וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מוכיח: הדגים שלכם מזהים אתכם

9.6.2016 / 4:11

חוקרים באוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קווינסלנד מצאו כי דגים יכולים לזהות פרצופים ואף להבדיל בין הפנים של הבעלים שלהם לאנשים אחרים. "הדבר מעיד שלא צריך מוח מורכב בשביל יכולות זיהוי פנים"

University of Oxford

זיכרון של דג? קבוצת מדענים טוענת שמצאה הוכחה לכך שחלק מהדגים יכולים לזהות פנים, לא פחות. סרטון חדש מראה כיצד דגים טרופיים מסוג צלף הצליחו לזהות פנים מסוימות לאחר אימונים במעבדה. החוקרים הגדירו את התנהגות הדגים כ"מרשימה" כיוון שהיא דורשת יכולות זיהוי חזותי מתוחכמות.

במחקר, שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת אוקספורד בשיתוף אוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה, נמצא שדג הצלף יכול ללמוד לזהות פנים במידה גבוהה של דיוק.

דוקטור קיט ניופורט שהשתתף במחקר אמר: "היכולת להבדיל בין מספר גדול של פנים אנושיות היא משימה מפתיעה בקושי שלה, בגלל שלאנשים יש תווי פנים דומים בסופו של דבר: שתי עיינים, פה ואף. לכן כדי להבדיל בין פרצופים שונים אנחנו נדרשים לזהות דקויות עדינות".

דג צלף. GettyImages
ואתם חשבתם שהוא אדיש אליכם. דג צלף/GettyImages

החוקרים מצאו כי על אף שלדגים יכולת ניתוח חזותי פחותה מזו של יונקים, הם עדיין יכולים לזהות אדם מבין 44 פרצופים שונים.

בסרטון ניתן לראות שלדג הצלף מוצגות שתי תמונות של בני אדם והוא אומן לבחור בפרצוף אחד על ידי שימוש בסילוני המים שהדג משפריץ. לאחר מכן הוצגו לדג תמונות של פנים שונות בנוסף לתמונה שהוא בחר לפני כן והיה עליו לבחור בצילום המקורי. הדג המוכשר הצליח במשימה אפילו כשהופיעו תווי פנים הדומים עד מאד לתמונה המקורית.

ד"ר ניופורט הסביר: "לדגים יש מוח פחות מפותח מבני אדם ואין להם בכלל את החלק שעובד אצל אנשים כדי לזהות פרצופים. למרות זאת, דגים רבים מציגים יכולות חזותיות מרשימות והדבר מעיד שלא צריך מוח מורכב בשביל יכולת זיהוי".

עוד באותו נושא

קשה לצפייה: דג חתוך חזר לחיים בצלחת - ובלע אלכוהול

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully