וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר שב"כ לשעבר המקורב לאלשיך: "הוא נטול שיקולים פוליטיים"

4.6.2016 / 0:09

ירון בלום, חברו של המפכ"ל, יצא להגנתו לאחר הביקורת שהושמעה נגד הודעת המשטרה על סיום החקירה בפרשת מעונות רה"מ. בריאיון באולפן וואלה! NEWS אמר כי "הוא לא אהב את המעבר למשטרה", והוסיף: "אלשיך יביא למהפכה בתוך חודשים"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ויסגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפהקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו וניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

אחרי הביקורת שהושמעה נגד התנהלות המשטרה בהודעה על סיום החקירה בפרשת מעונות ראש הממשלה, יוצא בכיר שב"כ לשעבר, ירון בלום, להגנתה ולהגנת העומד בראשה, המפכ"ל רוני אלשיך. "רוני נטול משיקולים פוליטיים וממניירות פוליטיות ולכן לשייך לו את המהלך הזה הוא לא נכון ומדויק", אמר בריאיון לוואלה! NEWS. "רוני הוא לא זה שעשה את זה, תפקידה של משטרת ישראל להמליץ אם יש ראיות או לא ולהעביר לפרקליטות, ואם יש מקרים רגישים להעביר לפרקליט המדינה וזה מה שנעשה".

בלום, חברו של אלשיך, סיפר כי "רוני לא אהב את זה שהוא עזב את השב"כ והלך למשטרה", אך הוא בטוח שאלשיך עוד ייצור מהפכה במשטרה. "חצי שנה עברה, האם אפשרי לעשות מהפכה? התשובה היא לא. אני בטוח שזה יקרה תוך חודשים ספורים", הבהיר.

בהודעת המשטרה על סיום החקירה בעניין מעונות ראש הממשלה לא צוינו ההמלצות להעמדה לדין והחשדות של המעורבים בה, בהם אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. ההודעה הלא שגרתית הובילה לסערה תקשורתית ופוליטית, שגרמה למפכ"ל וליועץ המשפטי לממשלה לפרסם הודעה משותפת, שבה הסבירו כי הנימוק לאי-הפרסום הוא לא להפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי. המפכ"ל לשעבר, רב-ניצב בדימוס אסף חפץ, אמר השבוע באולפן וואלה! NEWS כי לא כך צריכה להתנהל המשטרה. לדבריו, "המדיניות צריכה להיות, מבחינת המשטרה, לפרסם את ממצאיה. האפליה כאן פסולה".

עוד בוואלה! NEWS:
תושבי התנחלות בשומרון פונו עקב שריפת קוצים; נזק נגרם לקראוונים
"המורה הפדופיל" יוסגר להולנד: "מחכים להסתכל לו בעיניים"
מדינה שלמה נרתמת: כמעט מיליון שקל גויסו לבניית בית לפצוע "צוק איתן"

רב ניצב רוני אלשיך עם נכדיו בטקס מינויו למפכ"ל המשטרה, 03 דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"האם אפשר לעשות מהפכה בחצי שנה? התשובה היא לא". אלשיך/נועם מושקוביץ

על סוגיית האירוע האלים במרכול "סופר יודה" בתל אביב, שבמהלכו תקפו לכאורה שוטרי מג"ב עובד ערבי, אמר בלום כי "אני שמעתי שהייתה אלימות מצד הבדואי וחבריו". הוא הוסיף: "בוא נראה אותך ואותי מתנדבים במשטרה. האלימות בחברה הישראלית גואה והשוטרים בישראל הופכים להיות שק חבטות, וכל עבריין שנעצר רץ למח"ש ומעכב דרגה לאותו שוטר. מצד שני צריך לטפל, ואם הייתה אלימות מוגזמת צריך לטפל".

בלום התייחס גם לפרשת האונס שנחשד כלאומני. "המשטרה מנסה להגיע לחקר האמת גם במקרה הזה, גם מהתחלת הסיפור היה פרקליט מלווה מטעם הפרקליטות ועשו הרבה פעולות לוודא אם זה נגרם מאונס שיש לו אלמנטים לאומניים", אמר בלום.

לדבריו, בחסות אלשיך המשטרה תשתנה לחלוטין ותהפוך מקצועית ואיכותית יותר. "לאורך שנים מדינת ישראל בחרה שלא תהיה משטרה חזקה. תהליך הסינון התקשה, יש בדיקות ביטחוניות ופוליגרף לקצינים ושוטרים, וכבר רואים את השינוי. זה שיש הפרד ומשול ותסיסה זה נובע מאנשים שדילגו אליהם בתפקידים או אנשים שסימנו להם את הדרך החוצה", הסביר.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully