וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האונס ביפו: "הצעירה אמנם לוקה בשכלה – אך לא שינתה את גרסתה"

עורכת הדין של הצעירה שהתלוננה כי נאנסה בידי שלושה פלסטינים ביפו, שצעקו לה "יהודייה מסריחה", סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הן לא עודכנו ששניים מהם עומדים להשתחרר. "היא עברה אונס קשה ואלים, אך לא מקבלת כלים להתמודד עם המצב"

עורך: לירן מוסלי ברן, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עורכת וידאו: נועה לוי, צילום: אבי כהן

"היא לא שינתה את גרסתה. למרות שהיא לוקה בשכלה, היא יודעת מה היא אומרת" – כך אמרה אתמול (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS עו"ד רעות שדה, המייצגת את הצעירה שהתלוננה נגד שלושה צעירים ערבים בגין אונס ביפו. בתחילה, נחשדו השלושה באונס ממניע לאומני, אולם לאחר מכן שינתה המשטרה את עמדתה בנושא – ואז שוב חזרה בה. אתמול דווח ששניים מהחשודים צפויים להשתחרר ממעצר לאחר שהתגלו סתירות בגרסתה.

עו"ד שדה סיפרה בריאיון כי היא ומרשתה לא עודכנו בשחרורם של שניים מהחשודים וכי הצעירה חוזרת שוב ושוב על פרטי האירוע הקשה. "לא נחשפנו לחומר החקירה. לתדהמתנו הם שוחררו, ולא ידעו אותנו על כך", אמרה. "המתלוננת והמשפחה נמצאים בלב הסערה. אף גורם לא ניגש אליהם לעדכן אותם על שחרור שני החשודים או על החיפושים אחרי החשוד השלישי, שלא נתפס. הצעירה הגיעה כמה פעמים להיחקר במשטרה וביקשו ממנה להיות זמינה לפניות של המשטרה, אך היא לא מקבלת כלים להתמודד עם המצב שבו היא שרויה".

עוד בנושא:
החשד לאונס לאומני: בגרסת המתלוננת עלו סתירות, החשודים ישוחררו
"נזק גדול למוניטין המשטרה": מאחורי הקלעים של הפארסה בפרשת האונס
בתום פארסה בדיון: המשטרה ביקשה להמשיך לחקור את האונס בחשד לאומני

עו"ד רעות שדה, המייצגת את המתלוננת על אונס על רקע לאומני, בראיון לאולפן וואלה. מערכת וואלה!
"היא נאנסה, חד משמעית". עו"ד שדה/מערכת וואלה!

על פי החשד המקורי, השניים תועדו יחד עם צעיר ערבי ישראלי, כשהם אונסים את הצעירה הלוקה בשכלה בהוסטל, מטילים עליה את מימיהם, יורקים עליה וקוראים קריאות גזעניות בעת המעשה. החשוד השלישי, שזהותו ידועה למשטרה, לא נעצר עדיין. "היא נאנסה, חד משמעית. בכל השאלות ששאלתי אותה היא תיארה מקרה אונס שבוצעו על ידי שניים מן החשודים. השלישי, אדם מבוגר יותר, צילם את המקרה", אמרה עו"ד שדה. "היא עברה אונס קשה ואלים. עברו שלושה שבועות מאז המקרה ואנחנו עדיין עומדים מאחורי הגרסה שלה".

לדבריה, המתלוננת, בת 21, היא תושבת הדרום שהגיעה באותו הערב לתל אביב בתיאום עם אחיה ובת זוגו לכמה ימים כדי לטייל בלונה פארק ובחוף הים. "היא הכירה את שלושת החשודים שגרים בקרבת אחיה, הם שוהים פלסטינים בלתי חוקיים", אמרה. לדבריה, "ניתן לראות בשיחה בסיסית מאוד איתה שהיא לוקה בשכלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עימאד א-דין דראג'מה – שוחרר ממעצר לביתו, בית משפט השלום תל אביב, חשוד באונס לאומני. מגד גוזני
"לתדהמתו, לא ידעו אותנו". עמאד אלדין דראגמה, החשוד באונס, עם שחרורו ממעצר אתמול/מגד גוזני
"יש חשוד שלישי שנעלם ומסתובב חופשי - המינימום הוא לנסות לאתר אותו"

עוד באותו הערב האח ובת הזוג הבחינו שמשהו לא כשורה. "האח ביקש מזוגתו לפתור את זה איתה ולרדת לסוף הבעיה. רק לאחר כמה שעות, היא תיארה לפרטי פרטים: איך קרה, מה אמרו לה תוך כדי השפלות קשות, אילו קריאות גזעניות קראו לה: 'יהודייה מסריחה', ואת מועד האירוע", סיפרה עו"ד שדה.

יממה לאחר האונס, הגישו הצעירה ודודתה תלונה ותיק החקירה הוטל תחילה על ידי חוקרי משטרת יפו. אלה מיהרו ועצרו שניים מהחשודים - האדם שתיעד את המקרה והנער. החשוד השלישי נמלט. החוקרים שמו ידם על טלפון נייד שבו מצולמת הצעירה כשהיא עירומה וכן תמונות המציגות מגע מיני. בחקירה הראשונית הרחיקו השניים את עצמם מהמקרה וטענו כי מדובר בעלילה שאותה רקמו בני משפחת הצעירה כדי לסלקם מהשכונה שבה הם מתגוררים, בשכנות לבית הדודה. בהמשך הקטין את גרסתו לקשר וטען כי יחסי המין בוצעו בהסכמה.

בית משפט השלום תל אביב, מאי 2016. ראובן קסטרו
הפרשה נחקרה במשך עשרה ימים מבלי שיצאה הודעה לעיתונות בעניין. בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

"אני תוהה האם העובדה שבעת החקירה הראשונה של אחד החשודים הוא נתן גרסה חד משמעית בה הוא מודה, ואחרי הערכת מצב עם הסנגורים שלו פתאום החשוד שינה גרסה, לא מעוררת במשטרה חשד", אמרה עו"ד שדה. "מדובר בבחורה מאוד רגישה מאוד פגיעה ואמתית. היא חוזרת כל הזמן על הגרסה שלה לפרטי פרטים".

לסיום, ציינה את הסכנה הטמונה בכך שהחשוד השלישי עדיין לא נתפס. "יש חשוד שלישי שנעלם ומסתובב חופשי - המינימום הוא לנסות לאתר אותו", אמרה. "אנחנו דורשים מהמשטרה לחקור. להגיש כתבי אישום. לא היו יחסים בהסכמה".

פרשת האונס נחקרה במשך עשרה ימים מבלי שהמשטרה הוציאה הודעה לעיתונות וחשפה את החשדות החמורים העולים ממנה. לדברי גורמים במשטרת תל אביב, החשש היה שהמקרה יגביר את המתיחות בין יהודים לערבים. הגורמים הסבירו כי הדבר נובע ממדיניות המפכ"ל רוני אלשיך של להדיר מידע מהציבור.

(עדכון ראשון: 21:42)

  • עוד באותו נושא:
  • אונס
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully