וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים המצוד: החשוד ברצח הכפול בראשון לציון אותר - ונורה למוות

28.5.2016 / 19:18

הכוח זיהה את החשוד בעת ששהה במכוניתו. הוא הבחין בשוטרים ונסע במהירות לעבר העיר לוד. הוא נבלם, ירה כדור אחד ונורה על ידי מפקד מחוז מרכז. השר ארדן: "משבח את השוטרים שמנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

כוח משטרה איתר היום (שבת) במהלך פעילות יזומה את יאן גבריאלוב - החשוד שירה למוות באנסטסיה רוסנוב ובבן זוגה אליעזר קנדינוב בראשון לציון ביום רביעי האחרון, וירה בו למוות לאחר מרדף. גבריאלוב אותר בעת ששהה ברכבו, ולאחר ששם לב כי זוהה, הוא החל לנסוע במהירות. הוא לא נענה לקריאות השוטרים לעצור והמשיך בנסיעה לעבר לוד.

כוחות משטרתיים נוספים הוזעקו למקום, וניידת התנגשה בו ובלמה אותו ברחוב זיגלבאום בעיר. בשלב זה החשוד שלף את נשקו, וככל הנראה ירה ירייה אחת לפני שמפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, ירה בו למוות.

אחד מתושבי האזור שבו נורה למוות גבריאלוב סיפר כי "הרחוב היה שקט, שמענו ירייה ואחר כך עוד שלושה. ראינו את השוטרים רצים לעבר הרכב. רק אחר כך הבנו מה קרה". מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לזירה ותיחקר את האירוע.

עוד כתבות בנושא:
"המשטרה לא מגנה": ילדי הנרצחת מראשל"צ בדירת מסתור במימון העירייה
ביקורת במשטרה: "רוצח חמוש מסתובב חופשי – ולא מפרסמים תמונתו"
"ראיתי אותו עובר ליד הבית שלך": ההתכתבות שקדמה לרצח הכפול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורה למוות בתום מצוד. גבריאלוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי ביומיים האחרונים פעלו בלשי היחידה הסמויה של המשטרה בצמוד לחשוד ועקבו אחריו. "היום בערב, בעת שהוא יצא ממקום המסתור שלו, הוא הבחין בבלשים וניסה לחמוק מהם תוך שהוא מנגח רכבים. המעטפת של כוח הבילוש של משטרת ראשון לציון וימ"ר מרכז החלו במרדף אחר הרכב, תוך שהוא חוצה שכונות שלמות בראשון לציון ובלוד. כשהגיע לרחוב חיים חורי ביצע מפקד המחוז ירי לעבר הרכב, אליו הצטרפו עוד בלשים ובפינת הרחובות חורי זיגלבאום נעצרה המכונית".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שיבח את כוחות המשטרה "על הפעולה הנחושה והמקצועית". לדבריו, "לאחר הליך חקירתי מורכב, על ידי טובי המוחות במשטרת ישראל בשילוב אמצעים ייחודיים, כוחות המשטרה בראשות מפקד המחוז הצליחו לשים יד על הרוצח הנתעב. בשקט, במקצועיות ותוך סיכון חיי השוטרים והמפקדים, הם הגיעו אליו ומנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע".

ארדן הוסיף כי "האירוע הזה שוב מוכיח שעבודת המשטרה לא מסתיימת לעולם. הרחק מעין הציבור, בלילות, בשבתות, בחגים ובכל יום שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פועלים למען שלום וביטחון הציבור - ועל כך יש להודות להם". הוא הדגיש כי יש לפעול כדי להגן על נשים הנמצאות בסיכון. "אירוע הרצח המצער בראשון לציון רק ממחיש את הצורך הלאומי בהתגייסות כוללת של כלל הגופים הרלוונטיים על מנת להגן להבא טוב יותר על נשים המאוימות על ידי בני זוגן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שמענו ירייה, ואחר כך עוד שלושה". לוד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוסנוב בת 29 וקנדינוב, בעל חברת הניקיון יהלום בן 34, נורו למוות בביתה של רוסנוב ביום רביעי האחרון. גבריאלוב, החשוד המרכזי ברצח, הוא חברה לשעבר של רוסנוב. הוא מוכר היטב למשטרה גם בשל עבירות אלימות קודמות שכללו איומים על חייה של רוסנוב.

המצוד אחר גבריאלוב נערך כבר שישה ימים, עוד לפני הרצח שאירע ביום ששבה רוסנוב ממקלט לנשים מוכות בעקבות איומים שספגה ממנו. במשטרת ראשון לציון פעלו באותה עת כדי לאתר את בן הזוג לשעבר ללא הצלחה. כשהגיעה ביום ראשון לביתה, הצליח גבריאלוב לחמוק ממאמצי המשטרה ולארוב לה ולבן זוגה – ולהימלט מבלי להותיר עקבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחו ביום רביעי האחרון. רוסנוב וקנדינוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני ילדיה של רוסנוב מנישואיה הקודמים שהו מאז הרצח בדירת מסתור יחד עם סבתם במימון עיריית ראשון לציון – מאחר שהמשטרה לא הייתה יכולה לספק להם שמירה והגנה. כמו כן, ראש עיריית ראשון לציון דב צור אישר לממן לשלושה אבטחה, מלבד דירת המסתור שמחוץ לעיר.

בימים האחרונים נשמעה ביקורת על מפכ"ל המשטרה אלשיך, מאחר שבשל מדיניות של מידור הציבור, לא התפרסמו תמונותיו של גבריאלוב ושמו היה אסור בפרסום על אף שהוא הוגדר עבריין נמלט ומסוכן לציבור עוד מיום שני. "מדובר באדם חמוש, שעשה פשעים בעבר, וחשוב מאוד לקבל עזרה מהציבור", אמר לפני כמה ימים גורם במשטרה על צוות החקירה של ימ"ר מרכז. "לא ברור מה עומד בבסיס ההחלטה להוציא צו איסור פרסום על תמונתו של החשוד".

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
ביקורת על אי פרסום תמונת הרוצח. אלשיך/נועם מושקוביץ

התכתבות בין רוסנוב לשכנתה ביום שבו נלקחה למעון לנשים מוכות חושפת את תחושת הפחד והאיום שבו הייתה שרויה רוסנוב ערב הרצח. "הוא צריך להיות על אופנוע או רכב, תגידי אם את רואה אותו", כתבה לה בהתייחס לאופנוע, שבו כנראה נסע ליד הבית. "תציצי מדי פעם", ביקשה והוסיפה תמונה של האופנוע. חברתה כתבה לאחר מכן כי היא רואה אופנוע עובר, אבל היא לא בטוחה שזה הוא.

החברה סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי הציעה לה לישון אצלה בעבר בגלל איומים מצד בן הזוג לשעבר, אך המשטרה ביקשה להעביר אותה למעון. "הייתי במרפסת וראיתי שתי ניידות למטה, ופתאום אני רואה שוטרים בבית שלה". היא ציינה כי התקשרה אליה ושאלה את רוסנוב אם פרצו לה לבית, וזו ענתה: "עוד פעם עם האיומים".

"אמרתי לה 'בואי תשני אצלי', אבל לא הרחקנו לכת", הוסיפה החברה. "השוטר אמר היא לא באה לישון אצלך ואת לא ישנה אצלה - אנחנו לוקחים אותה. היא אמרה הם רוצים לקחת אותי. היא אמרה: 'תן לי לישון אצל חברה שלי', אבל הם אמרו לה לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully