וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי גינה את ישראל בשל "המצב בשטחים הפלסטיניים"

26.5.2016 / 1:01

הארגון פרסם הודעה נגד ישראל, שמתארת בין היתר את "ההשלכות של תנאי חיים לא בטוחים". אין זו הפעם הראשונה שפורסמה הודעה כגון זו, אך לפי ההערכות הפעם היא חריפה במיוחד. דנון: "הודעה מנותקת"

ביקור אסירים בכלא הדרים. ניב אהרונסון
"להציע מהלכים לשיפור בריאות האסירים". ביקור בכלא הדרים, שבו כלואים גם אסירים ביטחוניים/ניב אהרונסון

ארגון הבריאות העולמי פרסם הלילה (רביעי) הודעת גינוי חריפה נגד ישראל על "מצב הבריאות בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל מזרח ירושלים והגולן הסורי הכבוש". ההודעה נמסרה במסגרת כינוס העצרת הכללית של הארגון, בז'נבה שבשוויץ. אין זו הפעם הראשונה שהארגון מפרסם הודעות גינוי לישראל, אך השנה טוענים במשלחת הישראלית לאו"ם כי תוכנה חריף במיוחד.

בהודעה מתוארים למשל "קשיים פיזיים ופרוצדורליים המקשים על גישה לטיפול רפואי בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל כתוצאה ממגבלות תנועה והיעדר רצף טריטוריאלי". עוד נכתב על "תקריות של עיכוב או מניעת שירותי אמבולנס", ועל "פגיעה והרס של מתקנים וציוד רפואי, כמו גם עיכוב של שיקום ושיפור מוסדות מעין אלה, וכן עיכוב של שיפור בטיחות העובדים בתחום הבריאות".

בנוסף, הובהר כי יש לעסוק ב"השפעה של כיבוש מתמשך והפרת זכויות אדם על הבריאות הנפשית, הפיזית והסביבתית ועל היכולת לפתח מערכת בריאות מתפקדת בשטחים הפלסטיניים". צוין כי הנושא "כולל את ההשלכות הבריאותיות של תנאי חיים לא בטוחים, בעיקר כתוצאה מגירוש, הריסת בתים ומניעת שירותים רפואיים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"עזוב אותה או שתיפגע": העבר האלים של החשוד ברצח הכפול
ארה"ב אחרי צירוף ליברמן לממשלה: מעלה תהיות על מדיניות ישראל
אב שכול הותקף ע"י פקחי רשות הטבע והגנים: "לא הצלחתי לנשום"

"עיוות המציאות והפצת שקרים"

בפרק ההמלצות לעתיד, הארגון קורא בין היתר "לספק עזרה בתחום הבריאות לאוכלוסייה הסורית ברמת הגולן הכבושה", ולהמשיך לתמוך בשירותי הבריאות הפלסטיניים בשטחים. בנוסף ישנה המלצה "להציע מהלכים לשיפור הבריאות של אסירים ואסירים לשעבר, ולספק לאסירים מידע כיצד להתמודד עם מחלות" – וזאת בעקבות ביקורת על תנאי הבריאות של אסירים פלסטינים בבתי הסוהר בישראל.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה כי "מדובר בהודעה מנותקת מהמציאות. במקום לייצר דוח אמיתי ובלתי תלוי, ארגון הבריאות העולמי בחר להוות כלי שרת בידי גורמים פוליטיים שכל מטרתם היא לפגוע במדינת ישראל - גם במחיר של עיוות המציאות והפצת שקרים". הוא ביקש להבהיר כי ימשיך לפעול "לעצירת מסע ההסתה של גורמים אנטי ישראלים הפועלים מול הארגונים הבינלאומיים ומפיצים שקרים נגד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully