וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במשטרה: "רוצח חמוש מסתובב חופשי – ולא מפרסמים תמונתו"

26.5.2016 / 15:28

ביקורת נמתחה על ההחלטה לאסור את פרסום פרטי החשוד ברצח הכפול בראשון לציון, ועל כך שלא הופקו הלקחים מהפיגוע בדיזנגוף, אז נמנעו מפרסום תמונת המחבל. "מישהו החליט שאין צורך בזה, לא ברור מה ההיגיון מאחורי ההחלטה"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

במשטרה מותחים היום (חמישי) ביקורת חריפה על צו איסור הפרסום שהוצא על פרטי החשוד ברצח אנסטסיה רוסנוב, בת 29 מראשון לציון, שנורתה אתמול למוות לצד בן זוגה בדירה בעיר. "כבר ארבעה ימים שאנחנו מנהלים מצוד אחרי עבריין מסוכן, שבזמן הזה ביצע רצח כפול, אבל מישהו החליט שאין צורך לחשוף את זהותו ותמונתו של החשוד", אמר גורם במשטרה על צוות החקירה של ימ"ר מרכז.

לדברי הגורם, שיתוף הציבור במידע יכול לסייע באופן משמעותי לחקירה. "מדובר באדם חמוש, שעשה פשעים בעבר, וחשוב מאוד לקבל עזרה מהציבור. לא ברור מה עומד בבסיס ההחלטה להוציא צו איסור פרסום על תמונתו של החשוד", סיפר.

זו אינה הפעם הראשונה שבארגון, כמו גם מחוצה לו, מותחים ביקורת על צו איסור פרסום. ביקורת דומה על חוסר הנכונות לשתף את הציבור נשמעה בעת המרדף אחרי נשאת מלחם, המחבל שרצח שלושה בני אדם בתל אביב ב-1 בינואר השנה. לאחר המקרה אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי "הופקו הלקחים ממרדפים דומים".

לקריאה נוספת:
"ראיתי אותו עובר ליד הבית שלך": ההתכתבות שקדמה לרצח הכפול
"עזוב אותה או שתיפגע": העבר האלים של החשוד ברצח הכפול

אישה נרצחה בדירה בראשון לציון. מאי 2016. פייסבוק, צילום מסך
"מישהו החליט שאין צורך לשתף את הציבור בתמונת החשוד". הנרצחת, אנסטסיה רוסנוב/צילום מסך, פייסבוק

זמן קצר לאחר הרצח, ביקשו חוקרי ימ"ר מרכז, בפיקודו של ניצב-משנה מוטי אדרעי, להוציא צו איסור פרסום על זהות החשוד. בית משפט השלום בראשון לציון אישר את הבקשה. החשוד מוגדר עבריין נמלט כבר מיום שני, לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בעקבות איומים על חברתו לשעבר.

עוד לפני הרצח ניסתה המשטרה לאתרו. במסגרת המאמצים, ביום ראשון בלילה נשלחו בלשים לביתו וכן לכתובת נוספת. "מדובר באדם מתוחכם שיודע להימלט מהמשטרה בשל אורח חייו העברייני", אמר גורם במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully