וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נאפשר לפגוע בעובדים": בוויצו נאבקים נגד סגירת מעונות

1.6.2016 / 9:31

ועד העובדים של ארגון ויצו יקיים היום שביתה במוסדותיו, ובמקביל תיערך הפגנה מול משרדי הארגון בתל אביב. "ארגון שהוקם כדי לעודד תעסוקת נשים, פוגע כעת ביציאתן לעבודה של מאות אמהות"

הפגנה בעניין השביתה במעונות היום מולת בית וואלה רחוב אבן גבירול בתל אביב. יהושע בריינר באמצעות מצלמת וואווי, יהושע בריינר
הפגנת מטפלות והורים בתל אביב, לפני שבועיים/יהושע בריינר, יהושע בריינר באמצעות מצלמת וואווי

ועד העובדים של ארגון ויצו הודיע כי היום (רביעי) מתקיימת שביתה של כ-3,000 עובדיו במוסדות ברחבי הארץ. שביתה זו מגיעה לדברי הוועד בעקבות ההחלטה החד-צדדית של הנהלת ויצו לזמן עשרות מנהלות ומטפלות של מעונות היום שמפעיל הארגון לשימוע לפני פיטורין, מתוך כוונה לסגור באופן חד צדדי בשנת הלימודים הבאה תשעה מעונות יום - בנתיבות, במעלות וביישובי מטה יהודה. כמו כן, היום ב-9:00 בבוקר החלה הפגנה נגד סגירת הגנים מול משרדי ויצו בתל אביב.

השביתה כוללת 187 מעונות יום, ארבעה בתי ספר, וכן את סניפי ויצו ברחבי הארץ ואת משרדי הארגון. בית ההורים שמפעיל הארגון בתל אביב פועל במתכונת חירום. מההסתדרות נמסר כי מהשביתה מוחרגים המעונות הרב-תכליתיים, שנותנים מענה לילדים בסיכון, וכן "אחוזת הילדים", פנימייה טיפולית לנערות ולנערים בסיכון.

לדברי יו"ר ועד העובדים של ויצו, רחל מירון, לפני כחודש הודיעה הנהלת הארגון כי היא מתכוונת לסגור בשנת הלימודים הבאה תשעה מעונות יום בשלב ראשון, ו-80 מעונות יום נוספים בהמשך. בשבוע שעבר אישרה ההסתדרות החדשה להסתדרות המעו"ף סכסוך עבודה בכל מוסדות ויצ"ו.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
לאחר התקדמות במשא ומתן: השביתה במעונות היום בוטלה
הורים ומטפלות הפגינו על מצוקת מעונות היום: "אין לנו כוח אדם"

"דרשנו לנהל משא ומתן"

"הודענו להנהלה כי לא נאפשר לפגוע בעובדים ודרשנו כי ינהלו איתנו משא ומתן", אמרה מירון, "אולם ההנהלה אינה מוכנה כלל להידברות ונוקטת צעדים חד צדדיים, תוך פגיעה אנושה בזכויות הנשים העובדות בוויצו ובביטחונן התעסוקתי". בשבוע שעבר הייתה אמורה להתקיים שביתה במעונות לגילאי שלוש ומטה שמפעילים הארגונים ויצו ונעמת. השביתה נמנעה בשל סיכום עם משרד הכלכלה על העברת תקציבים. לדברי מירון, לא ברור מדוע ההנהלה לא לוקחת בחשבון את התקציב שהיה אמור להגיע בעקבות הסיכום.

לטענת ועד העובדים, צעדיה האחרונים של הנהלת הארגון מעידים על המגמה המתמשכת של העדר שקיפות ומידע, הימנעות מהידברות ומשיתוף או קיום משא ומתן עם נציגות העובדים. זאת, תוך הימנעות באופן מכוון ושיטתי, לדבריהם, מגילוי מידע אודות תכנית הבראה שבכוונת הארגון ליישם, אשר עתידה לפגוע באופן ניכר בזכויותיהם של כלל העובדים ולערער את ביטחונם התעסוקתי.

"מפליא שארגון ויצו, שהוקם במטרה לעודד העסקה ושילוב נשים בעבודה ועידוד יציאתן לעבודה, פוגע כעת באפשרות יציאתן של מאות אמהות לעבודה ובוחר לסגור תשעה מעונות יום בשנה הבאה, ביישובים שבהם מעונות אלה נחוצים ביותר, ואינו נותן פתרונות לאותם ילדים השוהים בהם", הוסיפה מירון.

"צריך היה לשבות מזמן"

שרון, אמא של אופק שלומד בגן בוויצו בשכונת נחלת יצחק בתל אביב, טענה כי "צריך היה להשבית את הגנים מזמן". היא הביעה תמיכה בגננות, וכן חשש מכך ש"הוועד התעורר מאוחר מדי", והוסיפה: "ההרשמה נפתחה כבר ואין לנו פתרון. ויצו עושים שרירים על הגב של הילדים שלנו. ‏נרדמנו בשמירה. אנחנו מסבסדים גופים פרטיים שסוגרים מעונות על פי גחמה, והילדים שלנו משלמים את המחיר".

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully