וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים לחרדון: הטיפול המסור שקיבל הזוחל המדברי הגדול בארץ

31.5.2016 / 18:18

חרדון צב מצוי שנפגע מכלי רכב בנגב הובהל במהירות לבית החולים שבספארי, שם קיבל תרופות לשיכוך כאבים, אינפוזיה ואמבטיה חמה. בהמשך עבר ניתוח, וכעת הוא מתאושש וצפוי לשוב חזרה למדבר בקרוב

צילום: שירה יצחקי, עריכה: מתן חדד

כלי הרכב הנעים במהירות בכבישי הארץ אינם מהווים סכנה רק להולכי הרגל, אלא גם לבעלי חיים המנסים לעבור מצד אחד של הכביש לשני. לאותה הסכנה נקלע חרדון צב מצוי – הזוחל המדברי הגדול ביותר בישראל, שנפגע ממכונית לפני ימים אחדים באזור נחל צין שבנגב. למזלו הרב, פקח של רשות הטבע והגנים שעבר באזור מצא אותו מוטל על הכביש, והעביר אותו במהירות לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים.

עם הגעתו למקום, הוא הובהל במהירות לחדר הטיפולים, ובבדיקות שנערכו לו התברר כי הוא סובל משברים בגולגולת ובזנב. כדי להקל על מצבו הוא החל לקבל טיפול אנטיביוטי, תרופות לשיכוך כאבים, ומשום שהיה מיובש הוא קיבל גם נוזלים באינפוזיה. בנוסף, כיוון שחום גופו היה נמוך באופן יחסי, הוא הוכנס מדי יום לאמבטיה חמימה, וכך הצליחו המטפלים לעלות את טמפרטורת הגוף שלו.

בהמשך הוכנס החרדון לניתוח, שבו נקטע חלק מזנבו שנפגע קשות ונקטעה עצם הלשון שלו שיצאה החוצה כתוצאה מהפגיעה. כמו כן ניתחו הווטרינרים את הלסת של החיה שנפגעה בתאונה. כעת, בתקופת ההתאוששות, המטפלים חובשים מדי יום את הזנב הקטוע כדי שהאזור יחלים באופן מיטבי, ומקווים כי בקרוב הוא יוכל לשוב לטבע.

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון נפגש עם תורמים מרכזיים בליכוד: "יחליט על עתידו בקרוב"
זעם באבו גוש: המשטרה תועדה עורכת חיפוש על גופו של ילד בן 9
ממתין לנפילה: הסתבכות פרשת המיילים של קלינטון היא התקווה של סנדרס

חרדון צב מצוי מטופל בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים לאחר שנפגע בתאונת דרכים. מאי 2016. דוברות הספארי, מערכת וואלה! NEWS
זנבו נקטע בניתוח. החרדון בבית החולים בספארי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הספארי

חרדוני הצב המצוי הם לטאות ממשפחת החרדוניים הניזונים ממזון צמחוני הכולל צמחים, עלים ופירות. הם נפוצים בחלקים נרחבים של המזרח התיכון, ובישראל תפוצתם רחבה באזור הנגב ובהרי אילת. החרדון נוהג לחפור מחילות עמוקות של מספר מטרים מתחת לקרקע, ובהן הוא שוהה במשך מרבית התקופה הקרה של השנה. בעת סכנה הוא פותח בריצה לעבר המחילה שלו, ובמקרה של סכנה קרובה הוא אף יכול להכות בעזרת הזנב החזק והקוצני שלו.

לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים מגיעים מידי שנה יותר מ-3,500 חיות בר שנפגעו בדרכים שונות. צוות בית החולים מטפל בבעלי החיים, משקם אותם ובסוף משיבם לטבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חרדון צב מצוי מטופל בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים לאחר שנפגע בתאונת דרכים. מאי 2016. דוברות הספארי, מערכת וואלה! NEWS
ישוב למדבר בקרוב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הספארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully