וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בטקס לציון עשור ללבנון השנייה: "מי שיפגע ביהודים ישלם"

9.6.2016 / 21:02

שר הביטחון הזהיר בטקס כי "אם הסובבים אותנו ינסו להעמיד אותנו במבחן – הם ימצאו מולם צבא עוצמתי". בטקס נכח גם שר החינוך נפתלי בנט, שביקש להבהיר: "כאשר רקטות נורות מלבנון לעבר ערי ישראל, הכתובת היא לבנון"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אוהד פיטר

שר הביטחון אביגדור ליברמן נאם הערב (חמישי) בטקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה בהר אדיר שבגליל העליון, בקרבת גבול לבנון. "אך אם הסובבים אותנו יטעו בשיקול דעתם כפי שטעו כבר בעבר, אם ינסו להעמיד אותנו במבחן – הם ימצאו מולם צבא עוצמתי, נחוש ומרתיע, הנשען על פסגת הטכנולוגיה והתפארת האנושית", הזהיר

באירוע נכחו גם שר החינוך נפתלי בנט, מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי, סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון אריה מועלם, יושב ראש ארגון יד לבנים אלי בן שם, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס ובני המשפחות השכולות.

ליברמן הצהיר כי "אנחנו יודעים היטב שבמזרח התיכון אין הזדמנות שניה ואין חסד לחלשים. לכן חובתנו היא להיות ערים למציאות, לפעול באחריות ובשיקול דעת, לבחון את הסכנות, לבדוק את הסיכויים, ולא לחדול לרגע מההתעצמות, הכוננות וההיערכות". לדבריו, "לממשלה הנוכחית יש אחריות מדינית ומוסרית, לבחון בתבונה כל מהלך שיקטע את מעגל הדמים, ירחיק מלחמה מן הארץ וירחיב את שיתופי הפעולה עם הגורמים המתונים באזור".


עוד בוואלה! NEWS:
משפחות שכולות לנתניהו: "לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו"
עשור אחרי, ברכבת בחיפה לא שוכחים את החברים שנהרגו מרקטה של חיזבאללה
בכיר איראני: "ערב הסעודית העבירה לישראל מודיעין ב-2006"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הר אדיר. יוני 2016. שלומי גבאי
"צבא עצמתי ונחוש". בנט וליברמן בטקס/שלומי גבאי

שר הביטחון ציין כי צה"ל ממשיך לפעול לפי תחקירי המלחמה, אשר "לקחיה נלמדו ונלמדים, ומחייבים אותנו לשמור על כשירות המילואים, על ההצטיידות והמוכנות". הוא ביקש להבהיר כי זוהי האחריות של מערכת הביטחון, ושלו כמי שעומד בראשה.

ליברמן הזכיר בנאומו את הפיגוע שאירע אמש במתחם שרונה בתל אביב, והצהיר כי "אלו שניסו אמש והצליחו לפגוע ביהודים חפים מפשע, כבר עתה הם ומשפחותיהם משלמים ועוד ישלמו את מלוא המחיר". הוא הוסיף כי "גם שולחיהם, במישרין או בעקיפין, אלו שמסיתים ומספקים את התשתית הרעיונית והמבצעית למעשים אלו, לא ינוקו, ואנו נגיע אל כל אחד ואחד מהם. עם הטרור אין פשרות ואין הפוגות. בטרור צריך להילחם כל הזמן ובמלוא העוצמה".

ליברמן ציין כי "מדינת ישראל איבדה במלחמת לבנון השנייה 49 אזרחים ו-121 חיילים. פוטנציאל אינסופי של הבטחות ותקוות שהיו ואינן". הוא פנה אל המשפחות השכולות, ואמר: "אתם איבדתם בנים ובנות שלא יזכו לאהוב, להוליד וליצור. דורות נפלאים של המחר שנופי חייכם חסרים כל כך את דמותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שר החינוך נפתלי בנט קרא באירוע "לאמץ דוקטרינה חדשה, לפיה לבנון היא הכתובת. לבנון שווה חיזבאללה, חיזבאללה שווה לבנון". לטענתו, "האוכלוסייה הלבנונית משתפת פעולה מרצון, מתוך מחשבה מוטעית שלא נגן על עצמנו בשם מוסריות-דמה, מתוך אמונה שאנו נבדיל בין חיזבאללה לבין ממשלת לבנון. טעות בידם. כאשר רקטות נורות מלבנון לעבר ערי ישראל, הכתובת היא לבנון. כאשר בסיסי טרור קמים במרחבי לבנון, הכתובת היא לבנון".

בנט הוסיף כי "קו ישיר מחבר אלו שחטפו חיילים והתחילו את מלחמת לבנון השנייה, לבין אלו שחילקו סוכריות ברחובות חברון כאשר יהודים נפלו מתבוססים בדמם בעת שאכלו במסעדה. אויבינו צריכים לדעת: אתם שייכים לצד הלא נכון של ההיסטוריה. החגיגות שלכם על דם היהודים יישארו כתם מוסרי של אורחים זמניים בהיסטוריה של עם הנצח".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ואלוף פיקוד צפון אביב כוכבי בטקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה, הר אדיר. יוני 2016. שלומי גבאי
צה"ל ממשיך לפעול לפי תחקירי מלחמת לבנון השנייה. ליברמן וכוכבי בטקס/שלומי גבאי

לפני שנפתחו בשעות הבוקר אירועי "מורשת בנינו" לציון עשור למלחמה, שבמסגרתם נערך גם הטקס בהר אדיר, הביעו משפחות ששכלו את בניהן חשש מנציגות דלה של הנהגת המדינה באירועים. החשש נבע מנוכחות דלה לאורך השנים, והוא התחדד לנוכח הפיגוע שאירע אמש בתל אביב.

בחצי השנה האחרונה עמלו נציגי המשפחות השכולות על ארגון אירועי הזיכרון ל-121 חיילים ו-44 אזרחים שקיפחו את חייהם ב-2006. את יום העיון "בשבילם", שהחל ב-12:00 בקרית שמונה, היו אמורים לפתוח שר החינוך נפתלי בנט והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בסקירה ביטחונית נרחבת בפני כ-700 בני נוער, חיילים ובני המשפחות.

"הרמטכ"ל הודיע לי הבוקר שהוא מתנצל, אבל הוא לא יוכל להגיע כי ראש הממשלה מכנס את הקבינט המדיני ביטחוני בשעה 12:00", אמר מוקדם יותר חיים צמח, אביו של עוז שנפל במלחמת לבנון השנייה. "למה ראש הממשלה קובע ישיבה בדיוק בשעה שאנחנו פותחים את האירועים? ציון עשור לנפילת הבנים שלנו זה משהו שהוא מאוד משמעותי. הטרור יעצור את הפעילויות החשובות של חינוך דור העתיד שלנו?".

מוצב צה"ל הר דב, 2006. AP
מוצב הר דב במלחמת לבנון השנייה/AP

שר החינוך נפתלי בנט הגיע גם ליום העיון, כפי שתכנן, ומלשכתו נמסר כי "השר בנט נמצא בסיור באזור גבול הצפון ובטקסי אזכרה וציון עשור למלחמת לבנון השנייה. השתתפותו הובטחה למשפחות השכולות לפני מספר חודשים".

הבוקר החלו האירועים בסיורים שארגנו המשפחות השכולות לנערים ולחיילים בסיורי מורשת באנדרטאות ובתצפיות על אזורי הקרבות מגבול הלבנון. "היום הזה מדבר על אמונה וצדקת הדרך", אמר צמח. "אנחנו לא שואלים אם הדרך הייתה נכונה, אנחנו בטוחים שהיא הייתה נכונה. אנחנו חינכנו לנתינה, אהבת הארץ, ערבות הדדית ואנחנו מטיפים לזה גם היום".

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully