. הארגון התייחס גם למקום שבו אירע הפיגוע, בסמוך לבסיס הקריה, ומסר כי הדבר "נושא מסר ברור להנהגה הישראלית, ובמיוחד לליברמן שממשיך לאיים על בני עמנו, אך לא יכול לשבור את הרצון שלנו".

עוד בנושא:
אביו של אחד המחבלים מהפיגוע בתל אביב: "הופתעתי ממה שהוא עשה"
בכפרם של המחבלים מתקשים להאמין שביצעו פיגוע: "לא יוצא מזה כלום"
חמאס: המחבלים מהפיגוע בתל אביב - פעילי הארגון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
פגיעה באזרחים אסורה "לא משנה מאיזו סיבה"/רויטרס

בהודעה מוקדמת יותר מטעם הארגון נכתב: "פעולת הגבורה בתל אביב היא האות שמבשר את החודש הקדוש, והיא הראשונה מבין ההפתעות שמצפות לאויב הציוני במהלך הרמדאן". גם סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה בירך על הפיגוע. הוא העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה של אחד מהמחבלים, וכתב: "אחד מגיבורי פעולת תל אביב. רחמים על נשמתו". דובר הארגון בעזה, מושיר אל-מסרי, הביע שמחה בעקבות הפיגוע בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "זו תגובה טבעית לפשעי ישראל בגדה וברצועת עזה, והוכחה לכך שאינתיפאדת ירושלים נמשכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איסמאיל הניה פרסם תמונה של המחבל המנוטרל מפיגוע הירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
התמונה שפרסם הניה/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים שהוציאו לפועל את מתקפת הטרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני המחבלים שהוציאו לפועל אמש את הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב הם חאלד ומוחמד מחאמרה, בני דודים בני 21 מהכפר יטא שמדרום לחברון. אחד מהם נורה ונפצע באורח בינוני והשני נעצר. למשפחה שממנה מגיעים השניים מעורבות ארוכת שנים בפעילויות טרור, וההודעה של חמאס כי השניים הם פעיליו פורסמה על אף שמשפחתם משתייכת לפתח.

שניים מדודיהם של המחבלים הם מבכירי הזרוע הצבאית של פתח ואחראים בעצמם לרצח ישראלים רבים. אחד מהם, שגם שמו הוא חאלד מחאמרה, שוחרר בעסקת גלעד שליט. השני, טאלב מחאמרה, נושא שבעה מאסרי עולם בכלא הישראלי.

פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, אמש/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully