וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברחות מתוחכמות וטכנולוגיה מתקדמת: צה"ל נגד איום רחפנים מעזה

1.6.2016 / 0:30

מערכת הביטחון נערכת למנוע מארגוני הטרור את "הקלות הבלתי נסבלת" שבה הם משיגים את הכלים האסטרטגיים, שיקשו על פעילות הצבא בדרום. צפו במערכת החדשה שמשתלטת על הרחפנים מרחוק בפעולה

צילום: חברת MCTECH

במערכת הביטחון מתמודדים בתקופה עם האיום החדש מצד חמאס: רחפנים זעירים שמבריח הארגון לרצועת עזה, במסגרת ההיערכות למתקפת יבשתית אפשרית של צה"ל. גורמים בפיקוד דרום הסבירו כי "חמאס מתאמן על הפעלת רחפנים. אנחנו רואים את זה בעיניים על הגדר".

"במערכה הבאה אנחנו מעריכים שנראה כוחות של חמאס מפעילים רחפנים לאיסוף מודיעין בזמן אמת", הוסיפו הגורמים. לדבריהם, ארגוני הטרור ברצועת עזה עומלים על פיתוח התחום, במטרה להרתיע את כוחות צה"ל, לאסוף מודיעין ולפגוע בחשאיות הפעילות הצה"לית לאורך גדר המערכת וביכולות התמרון של הצבא.

עוד בוואלה! NEWS:
המענה של ישראל לאיום האווירי של חמאס: "כיפת ברזל" נגד רחפנים
"הכלי שישנה את פני הקרב": צה"ל מתעניין ברכישת "רחפנים מתאבדים"
האיום האווירי החדש של חמאס על ישראל: רחפנים לאיסוף מודיעין

רחפנים בשימוש ברצועת עזה. mctech, מערכת וואלה! NEWS
"המערכת יודעת לעלות על התדר של הרחפן". מערכות לשליטה על רחפנים ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, mctech

גורמים ביטחוניים הוסיפו כי פיתוח רחפנים הוא פתרון זול לייצר הרתעה, ולא ניתן לשלול את האפשרות כי בעתיד ינסו ארגוני הטרור לפתח רחפנים שנושאים חומרי נפץ. לאחרונה חשפה רשות המעברים במשרד הביטחון שיטה חדשה להברחת הרכיבים לעזה, תוך שימוש בחבילות דואר תמימות, שעוברות בידוק במעבר ארז, בצפון הרצועה. לפי הודעת משרד הביטחון, סוכלו בשבועות האחרונים כמה ניסיונות הברחה של רחפנים שפורקו ונשלחו לעזה בחלקים, כדי לנסות להערים על הבידוק הביטחוני במעבר.

שלשום נתפסו בין חבילות הדואר במעבר ארז עשרה מנועי רחפנים, כוונות לרובים, אמצעי ג'יירו משפרי דיוק עבור המצלמות שמותקנות על הרחפנים. זאת, בין היתר, לצד מגדילי טווח ומגבירי עוצמת קליטה לשימוש בטלפונים סלולריים במקומות ללא קליטה, ומשדר ומקלט לשידור אות וידאו הפועל בתדר 5.8 ג'יגה הרץ, שאינו מאושר לשימוש בישראל וברשות הפלסטינית.

הציוד הוחרם ונפתחה חקירה לאיתור המעורבים בגניבת האמצעים והניסיון להבריח אותם. להערכת הרשויות, ניתן להבין מהפריטים שהוברחו כי ארגוני הטרור מתאמצים להרחיב את אפשרויות הצילום והפעלת הרחפנים, תוך שימוש בטווחי פעולה מוגדלים באמצעות מכשירים סלולריים. בנוסף לכך, בעקבות הלחץ הכבד שמפעיל כוח המשימה המשותף של השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, המכס, משטרת ישראל ורשות המעברים במשרד הביטחון, חמאס מחפש כעת דרכים חדשות להבריח את הרחפנים לשטחי רצועת עזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כוחות ביטחון במחסום ארז לאחר שנורו לעברו פצמ"רים. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
בין חבילות הדואר, נתפסו מנועים, אמצעים משפרי דיוק וכוונות. מעבר ארז/חטיבת דובר המשטרה

במקביל, בתעשיות הביטחוניות ובצה"ל מתנהל מאמץ פיתוח טכנולוגי, להתמודדות עם התופעה המתרחבת, שעשויה להוות איום גם בגבול הצפוני על ידי חיזבאללה, שכבר משתמש בכלי טיס לא מאוישים בלחימה בסוריה. שלשום חשפה חברת "אורד מערכות בקרה", בשיתוף עם חברת MCTECH, מערכת חדשה לזיהוי ונטרול רחפנים.

המערכת מיועדת לצבאות ולארגוני אבטחה, במוקדים כמו שדות תעופה, אצטדיונים ומתחמים אסטרטגיים, כשכבה נוספת לאבטחת האישים והיעדים על הקרקע. לפי הודעת החברה, המערכת החדשה מספקת "הגנה אווירית יעילה נגד רחפנים עוינים וכלי טיס בלתי מאוישים אחרים, גם בגדלים זערוריים של מיקרו וננו". המערכת, MC-Horizon, פועלת לגילוי, זיהוי, מעקב, נטרול ואף השמדה של רחפנים המהווים איום.

רחפן מתאבד מסוג רותם. התעשייה האווירית,
"ניתן להציב מגוון אמצעים להאזנה, צילום וחימוש". רחפן "מתאבד" בפיתוח ישראלי/התעשייה האווירית

סמנכ"ל השיווק של חברת אורד, יוסי גופר, הסביר כי "היום, ניתן לרכוש רחפנים בקלות בלתי נסבלת, ומעבר לכך, ניתן להציב על הרחפן מגוון אמצעים להאזנה, צילום, חימוש ומטען, תלוי בגודל של הרחפן". לדבריו, "מרבית הרחפנים מפעילים במסגרת האפליקציה יכולת לחזור הביתה במידה ונגמרת להם הסוללה או שנעשה עליהם ניסיון השתלטות. המערכת שלנו יודעת לעלות על התדר של הרחפן, להשתלט עליו ולהנחית אותו בשטח כוחותינו על מנת ללמוד על הרחפן עצמו ועל הייעוד שלו".

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully