וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף אנשי שמאל הפגינו נגד הממשלה בתל אביב: "ליברמן פשיסט"

דנה ירקצי וטל שלו

29.5.2016 / 0:01

המפגינים צעדו יחד עם חברי כנסת ממרצ ומהרשימה המשותפת וקראו להחלפת ממשלת נתניהו. גלאון: "אחרי התפטרות יעלון וגבאי אנו נמצאים בנקודת שפל בפוליטיקה". עודה: "ביחד, ערבים ויהודים, נתגבר על ליברמן"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמרי וייס

כאלף אנשי שמאל הגיעו היום (שבת) לכיכר מגן דוד שבתל אביב וצעדו לעבר רחוב קינג ג'ורג' שבעיר במחאה על מדיניות ממשלת נתניהו. בין המשתתפים בהפגנה, שנערכה תחת הכותרת "בונים התנגדות, בונים אופוזיציה בונים דרך אחרת לישראל", היו יו"ר מרצ זהבה גלאון, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, וחברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ) ודב חנין (הרשימה המשותפת). המפגינים הניפו שלטים ובהם נכתב בין היתר "די ללאומנות, לכוחנות ולגזענות" ו-"מתנגדים לפשיזם", וקראו: "ליברמן פשיסט" ו-"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים".

גלאון התייחסה בדבריה בהפגנה להתפטרותו של שר הביטחון משה יעלון והשר להגנת הסביבה אבי גבאי, ואמרה כי "עכשיו, אחרי שאבי גבאי ובוגי יעלון החליטו שיש צפרדעים שאי אפשר עוד לבלוע, ושלפעמים בנאדם צריך לקום ולומר 'די', אנחנו נמצאים בנקודת שפל בפוליטיקה הישראלית". היא יצאה נגד מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון והוסיפה: "יהיה לנו את שר הביטחון הסחיט והמושחת ביותר בתולדות ישראל. איש ציני, שונא אדם, ששני מניעיו היחידים הם כוח וכסף. הוא עומד לקבל לידיו את תיק הכוח האינסופי".

"נתניהו הפך את מדינת ישראל למדינה מושחתת, חסרת חמלה, שמכרה את נשמתה ואת כספנו לקיצונים, למתנחלים ולאינטרסים סקטוריאליים", המשיכה גלאון. "הממשלה הזו מסמנת עוד ועוד אנשים כאויבי ציבור, כשמאלנים, כבוגדים, כצבועים, כלא רלוונטיים". היא הביעה בסוף דבריה תקווה לכך שיחול שינוי מתוך המצב הנוכחי, ואמרה: "הימים האחרונים חשובים כי הם נתנו זריקת מציאות חיונית לכל מי שחשב שאם הוא יעמוד בצד הסערה תעבור".

עוד בוואלה! NEWS:
מסע בריחה עם אקדח טעון: מסלול ההימלטות של החשוד ברצח הכפול
רעשי המפץ הפוליטי לא דועכים, ואפקט הדומינו בממשלה טרם הסתיים
סופות ברקים מכות באירופה: 35 פצועים בגרמניה, 11 נפצעו בצרפת

הפגנת שמאל – רחוב אלנבי – תל אביב. דנה ירקצי באמצעות וואווי, דנה ירקצי
"שר הביטחון החדש שונא אדם". תל אביב, היום/דנה ירקצי, דנה ירקצי באמצעות וואווי

איימן עודה יצא גם הוא נגד שר הביטחון המיועד, ואמר: "ליברמן רוצה לפגוע בחברה האזרחית, בבית המשפט העליון, בשוברים שתיקה, ובמיוחד בציבור הערבי. אנחנו ביחד, ערבים ויהודים, נתגבר עליו. הם רוצים לראות את כל היהודים נגד כל הערבים ואת כל הערבים נגד כל היהודים, ואנחנו עומדים מולם ערבים ויהודים נגד הכיבוש והגזענות. אנחנו נקים את המחנה הדמוקרטי, נהווה את האלטרנטיבה האמיתית שתפיל את שלטון הימין".

ח"כ זנדברג אמרה כי יש לחזק את האופוזיציה לממשלת נתניהו, ותקפה את יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג על כוונתו להיכנס לקואליציה. "הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות מול הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל הוא לבנות אופוזיציה שלא מתכופפת, לא מתנצלת ולא פוזלת כל הזמן לממשלה שהיא אמורה להתנגד לה", אמרה זנדברג והוסיפה: "אחרי השקרים של השנה האחרונה אין לנו שום דרך לסמוך על מפלגת העבודה שלא תמשיך לנסות לזחול לממשלה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איימן עודה בהפגנת השמאל בתל אביב. יותם רונן
"ליברמן רוצה לפגוע בחברה האזרחית". עודה, היום/יותם רונן

ח"כ חנין אמר לפני ההפגנה כי "את התהליכים המסוכנים שמובילה הממשלה אפשר לעצור ולהפוך. את הרחוב אסור להפקיר להפגנות מהסוג שאורגנו אחרי פרשת החייל מחברון, שבהן קראו להרוג ערבים ושמאלנים. חייבים ליצור כיוון הפוך, משקל נגדי לתהליכים המסוכנים. בשביל שישראל תהיה מדינה צודקת, שוויונית ושוחרת שלום, חייבים להפסיק להסתגר בבית ולהתחיל להשמיע קול".

בר גיסין, ממארגנות ההפגנה, אמרה כי לדעתה בשלה העת להקים אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. "יום יום אנחנו מקבלים הוכחות לסכנה של ממשלת הון-שלטון שטובת האזרחים אינה בראש מעיניה", אמרה. "זהו קרב על דמותה של מדינת ישראל. פרשת ביביטורס ושר ביטחון שנכנס לחקירות כל שני וחמישי היא עוד עדות לקרב החשוב שאנחנו נמצאים בו". אלעד וולף, גם הוא ממארגני המחאה, אמר כי "אסור לנו לשקוט ולו ליום אחד מול הממשלה המסוכנת בתולדות המדינה"

הפגנת שמאל – רחוב אלנבי – תל אביב. דנה ירקצי באמצעות וואווי, דנה ירקצי
"די לגזענות". הפגנת השמאל בתל אביב, היום/דנה ירקצי, דנה ירקצי באמצעות וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully