וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון על הפיגוע בתל אביב: "המום מברכת מנהיגי חמאס"

9.6.2016 / 4:24

ברחבי העולם גינו את פיגוע הירי שבו נהרגו ארבעה. מחלקת המדינה של ארצות הברית: "מתקפה פחדנית נגד אזרחים תמימים". הילרי קלינטון: "אני תומכת ללא עוררין בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

המזכיר הכללי של האו"ם באן קי מון גינה הלילה (חמישי) את פיגוע הירי שאירע אמש בתל אביב, ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות ולממשלת ישראל. בהודעה מטעמו הדגיש באן כי "אין הצדקה לטרור, או להאדרתם של אלו שמבצעים מעשים כה אכזריים". עוד נכתב כי הוא "המום מכך שמנהיגי חמאס בחרו לברך על התקיפה, ויש כאלה שחגגו אותה". באן קרא להנהגה הפלסטינית "למלא את אחריותה ולהתנגד בצורה נחרצת לאלימות ולהסתה שמלבה אותה".

גם מחלקת המדינה של ארצות הברית גינתה בחריפות את הפיגוע. "לא ניתן להצדיק מתקפות פחדניות כאלו נגד אזרחים תמימים", נמסר. "אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים ביותר למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

עוד בנושא:
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב: "רצח בדם קר של מחבלים נפשעים"
חמאס על הפיגוע בתל אביב: "ההפתעה הראשונה לציונים בחודש הרמדאן"
ח"כ אמיר אוחנה נכח בזירת הפיגוע בתל אביב: "יש שלוליות של דם"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון. GettyImages
"אין הצדקה לטרור". באן/GettyImages

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה אף הוא את הפיגוע, וכינה אותה "מעשה נתעב". "צרפת מביעה את תנחומיה למשפחות הקורבנות ומביעה תמיכה בישראל במאבקה נגד הטרור".

הילרי קלינטון, שצפויה לייצג את המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, כינתה את האירוע "מתקפת טרור אכזרית". עוד הוסיפה: "אני שולחת את תנחומיי הכנים ביותר למשפחות ההרוגים, ואמשיך להתפלל להחלמתם של הפצועים. אני עומדת לצד אזרחי ישראל מול האיומים המתמשכים הללו, ותומכת ללא עוררין בזכותה של המדינה להגן על עצמה. ביטחון ישראל חייב להישאר לא נתון למשא ומתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון בכנס תומכים בסקרמנטו לאחר ניצחונה בפריימריז בפורטו ריקו. 6 ביוני 2016. AP
"מתקפת טרור אכזרית". קלינטון/AP

מלבד ארבעת ההרוגים, באירוע נפצעו שישה בני אדם, בהם שלושה באורח בינוני ושלושה באורח קל. הירי אירע בשתי זירות במתחם שרונה שבלב העיר. המחבלים פתחו בירי במתחם הומה האדם בסמוך למסעדת "מקס ברנר". כוחות גדולים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו חמישה מהם לבית החולים איכילוב בעיר, ואחד לשיבא שבתל השומר.

הירי השתרע על פני כמה רחובות ממסעדות "מקס ברנר" ו"בנדיקט", לעבר רחוב הארבעה, שם המשיך אחד המחבלים לירות ופנה לעבר המשרד לביטחון הפנים. בשלב זה, נורה ונתפס בידי כוחות הביטחון ומצבו בינוני. מחבל נוסף נעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. תצפית TPS
מתחם שרונה, אמש/תצפית TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully