וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר מוצפת: בפריז מתקשים לחזור לשגרה בשל השיטפונות ההיסטוריים

5.6.2016 / 18:30

אחרי שנהר הסיין עלה על גדותיו ושיתק את בירת צרפת, מפלסו החל לרדת היום. ואולם, מוזיאון הלובר, תחנות רכבות וכבישים מרכזיים עדיין סגורים. מזג האוויר הקיצוני בדרכו למזרח המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בפריז ניסו היום (ראשון) לחזור בהדרגה לשגרה עם הירידה במפלס המים של נהר הסיין שעלה על גדותיו בעקבות ההצפות הקשות ביותר זה שלושה עשורים. ואולם, מוזיאון הלובר, כמה תחנות רכבת וכבישים בבירת צרפת נותרו סגורים, כמו גם מסעדות שלאורך הנהר.

צוותי חירום ניסו לשאוב מים מחוץ למחלף מרכזי בפריז ופינו מכוניות שנלכדו במשך כמה ימים בכביש מהיר מדרום לעיר הבירה. למרות הרגיעה היחסית בפריז, סופות ברקים וגשמים עזים צפויים לפקוד את מזרח המדינה. עוד 11 אלף בתים נותרו ללא חשמל.

רשות ההצפות הלאומית מסרה כי נהר הסיין, שמפלסו הגיע אמש לשיא, יישר היום ארבעה מטרים מעל גובהו הממוצע. הרשויות הזהירו כי יידרשו לפחות עשרה ימים כדי שהוא ישוב למפלס הרגיל.

מזג האוויר החריג בצרפת הוא חלק ממערכת חורפית וקיצונית שפוקדת את אירופה. לפחות 18 בני אדם נהרגו בהצפות שאירעו בגרמניה, בצרפת, ברומניה ובבלגיה. הרשויות בגרמניה הודיעו היום כי הן מבטלות את פסטיבל הרוק השנתי שמתקיים ממערב לפרנקפורט בשל האזהרה מפני סופה נוספת היום. ביום שישי נפגעו לפחות 70 בני אדם ממכת ברק שפגעה במקום.

לקריאה נוספת בנושא
השיטפונות בצרפת: מפלס הסיין עלה ב-6.5 מטר; יצירות פונו מהלובר
הרוגים בהצפות בגרמניה ובצרפת: "השיטפונות הקשים ביותר זה מאה שנה"

מגדל אייפל ברקע נהר הסיין העולה על גדותיו, פריז, צרפת, 3 ביוני 2016. רויטרס
יחלפו עוד עשרה ימים לפני שהמפלס ישוב לגובהו הממוצע. נהר הסיין, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully