וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התקדמות במשא ומתן: השביתה במעונות היום בוטלה

26.5.2016 / 8:14

מטה המאבק שתכנן להשבית 712 מעונות המטפלים בעשרות אלפי ילדים, הודיע על ביטול השביתה לאור התקדמות במו"מ עם משרדי האוצר והכלכלה. המטפלות מוחות על מחסור במעונות ותנאי העסקה ירודים

ספק 500

השביתה שתוכננה להתקיים הבוקר (חמישי) במעונות היום בוטלה לאור התקדמות במשא ומתן בין משרדי האוצר והכלכלה והארגונים המפעילים את מעונות היום. 712 המעונות של ויצ"ו, נעמ"ת, נשי חירות, נאות מרגלית, המועצה האזורית בנימין, מועצת דרום הר חברון ורשת בית יעקב, המטפלים בכ-70 אלף ילדים, יפעלו כסדרם.

הרקע לאיום בשביתה הוא תנאי העסקתן של המטפלות. לטענתן, הענף סובל ממצוקות קשות, ובכללן מחסור במעונות ותנאי העסקה ירודים, ועל כן החליטו להחריף את מאבקן. בשבוע שעבר השביתו ארגוני המעונות את פעילותם במשך שעתיים, מהשעה 07:00 ועד 09:00 בבוקר.

לקריאה נוספת:
הפרטת מבחני הנהיגה הוקפאה: הבוחנים יחזרו לעבודה
הפקחים לא באים, הדוח לא מיושם: משרד הכלכלה מזלזל בבטיחות העובדים
אולי הפעם זה יקרה? יו"ר ההסתדרות קרא לדון בקיצור שבוע העבודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"משרד האוצר לא הפנים עדיין את גודל המשבר"/מערכת וואלה, צילום מסך

לטענת הארגונים, המחסור במעונות מוביל לפגיעה בציבור. כך, למשל, רק אחד מכל ארבעה ילדים מתקבל למעונות. המטפלות מתלוננות כי הן סובלות מתנאי העסקה ירודים, שכוללים גם שכר נמוך, דבר שפוגע בטיב החינוך והטיפול בילדים. עוד הלינו הארגונים כי תקצוב המעונות נמוך, עובדה שפוגמת בפעילות התקינה של המעונות ובעמידה בדרישות משרד הכלכלה.

ארגוני המעונות שלחו פנייה דחופה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם שר הכלכלה, ודרשו ממנו להתערב מידית במשבר. בדיון שהתקיים שלשום בכנסת אמרו במטה המאבק כי "משרד האוצר לא הפנים עדיין את גודל המשבר החמור שבו נמצא ענף מעונות היום". לדבריהם, "הצעתו לפתרון המשבר היא זריית חול בעיניים של מאות אלפי משפחות בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

רוצות לסגור את החודש

הארגונים הודיעו כי אם לא יקבלו מענה לסוגיות הבוערות ינקטו צעדים נוספים ויחמירו את המאבק. הם דורשים ממשרד האוצר והכלכלה תקציב מידי של 200 מיליון שקלים והתחייבות למתן פתרון ראוי לכל הבעיות שהוצגו בפניהם.

אירה שולמן, מטפלת בנעמ"ת נווה שרת, אמרה כי מטרת המאבק הוא להביא לכך שהמטפלות "יסגרו את החודש" תמורת עבודתן, אך לא פחות חשוב – כדי לשפר את התנאים עבור הילדים. "אנחנו רוצות קצת יותר ממה שמשרד הכלכלה נותן לנו. אם בכיתה של 32 ילדים אמורות להיות שלוש מטפלות, ברוב המקרים אנחנו מוצאות את עצמנו רק שתיים. זו עבודה מאומצת עם הרבה אחריות ושתי מטפלות על 32 זה קשה מאוד".

לדבריה, מאחר שישנו מחסור בכוח אדם, המטפלות נדרשות לעבודות הטיפול השוטפות ובכך לא מצליחות להגיע לפעילויות חינוכיות. "את בשום צורה לא מספיקה לתת תשומת לב לילד. את חייבת לתת עבודה טיפולית, חייבת לנקות את הכיתה, את חייבת לעשות את זה. אין לך אפילו אפשרות לקחת יום חופש כשמגיע לך, כי יש חוסרים". לדבריה, "עובדות חדשות שנקלטות לא שורדות את העבודה, את האחריות, את הקושי ולא את המשכורת בסוף החודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully