וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי המטוס שהופל באוקראינה תובעות את פוטין

33 משפחות של נוסעי טיסת מלזיה איירליינס שנפגעה מטיל ב-2014 טוענות כי מוסקבה ונשיא רוסיה אחראים למות יקיריהם, ודורשות 10 מיליון דולר אוסטרלי עבור כל הרוג. בכיר ברוסיה: "תביעה טיפשית"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

משפחותיהם של 33 מקורבנות התרסקות מטוס מלזיה איירלינס, שנפגע מטיל מתוצרת רוסית מעל מזרח אוקראינה ביולי 2014, תובעים את רוסיה ואת נשיאה ולדימיר פוטין בבית המשפט האירופי לזכויות האדם. זאת, בטענה כי הם אחראים למות יקיריהם שהיו על טיסה MH17 מאמסטרדם לקואלה לומפור.

מדינות המערב ואוקראינה טוענות כי הבדלנים הפרו-רוסים הלוחמים בצבא במזרח המדינה אחראים להפלת המטוס, בעוד רוסיה טוענת כי היו אלה הכוחות האוקראינים ששיגרו את הטיל. דוח של מועצת הבטיחות של הולנד שפורסם בנובמבר האחרון קובע כי המטוס נפגע מטיל "בוק" רוסי, אך הוא אינו מציין מי אחראי לירי. כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו בהתרסקות.

זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
המשפחות טוענות כי פוטין אחראי להפלת המטוס. זירת ההתרסקות, יולי 2014/רויטרס

את התביעה מגישה חברת עורכי דין אוסטרלית בשם המשפחות, ששמונה מהן מגיעות מאוסטרליה, אחת מניו זילנד והיתר ממלזיה. הן טוענות להפרה של זכויות הקורבנות לחיים, ותובעות 10 מיליון דולר אוסטרלי עבור כל הרוג. לפי סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", הקרמלין מסר כי הוא אינו מודע לתביעה. עם זאת, גורם בכיר ממפלגתו של פוטין אמר כי "מדובר בתביעה טפשית וחסרת כל סיכוי" .

ג'רי סקינר, עורך דין המתעסק בענייני תעופההעומד בראש התביעה, אמר לאתר חדשות אוסטרלי כי "לרוסים אין כל הוכחות הקושרות את אוקראינה לאירוע. לנו יש הוכחות, תמונות, תזכירים ודברים נוספים". לדבריו, כעת מחכים התובעים לאישור בית הדין האירופי לכך שהתביעה התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully