וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אמן שהצית את מטה שירותי הביון שוחרר ללא עונש מאסר

ביהמ"ש הטיל קנס כספי על פיוטר פבלנסקי, שנעצר לפני יותר מחצי שנה, ומשפטו היה למתוקשר ביותר מאז מעצר חברות "פוסי ריוט". לאחר שחרורו, הודה האמן לתומכים והבהיר: "לא אשלם את הקנס"

עריכה: שניר דבוש

בווידאו: תיעוד ההצתה של מטה שירותי הביון, נובמבר 2015

אמן המחאה הרוסי פיוטר פבלנסקי בשימוע בבית המשפט במוסקבה, 8 ביוני 2016. רויטרס
"תודה לכולם על התמיכה". פבלנסקי בבית המשפט, היום/רויטרס

בית המשפט במוסקבה, בירת רוסיה, הטיל היום (רביעי) קנס של 500 אלף רובל (כ-30 אלף שקלים) על אמן המחאה פיוטר פבלנסקי, שהצית בחודש נובמבר האחרון את דלתות מטה שירותי הביון בעיר. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, פבלנסקי שוחרר באופן חריג ללא כל עונש מאסר.

"תודה לכולם על התמיכה, תודה לאלה שלא פחדו", אמר פבלנסקי לעיתונאים מחוץ לבית המשפט. הוא הבהיר: "אני לא יכול לשלם את הקנס". משפטו בעקבות המיצג השנוי במחלוקת, שאותו כינה "איום", היה לתיק המתוקשר ביותר של אמן מחאה ברוסיה מאז מעצרן של חברות להקת "פוסי ריוט" בשנת 2012, לאחר שביצעו שיר מחאה בקתדרלה המרכזית של מוסקבה.

עוד בוואלה! NEWS:
איתות לרוסיה: נאט"ו פתחה בתרגיל הגדול ביותר שלה אי פעם
אוקראינה: הטייסת הכלואה ברוסיה שוחררה במסגרת חילופי שבויים
מחווה לחומת ברלין: גרפיטי בליטא מציג את טראמפ ופוטין מתנשקים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אמן המחאה הרוסי פיוטר פבלנסקי בשימוע בבית המשפט במוסקבה, 8 ביוני 2016. רויטרס
"הפחד הופך את האנשים החופשיים למצבור דביק של גופות". פבלנסקי/רויטרס

האש שהצית האמן, בן 32, כובתה תוך זמן קצר והוא נעצר באותו היום. בתיעוד המיצג, שפרסם ברשתות החברתיות, נראה האמן עומד בחזית המבנה, שבו נחקרו אסירים פוליטיים בתקופת ברית המועצות, בזמן שהאש אוחזת חלקים משתי דלתות העץ הכבדות של המטה.

בכתוביות שליוו את התקרית פבלנסקי אמר כי מעשיו נועדו למשוך תשומת לב ל"טקטיקות הטרור" שבהן נוקטת סוכנות הביטחון. "הפחד הופך את האנשים החופשיים למצבור דביק של גופות", אמר. "האיום מנקמה אופף כל אחד שאותו ניתן למצוא באמצעות מכשירים, שהשיחות שלו נתונות למעקב ושכלוא בגבולות עם ביקורת דרכונים".

האמן והפעיל הפוליטי פיוטר פבלנסקי עומד בחזית מטה סוכנות הביטחון הפדרלית של רוסיה, שאותה הצית, נובמבר 2015. רויטרס
שורת של מיצגי מחאה שנויים במחלוקת. פבלנסקי בפני דלתות המבנה הבוערות, נובמבר/רויטרס

פבלנסקי כבר ביצע בעבר שורת פעולות קיצוניות שלדבריו נועדו לפעור חורים במכונת התעמולה של הקרמלין ולחשוף את בעיותיה של החברה. ב-2012, הוא תפר את שפתיו יחד כדי למחות על מעצרן של חברות להקת "פוסי ריוט". שנה לאחר מכן הוא כרך את עצמו בגדר תיל בכניסה למבנה הממשלה כדי להביע את התנגדותו לחוקים שאותם הוא הגדיר כמדכאים. הצעד המסעיר ביותר שלו התרחש בנובמבר 2013, אז הוא מסמר את אשכיו בכיכר האדומה במוסקבה בטענה כי זהו דימוי לאדישות הפוליטית בחברה הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully