וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על הרג הגורילה בגן החיות בסינסינטי: "ניסה להגן על הילד"

31.5.2016 / 9:36

פעילי זכויות בעלי חיים פתחו במחאה בעקבות הירי של צוות גן החיות שבמדינת אוהיו בהרמבה, שאל מתחמו נפל ילד בן ארבע: "למנוע מקרים נוספים של הזנחת הילד". מומחית בעלי חיים: "הגורילה לא ראה בילד איום"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

פעילי זכויות בעלי חיים פתחו אתמול (שני) במחאה על הרג הגורילה בגן החיות בעיר סינסינטי, שנורה למוות על ידי צוות המקום אחרי שילד בן ארבע נפל למתחם שבו שכן. יותר מ-200 אלף איש חתמו על עצומות באינטרנט המוחות על הירי בהרמבה, גורילה ממין השפלה המערבית, שנמצאת בסכנת הכחדה. חלק קראו למשטרה במדינת אוהיו שבארצות הברית לעמיד לדין את הוריו של הילד.

קוף האדם, ששקל 204 ק"ג, גרר את הילד דרך בריכת מים רדודים שנמצאת במתחמו, אך לא נראה שהוא התכוון לפגוע בו. פרופ' ג'יזלה קפלן, מומחית להתנהגות של בעלי חיים מאוניברסיטת ניו אינגלנד, אמרה לטלגרף הבריטי כי הגורילה רק ניסה להגן על הילד מפני הצעקות של הקהל שצפה בהתרחשות וכי הוא לא ראה בו איום בשל גודלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסה להגן עליו מהצעקות". הגורילה הרמבה והילד בן הארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

העצומה הפופולרית "צדק להרמבה" דורשת מהמשטרה לפעול ומפצירה ברשויות להגנה על הילד לחקור את המתרחש בביתו כדי למנוע "תקריות נוספות של הזנחה". עדי ראייה סיפרו כי הם שמעו את הילד מספר לאמו שהוא רוצה להיכנס למתחם. הילד, ששמו לא פורסם, החליק לאחר מכן מעבר למעקה ונפל מגובה של ארבע מטרים וחצי.

מישל גרג, שהזדהתה בפייסבוק כאמו של הילד, אמרה כי בנה החלים מזעזוע מוח ומכה חבלות וביקשה שלא לשפוט אותה משום ש"תאונות קורות". בהודעה שמסרה המשפחה ביום ראשון היא הביעה את תנחומיה על אובדן הגורילה בן ה-17. "אנחנו מודים לאלוהים שהילד שלנו בטוח. הוא נמצא בבית ומרגיש בסדר גמור".

צוות גן החיות ירה למוות בהרמבה עשר דקות אחרי שהילד נפל למתחם שלו. זאת הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה של גן החיות שנפתח לפני 38 שנה שבה אדם לא מורשה נכנס למשכן הגורילה. נשיא גן החיות ת'אן מיינרד אמר כי לא ניתן היה לירות בו חצי הרדמה מאחר "שההשפעה הייתה עלולה להמריץ את החיה ולגרום למצב להידרדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully