וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המענה של ישראל לאיום האווירי של חמאס: "כיפת ברזל" נגד רחפנים

11.4.2016 / 10:45

חברת רפאל הודיעה על פיתוח מערכת ה-Drone Dome, המספקת הגנה מפני רחפנים עוינים, כגון אלה שמפעיל ארגון הטרור ברצועת עזה. המערכת מזהה את הרחפנים, אוספת עליהם מידע, עוקבת אחריהם - ומשבשת את התקשורת

עריכה: ניר חן

חברת "רפאל" הודיעה הבוקר (שני) על פיתוח מערכת חדשה להגנה מפני איומים אוויריים - "כיפת ברזל" נגד רחפנים. זאת בשל התגברות השימוש ברחפנים בידי ארגוני טרור, וכן בשימוש האזרחי בכלי, העלול לסכן כלי טיס אחרים בתעופה האזרחית. רפאל, המפתחת ומייצרת את מערכות "כיפת ברזל" ו"שרביט קסמים", תציג לראשונה את מערכת ה- Drone Dome בתערוכת הביטחון LAAD המתקיימת השבוע בברזיל.

מנתוני המערכת עולה כי היא מספקת הגנה אווירית נגד רחפנים עוינים – מיקרו וננו-כטב"מים – מפעילים גורמי טרור באזורים האסורים לטיסה, בין היתר לצורך תקיפות מהאוויר ואיסוף מודיעין. זאת על ידי גילוי, זיהוי, מעקב ונטרול כלי הטיס הזעירים. מערכת Drone Dome מאפשרת הגנה של 360 מעלות ומתאפיינת בתגובה מהירה, תוך מניעת נזק סביבתי ושמירה מיטבית על בטיחות התושבים או מטוסים הטסים באזור. המערכת כוללת מכ"ם, מערכת תצפית ומערכת חסימה מתקדמים, והיא פועלת בכל תנאי מזג אוויר, 24 שעות ביממה.

עוד בנושא:
מערכת ההגנה "מעיל רוח" הותקנה לראשונה על נגמ"ש "נמר"
"הכלי שישנה את פני הקרב": צה"ל מתעניין ברכישת "רחפנים מתאבדים"
צפו: ניסוי מוצלח נוסף במערכת ההגנה הימית "ברק 8"

מערכת Drone Dome "כיפת ברזל" להגנה מפני רחפנים של חברת רפאל.. רפאל, מערכת וואלה! NEWS
פועלת בכל תנאי מזג אוויר, 24 שעות ביממה. מערכת Drone Dome/מערכת וואלה! NEWS, רפאל

המערכת פועלת כך שבשלב הראשון היא מגלה ומזהה את הרחפן המאיים, באמצעות מכ"ם וחיישנים אלקטרו-אופטיים או הפועלים באמצעות אור אינפרה-אדום. בשלב השני הנתונים מחושבים ומועברת התרעה למפעיל אם התגלה רחפן עוין. בשלב השלישי מתחילה פעולת שיבוש אוטומטית או ידנית, בהתאם להגדרות. בשלב הסופי, כאשר הרחפן המאיים מגיע לאזור המוגן, הוא מנוטרל על ידי חסימת מערכת הניווט והרדיו.

בשנים האחרונות התרחבה מכירת הרחפנים המתקדמים המסוגלים לשאת משקל רב, וניתן לרכוש אותם באינטרנט בעלות של מאות עד אלפי דולרים. על הרחפנים ניתן להרכיב מצלמות מתקדמות או אפילו חומר נפץ. בחודשים האחרונים גם אנשי חמאס ברצועת עזה משתמשים ברחפנים. גורמי צבא העריכו כי מדובר ברחפנים ברמה נמוכה המסוגלים לנוע לטווחים קצרים מאוד בלבד, וצה"ל מתרגל התמודדות עם כלים אלה. "בשלב זה מדובר באיום תודעתי, ולמרות זאת לצה"ל יש מענה בנושא", אמר גורם צבא בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully