וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מרהיב: עדר ברווזים ענק יוצא למשימת חיסול בכרם

27.5.2016 / 5:44

כך נראה בוקר שיגרתי בכרם וורג'נוד: יותר מאלף ברווזים צועדים כמו חיילים בין הערוגות ואוכלים עד 10 דונם של חרקים המזיקים ליבול. "עם הפחתת השימוש בחומרי הדברה מסוכנים, השימוש בברווזים רק יגדל"

REUTRES

מדי בוקר בשעה 9:45, יותר מאלף ברווזים מסוג רנר הודי משוחררים להם בכרם וורג'נוד, שבסטלנבוש, דרום אפריקה, כדי לחפש אחרי אלפי חלזונות לבנים זעירים שניזונים מענפים - ולאכול אותם. הרעיון הוא פשוט: להפחית את השימוש בחומרי הדברה מזיקים, שהורגים מלבד מזיקים גם חרקים ידידותיים - ולתת לברווזים לעשות את העבודה השחורה. "לפני שהיו פה ברווזים, נאלצנו להשתמש בחומרי הדברה נגד חלזונות. אולם, בכל 9 השנים שאני כאן, השתמשנו מעט מאוד - אם בכלל - בחומרי הדברה, כי הברווזים אוכלים את כל החלזונות והחרקים המזיקים", סיפרה מרליז ג'ייקובס, יננית והורטיקולטורית (מומחית בגידול צמחי תועלת ונוי).

להקת ברווזים מגנה על הכרם ממזיקים. Mike Hutchings, רויטרס
יוצאים לאכול/רויטרס, Mike Hutchings

השיטה הזאת - מוזרה ככל שנשמעת לנו - משמשת רבים במשך מאות שנים. השיטה מעניקה נקודות נוספות לכרם וורג'נוד בכל הקשור לתהליך ייצור היין, כשכעת הכרם, ששטחו 570 דונם, משתמש בכל כך מעט כימיקלים שאין לו צורך לדווח עליהם. מדי בוקר הברווזים משתחררים ע"י רועה שמדריך אותם, הם רצים בין הערוגות בריצה ומצליחים לנקות מהאזור בין 5 ל-10 דונם של חלזונות, שמהווים איום מרכזי לגפנים בחווה החקלאית.

עוד באותו נושא

צפו: זה מה שחיות המחמד שלכם עושות כשאתם לא בבית

לכתבה המלאה
להקת ברווזים מגנה על הכרם ממזיקים. Mike Hutchings, רויטרס
התחליף האולטימטיבי לחומרי הדברה/רויטרס, Mike Hutchings

"עם הפחתת השימוש בחומרי הדברה מסוכנים, השימוש בברווזים רק יגדל. זה קורה בתעשיות בכל העולם. אני מאמינה שיום אחד כולנו נאלץ להשתמש בשיטות חילופיות", אמרה ג'ייקובס.

להקת ברווזים מגנה על הכרם ממזיקים. Mike Hutchings, רויטרס
בתיאבון חברים/רויטרס, Mike Hutchings
להקת ברווזים מגנה על הכרם ממזיקים. Mike Hutchings, רויטרס
מראה מרהיב: יותר מאלף ברווזים מסתובבים ואוכלים חלזונות/רויטרס, Mike Hutchings

עוד ב"אסור לפספס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully