וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת עובדים ברחבי צרפת: ראש הממשלה נחוש "לא להיכנע למפגינים"

למרות ההפגנות והשביתות ברחבי המדינה במחאה על הרפורמה המתוכננת בחוקי העבודה, ראש הממשלה מנואל ואלס הבהיר: "אם ניכנע לרחוב, נאבד את הכול". דובר הממשלה: "אנחנו מוכנים לדון עם האיגודים, אבל לא להיכנע"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר אתמול (ראשון) כי הוא נחוש "שלא להצטרף לרשימת הפוליטיקאים שנכנעו למפגינים". לדבריו, בריאיון לעיתון הצרפתי "לה ז'ורנל דה דימנש", ברמיזה לבחירות הקרובות בשנה הבאה, "אם ניכנע לרחוב ולאיגודי העובדים רק כי אנחנו ממוקדים אך ורק במטרות לטווח הקצר, נאבד את הכול".

דבריו של ואלס מגיעים בתום כמה שבועות של הפגנות נרחבות בפריז ובערים נוספות, בהשתתפות מאות אלפי אזרחים, במחאה על הרפורמה שהציעה הממשלה בחוקי העבודה, שלטענת ארגוני העובדים יפגעו בזכויותיהם ויקלו על פיטורי עובדים. הממשלה הבהירה כי בכוונתה לקדם את הרפורמה, אולם באותה העת יחודש המשא ומתן עם הארגונים, במטרה להביא את ההפגנות לסיומן, לפני תחילת משחקי "יורו 2016" במדינה, בחודש הבא.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש הסוכנות הגרמנית לביטחון פנים: "דאעש רואה ביורו 2016 מטרה"
צרפת: במהלך מחאת השוטרים על אלימות נגדם – ניידת הוצתה
צעדות 1 במאי ברחבי העולם; הרוג בטורקיה, עימותים בצרפת

הפגנה נגד הרפורמה בחוקי העבודה, פריז, צרפת, 26 במאי 2016. רויטרס
"לא יחזיקו את צרפת כבת ערובה". מפגינים בפריז בשבוע שעבר/רויטרס

הארגונים, בראשם CGT, ארגנו הפגנות רבות, לצד שביתות של עובדי הרכבות ושל עובדי מגזר האנרגיה, במטרה להפעיל לחץ על הממשלה לוותר על הרפורמה, שלדברי הממשלה נועדה ליצור מקומות עבודה נוספים. על פי סקר שפורסם אתמול ברשת iTele, שיעור בתמיכה בוואלס צנח לשפל של 24%.

דובר הממשלה סטפן לה פול מסר אתמול לרשת "פראנס 3" כי ראש הממשלה שוחח אתמול עם ראשי כל איגודי העובדים. "זאת הוכחה ששום דבר לא נגמר", הסביר. "אנחנו מוכנים לדון, אבל לא להיכנע". בכיר המפלגה הסוציאליסטית ז'אן-כריסטוף קמבדלי הוסיף בשיחה עם תחנת הרדיו RTL כי "אני לא מאמין אפילו לשנייה שהוא יחזיק את צרפת כבת ערובה", בהתייחסות למזכ"ל CGT, פיליפ מרטינז.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד הרפורמה בחוקי העבודה, פריז, צרפת, 26 במאי 2016. רויטרס
"זאת הוכחה ששום דבר לא נגמר". הפגנה בפריז, בשבוע שעבר/רויטרס

CFDT, איגוד עובדים מוביל נוסף שנחשב מתון יותר, הכריז כי הוא מוכן לתמוך ברפורמה, אם יינתנו לאיגודי העובדים סמכויות נרחבות לנהל משא ומתן פרטני על הסכמי העסקה עם חברות, במקום ההסכם הקולקטיבי הלאומי המוצע. שר הכלכלה מישל ספן טען כי "בראש ובראשונה עלינו להיות איתנים. כל דבר אחר לא יהיה נכון, ביחס לארגוני עובדים שכן תומכים בהצעה". כמו כן, הוא הבהיר כי הממשלה לא תיסוג מהרפורמה, למרות ההפגנות הנרחבות. "אנחנו לא ב-68", אמר דובר הממשלה, בהתייחסות לממשלה שהתפטרה בעקבות מחאה דומה שהובילו סטודנטים בשנת 1968.

(עדכון ראשון: 23:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully