וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפרם של המחבלים מתקשים להאמין שביצעו פיגוע: "לא יוצא מזה כלום"

בכפר יטא שמדרום לחברון, ממנו הגיעו המחבלים שרצחו ארבעה בני אדם במתחם שרונה בת"א, חוששים כי יוטל סגר ממושך על היישוב. "לא נשמע לי הגיוני שהם עשו את זה", אמר אחד משכניהם. אביו של אחד המחבלים: "לא ציפיתי ממנו לדבר כזה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בעקבות פיגוע הירי האכזרי במתחם שרונה שבמרכז תל אביב, החלו הלילה (חמישי) כוחות צה"ל בפעילות בכפר יטא שמדרום לחברון, ממנו הגיעו שני המחבלים חאלד ומוחמד מחאמרה. תושבי הכפר הקטן, שבו התגוררו שני בני הדודים בני ה-21 שהוציאו לפועל את הטבח הקשה, סיפרו כי הם מתנגדים למעשים ולא מאמינים בדרך הטרור. "אני לא מכיר אותם אבל שמעתי שהם מהכפר. המעשים האלה לא עושים טוב לאף אחד", אמר וואהל שריטה, תושב הכפר. "הופתעתי ממה שהוא עשה, לא ציפיתי ממנו לדבר כזה. אני לא יודע מה דחף אותו לעשות את זה, מי ארגן את זה איתו. הילד פועל – אין לו תודעה פוליטית", סיפר מוקדם יותר אביו של אחד המחבלים.

משעות הבוקר המוקדמות החל צה"ל לסגור את צירי הכניסה והיציאה בכפר, למעט במקרים הומניטריים. בחלק מהזמן גם לא מתאפשרת כניסת כלי רכב לאזור, והפלסטינים בינתיים עושים שימוש בנתיבי עפר מאולתרים שטרם נחסמו בידי הצבא. כלי הנדסה פועלים לחסימת כל הדרכים לכפרים כדי להגיע למטרה הסופית – סגר מלא על הכפר.

שריטה בן ה-45 סיפר כי התושבים "רוצים יום אחד שלום". לדבריו, "יצאתי בבוקר והדרכים היו סגורות, אבל היו מקומות שאפשר לצאת ועכשיו סגרו את הכול. אנחנו מפחדים שזה יהיה הרבה זמן עכשיו, אני אחפש דרך אחרת לחזור הביתה".

עוד בנושא:
ליברמן בזירת הפיגוע במתחם שרונה בת"א: "לא נסתפק רק בדיבורים"
החשש במערכת הביטחון אחרי הפיגוע: גל חקיינים במהלך הרמדאן
"יטא 4 - תל אביב 0": הפלסטינים שברו שיאי שמחה על "פיגוע הרמדאן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הנדסה חוסמים את צומת אל-פוואר שבאזור כפר יטא, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב נוסף בכפר סיפר כי שמע בטלוויזיה וברדיו על הפיגוע בתל אביב, וכי מאחר שהצבא נכנס לכפר – הם לא יודעים מה קורה. "לא נתנו לנו להיכנס בחזרה לכפר ונחפש דרך אחרת. נקווה שזה יגמר תוך יום או יומיים ולא יותר", אמר. על מעשיהם של המחבלים הוסיף: "אני לא יודע מה היה, רק שמעתי ברדיו. אני לא מאמין שהם עשו את זה, כולם פועלים בישראל, עובדים כל יום משלוש בבוקר וחוזרים בלילה. אני לא מאמין שהם עשו את זה, אבל מה קרה אני לא יודע. אני לא מכיר ממש את המשפחה, רק ידוע שהם מהכפר, אבל לא ממש מכיר אותם".

מחמוד, תושב חלחול הסמוך, הגיע לכניסה ליטא כדי להפיץ סחורה – ונאלץ לשוב על עקבותיו בשל פקודות צה"ל. "לא מבין למה הצבא עושה את זה. שמעתי שהיה פיגוע אבל לא ידעתי שהמחבלים יצאו מכאן", אמר. "עכשיו אני מבין שבגלל זה יטא סגורה. לא נשמע לי הגיוני שיעשו פיגוע כזה, בשביל מה? לא יוצא מזה כלום. אני הייתי הרבה בישראל, יש לי שם הרבה חברים שהם כמו בני דודים, למה לעשות דבר כזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים חאלד ומוחמד מחאמרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת הביטחון נערכת להרחבת הפעילות המודיעינית ברחבי יהודה ושומרון כדי לסכל פיגועים דומים. לדברי גורמים ביטחוניים, תוספת שני הגדודים למרחב, שהוכרזה הבוקר, היא רק אחד מהמהלכים. כמו כן, יושם דגש על הרשתות החברתיות במטרה לאתר מפגעים פוטנציאליים, זאת לאחר הירידה הדרמטית בהיקף האלימות בחודש האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימת הכניסות לכפר יטא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימת הכניסות לכפר יטא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully