וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההגנה "מעיל רוח" הותקנה לראשונה על נגמ"ש "נמר"

28.1.2016 / 14:51

במשרד הביטחון מתכננים להתקין בתום סדרת ניסויים מערכות "מעיל רוח", שפותחו בידי "רפאל", על כל "הנמרים" שייצאו מפס הייצור. אחרי תקרית הנגמ"ש ב"צוק איתן" הוחלט בצה"ל להחליף את דגם הנגמ"ש המיושן בהדרגה לכלי רכב ממוגנים כבדים יותר, בהם "הנמר"

צילום: באדיבות מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון

מנהלת טנק המרכבה (מנת"ק) במשרד הביטחון השלימה בימים האחרונים התקנת מערכת הגנה אקטיבית ראשונה על גבי נגמ"ש "הנמר". בתום סדרת ניסויים יותקנו מערכות "מעיל רוח", שפותחו בידי חברת "רפאל", על כל הנמרים שייצאו מפס הייצור.

השבוע החלו בזרוע היבשה, יחד עם מהנדסי מנת"ק במשרד הביטחון, בניסוי המבצעי הראשון של "הנמר" (נגמ"ש מרכבה) המצויד במערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח". הניסוי המבצעי מתקיים בבית הספר לחיל רגלים (ביסל"ח) בדרום.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל ברוך מצליח אמר: "בשבועות האחרונים השלמנו את האינטגרציה וההתאמה של מערכת 'מעיל רוח' להצבה על 'נמרים'. בתום סדרת הניסויים שמתקיימת בימים אלה נתחיל בהצבה סדרתית של המערכת על גבי כלים נוספים. בכך ניישם את מדיניות משרד הביטחון לצייד כל נמר שיוצא מפס הייצור במערכת הגנה אקטיבית המבצעית היחידה בעולם, 'נמר' עם 'מעיל רוח' יספק את ההגנה הגבוהה ביותר על לוחמי צה"ל, ויעניק להם ביטחון ויתרון משמעותי בשדה הקרב".

עוד בוואלה! NEWS:
קריאה לחקירה נגד "אם תרצו"; בנט: "קמפיין מביך, מיותר ומבזה"
רוחאני יחזור מפריז עם שלל: 200 אלף מכוניות פיג'ו ומאה מטוסים

נגמ"ש הנמר הראשון עם מערכת ההגנה 'מעיל רוח', ינואר 2016. באדיבות מנת"ק במשרד הביטחון, משרד הביטחון
"הנמר" ועליו מערכת "מעיל רוח"/משרד הביטחון, באדיבות מנת"ק במשרד הביטחון

הנמר נחשב לכלי הרק"מ (רכב קרבי משוריין) הממוגן ביותר בעולם, שהוכיח את יכולותיו בלחימה במבצע "צוק איתן" מול איומים רבים. על פי החלטת משרד הביטחון, כל הנמרים החדשים יצוידו במערכת "מעיל רוח", שהשיגה הצלחה גדולה בהגנה על טנקי המרכבה ב"צוק איתן", החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש.

אחד מסמלי מבצע "צוק איתן" היה נגמ"ש M-113 המיושן של צה"ל, שנורה ונפגע בפאתי שכונת שג'אעיה על ידי טיל נ"ט של חמאס. כתוצאה מכך נהרגו שבעה לוחמי חטיבת גולני, ובהם סמל-ראשון אורון שאול, שהוגדר חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. בעקבות התקרית נמתחה ביקורת בצה"ל ומחוצה לו על השימוש בנגמ"ש הישן באזור לחימה מורכב הכולל איומי טילי נ"ט.

לאחר התקרית הדפו בצה"ל את הביקורת וטענו כי במציאות התקציבית הנוכחית קיים מספר מוגבל של נגמ"שים מתקדמים מסוג "נמר", ולכן גם במערכות הבאות ייעשה צה"ל שימוש בנגמ"שים מיושנים. אחרי סבב הלחימה בקיץ האחרון התנהל דיון בין צה"ל לשר הביטחון, משה יעלון, כחלק מתהליך הפקת לקחים. יעלון החליט על הקמת שלוש אוגדות קלות על בסיס נגמ"שים במשקל של עד 12 טון, במסגרת המוכנות של צה"ל למתארי לחימה שונים. "ברובד הראשון של התמרון יהיו נגמ"שי הנמר וטנקי המרכבה, וברובד הנוסף יהיו כלים קרביים ממוגנים מסוג אחר, קלים יותר למשימות שונות", הסביר גורם צבאי נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נגמ"ש הנמר הראשון עם מערכת ההגנה 'מעיל רוח', ינואר 2016. באדיבות מנת"ק במשרד הביטחון, משרד הביטחון
"'מעיל רוח' יספק את ההגנה הגבוהה ביותר על לוחמי צה"ל"/משרד הביטחון, באדיבות מנת"ק במשרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully