וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: פרץ לבית שכנתו ודקר אותה למוות בשנתה לעיני ילדיה

2.6.2016 / 12:45

אשרף טחימר משפרעם נאשם כי פרץ לביתה של שכנתו בת ה-40, נטל סכין מהמטבח ודקר אותה מספר רב של פעמים בצווארה ובפניה במיטתה, כשבנה בן ה-11 ישן לצדה. המניע טרם התברר

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אשרף טחימר, תושב שפרעם, בגין הרצח של שכנתו בת ה-40 בדקירות בעת שישנה עם שני ילדיה בביתה לפני חודש. מיד לאחר המקרה הוטל צו איסור פרסום על חקירת הרצח המזעזע, והוא הוסר היום עם הגשת כתב האישום.

על פי כתב האישום, טחימר, שריצה בעבר עונשי מאסר רבים בגין עבירות אלימות ורכוש, פרץ לביתה של שכנתו דרך חדר האורחים, בעת שישנה עם בנה בן ה-11 במיטתה, ובנה הנוסף בן ה-18 ישן בחדר הסמוך. אב המשפחה שהה באותה עת בחו"ל במסגרת עבודתו. מכתב האישום עולה כי טחימר ניגש למטבח, חלץ את נעליו ונטל סכין גדולה ממגירה במטבח. הוא עלה לחדר השינה של האם ודקר אותה בצווארה בעת ששכבה במיטתה.

בשלב זה התעוררה האישה והחלה להיאבק בשכנה בעודה מדממת מצווארה. טחימר, כך נטען בכתב האישום, ניסה לסתום את פיה של האישה והמשיך לדקור אותה בפניה ובידה. בנה בן ה-11 שישן לצדה התעורר מצעקותיה של אמו וניסה להיאבק בנאשם, אך זה הפיל אותו מהמיטה וגרם לו חבלה בקרסול. גם בנה הבכור של האישה התעורר למשמע צעקותיהם של אמו ושל אחיו, וכשנכנס לחדר הבחין בו טחימר והכה בו באגרופו בחוזקה בפניו, עד שנעקרה אחת משיניו ממקומה.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
חשד: שני שוטרים שידלו מתלוננת להצטלם בעירום בתחנת משטרה
מחדל: הוחזק שבעה חודשים במעצר – כי המשטרה לא העבירה את השחזור
"המשטרה הובילה למותו": הואשם אחרי שיחה עם פסיכולוג - ולקה בלבו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסתה להיאבק בו בעודה מדממת. זירת הרצח בשפרעם, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב האישום עולה כי בשלב זה הוא ניסה לדקור גם את הבן הבכור, אך זה הספיק להתעשת וזז, ונפצע קל בלבד מהסכין. כשהבין שלא הצליח לנטרל את הצעיר החליט השכן לברוח וקפץ מחלון הבית. אז, על פי המתואר בכתב האישום, יצא הבן מהבית בריצה בניסיון לתפוס את התוקף, אך זה הצליח לחמוק ממנו ונעלם.

על פי עדויות השכנים המכירים היטב את טחימר, הוא נצפה בורח מזירת הרצח לכיוון השדות הסמוכים לשכונה. אחרי דקות אחדות הוא הגיע לבית אביו, אולם מאחר ששמע כי תושבי השכונה צועקים את שמו, הוא העיר את בנו הקטן וברח יחד עמו מבית אביו לכיוון הכפר אעבלין, ושם ניסה למצוא מחסה אצל קרובי משפחתו. במהלך ההימלטות החליט טחימר לנטוש את בנו ולהמשיך לבדו. חוקרי המשטרה איתרו את בנו ועצרו את האיש בבית מכריו בכפר אעבלין שעות אחדות אחרי הרצח.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום חשוד ברצח אם בשפרעם לנגד עיני ילדיה - אשרף טחימר. ערן גילווארג
המעשים המיוחסים לו מלמדים על אכזריותו הרבה. טחימר בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

מכתב האישום לא עולה בבירור המניע של טחימר ברצח שכנתו. בחקירתו הוא לא הודה במיוחס לו, אך גם לא הכחיש. "בחקירתו הוא אמר שהוא עישן הרבה סמים באותו ערב ואינו זוכר מה קרה", הסביר ראש מחלק הפשע ביחידה המרכזית של מחוז הצפון במשטרה, רב-פקד עוזי הדר. "הוא סתר את עצמו מספר רב של פעמים, לא קשר את עצמו לרצח, אבל גם לא הכחיש אותו". לדבריו, מדוח הנתיחה הפתולוגית עלה כי הנאשם הפך את הבית כולו ל"זירה אכזרית ומזעזעת" הכוללת כמויות אדירות של דם. "על פי הדוח, הנאשם דקר את המנוחה מספר רב של פעמים, נאבק בה וגרר אותה, כל זאת לעיניהם של ילדיה הזועקים".

טחימר נאשם בעבירות של רצח, התפרצות לדירה, תקיפה הגורמת חבלה, השמדת ראיה והחזקת סם שלא לצריכה עצמית. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של טחימר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עלה כי במטבח ביתה של הנרצחת נמצאו נעליו של הנאשם, שנמלט מהמקום יחף, ועל הנעליים נמצא ה-DNA שלו. הפרקליטות טענה בבקשה כי המעשים המיוחסים לו מלמדים על אכזריותו הרבה, על קור רוחו, ומכאן גם על מסוכנותו הרבה לציבור.

עו"ד ויסאם עארף, המייצג את טחימר מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר בתגובה לכתב האישום: "אשרף מכחיש את האישומים שהועלו נגדו ושיתף פעולה עם החוקרים. אנו נלמד את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט".

אלי אשכנזי השתתף בהכנת הידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • שפרעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully