וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הצעירים שנעצר באלימות ברחובות: "אני מושפל, הכול סטיגמות"

29.5.2016 / 18:30

ישראל טבג'ה, בן 20, נעצר בתקרית שבה הופעלה אלימות קשה מצד שוטרים נגד קבוצת צעירים יוצאי אתיופיה ביום שישי. לדבריו, הוא הוחזק במעצר בלתי חוקי לאורך סוף השבוע. "ישר מתנפלים עלינו, אני מיואש מזה"

עריכה: אביב אירגז

"אזקו אותי בידיים ולא יכולתי לעשות כלום. זרקו אותי לתוך הניידת ומשם לתחנת המשטרה, שם שמו לנו אזיקים בידיים וברגליים לכל יום שישי" – כך סיפר היום (ראשון) ישראל טבג'ה, בן 20 מרחובות, אחד הצעירים שהיה מעורב במעצר האלים שהתרחש ביום שישי האחרון בעיר. טבג'ה השתחרר ממעצר רק בשעות הערב המאוחרות ביום שבת. לטענת סנגורו, מעצרו היה בלתי חוקי שכן הוא לא הובא בפני שופט לפני כניסת השבת, ועל כן שהה במעצר לכל אורך סוף השבוע.

האירוע התרחש ברחוב גבריאלוב בשכונת קריית משה, בסמוך לסניף הדואר השכונתי. בתיעוד המעצר נראים שוטרים שחיפשו אחר כמה חשודים באיומים על בעלי עסק מגיעים לקבוצת צעירים מקהילת יוצאי אתיופיה, שככל הנראה אינם קשורים למקרה. כאשר שאלו הצעירים מדוע פנו אליהם, הופגנה כלפיהם אלימות קשה, והשוטרים הכו אותם וריתקו אותם לקרקע.

טבג'ה סיפר על המקרה ואמר כי הלך עם חברו ביום שישי האחרון לרכוש מוצרים במכולת, אז לפתע התנפלו על השניים שוטרים. "עוד לא נכנסנו למכולת ופתאום התנפלו עלינו שוטרים, אמרו לנו 'תעמדו ליד הקיר'", סיפר. "היא דיברה עם החבר שלי, הוא שאל אותה על מה עוצרים אותנו ועל מה באים אלינו, ואז היא אמרה לו 'סתום את הפה'". הוא סיפר כי חנקו את חברו לאחר ששאל את השוטרת מה רצונה, כפי שניתן לראות בסרטון שבו מתועד האירוע. "היא אמרה לו 'תוריד את הידיים שלך יא בן זונה', ואז היא דחפה אותו אחורה וחנקה אותו", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
תשתית ראייתית להעמדת שרה נתניהו לדין בפרשת המעונות
נעצרה חוליית חמאס שעמדה מאחורי פיגוע ההתאבדות באוטובוס בי-ם
עונשו של הורג החייל במועדון בירושלים הופחת לעשר שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פתאום התנפלו עלינו". טבג'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באתי לעזור לחבר שלי וריססו עליי גז מדמיע. לא ראיתי כלום, אזקו אותי בידיים ולא יכולתי לעשות כלום. זרקו אותי לתוך הניידת ומשם לתחנת משטרה", המשיך טבג'ה. "שמו לנו אזיקים בידיים וברגליים כל השישי, ומשם בשבע בערב לקחו אותי לבית סוהר שקמה. רק למחרת בערב לקחו אותנו לבית משפט. כל סוף השבוע הייתי במעצר במקום להגיע לשופט מוקדם יותר, לפני כניסת שבת".

טבג'ה סיפר על התחושות הקשות בעקבות מה שלטענתו נגרם כתוצאה ממניעים גזעניים של המשטרה. "לא קל לחוות חוויה כזאת שישר מתנפלים עלינו, מרססים אותנו. על מה ולמה? אנחנו לא עשינו כלום, זה הכול סטיגמות פה. המשטרה כל פעם באה לחבורה של אתיופים, חושדת שאנחנו עבריינים. רק אתמול בלילה שוחררתי, אני מושפל ועם כאבים. אני מיואש מזה, זה לא פעם ראשונה שמשטרה מגיעה וישר חושדת שעשינו משהו", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שכונת קריית משה ופרויקט המגורים החדש בצפון השכונה 'רחובות הצעירה', רחובות, 7 ביולי 2015. ניב אהרונסון
שכונת קריית משה ברחובות/ניב אהרונסון

עו"ד איתי שוחט מהסנגוריה הציבורית, המייצג את טבג'ה, מסר בתגובה: "בחור צעיר הולך ברחוב סמוך למקום מגוריו ולאחר מספר דקות וללא שום סיבה, פונים אליו שוטרים תוך כדי הפעלת אלימות, חונקים ודוחפים את חברו, מכים אותו ללא שום סיבה ומרססים את עיניו בגז פלפל. אותו גוף שאמון על שמירת שלמות גופו של האזרח, פועל במסווה של החוק באלימות שלוחת רסן ללא שום הסבר.

"לא די בכך שהמשטרה פעלה באלימות ללא שום הסבר, הם אף השאירו את שלושת הצעירים במעצר בלתי חוקי. עקב טענתנו על אלימות כלפי הצעירים והמעצר הלא חוקי, דחה בית משפט את בקשת המשטרה להורות על מעצרם של הצעירים והורה על שחרורם באופן מידי. ברגעים אלו, מוגשת תלונה למח"ש על מנת שתמצה את החקירה ותעמיד לדין את השוטרים המעורבים עקב האלימות החמורה שהופנתה כלפי הצעירים ללא שום סיבה".

עו"ד טל גלאון מהסניגוריה הציבורית, שמייצג שני עצורים נוספים ששוחררו, מסר: "מדובר בתיק אלימות משטרתית קלאסי, שבו אזרחים תמימים מותקפים באלימות על ידי שוטרים, שהופכים את התיק כאילו השוטרים הם שהותקפו.
למזלם של מרשיי האירוע צולם וניתן לראות את האלימות המשטרתית הברורה". לטענתו, "השוטרים הוסיפו חטא על פשע", בכך שעצרו את מרשיו באופן לא חוקי במשך כל סוף השבוע. גלאון הוסיף כי יעשה כל מאמץ כדי למצות את הדין "עם השוטרים האלימים ועם האחראיים למעצר הלא החוקי הממושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully