וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בדאעש: גנרל אמריקני בכיר ערך ביקור חשאי בצפון סוריה

22.5.2016 / 1:38

ג'וזף ווטל, מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגיע לאזור כדי לעקוב מקרוב אחר האימונים שעורכים חיילים מצבא ארצות הברית לכוחות מקומיים הנאבקים בדאעש. במקביל, הארגון הקיצוני קרא לפעיליו לבצע מתקפות במערב במהלך הרמדאן

צילום: רויטרס

גנרל ג'וזף ווטל, מפקד פיקוד המרכז האמריקני, ערך אתמול (שבת) ביקור חשאי בצפון סוריה, ובכך הפך לגורם הבכיר ביותר בצבא האמריקני שנכנס לסוריה מאז שארצות הברית ובנות בריתה החלו לתקוף מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשנת 2014. הביקור, שאליו התלוו כמה עיתונאים שנתבקשו לא לחשוף אותו עד שיסתיים, נועד לבחון את המאמצים לאימון כוחות לוחמים מקומיים שייאבקו בארגון הקיצוני.

ווטל שהה באזור כמעט 11 שעות, ונפגש עם יועצים צבאיים אמריקניים המוצבים בשטח, כמו גם עם מנהיגי מורדים סורים המשתייכים ל"כוחות הסוריים הדמוקרטיים" – ארגון גג של לוחמים כורדים וערבים הנתמכים בידי ארצות הברית. לפי כתב סוכנות הידיעות אי-פי שהתלווה לווטל, הוא נחת במוצב מרוחק המשמש כמחנה אמריקני שבו שוהים היועצים הצבאים, ולאחר מכן הוא ביקר בכמה מקומות נוספים שאסורים לפרסום.

ווטל אמר כי הביקור חיזק את אמונתו בכך שארצות הברית נוקטת בגישה הנכונה בכל הנוגע לגיבוש כוח מקומי שיסייע במאבק בדאעש. "עזבתי עם ביטחון רב ביכולותיהם וביכולת שלנו לתמוך בהם", ציין ווטל והוסיף: "אני סבור כי הגישה הזו עובדת בצורה טובה".

עוד כתבות בנושא:
ארצות הברית תקפה את מנהיג טליבאן: "ככל הנראה נהרג"
"עינויים ומחסור במזון": 60 אלף נהרגו בבתי הכלא של אסד
בגלל מחסור בסוכר: קוקה קולה מקפיאה את ייצור מוצריה בוונצואלה

כוחות סורים מתאמים לצד חיילים אמריקנים בצפון סוריה, מאי 2016. AP
אימון הכוחות הסורים המקומיים במהלך ביקור ווטל, אתמול/AP

קרהמן חסן, סגן מפקד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, אמר בריאיון לאי-פי כי נתן לאמריקנים רשימה של כלי נשק שלהם זקוק הארגון, בהן כלי רכב משורינים, תתי-מקלע, משגרי טילים ומרגמות. "אנו מקימים צבא", אמר והוסיף כי "לא ניתן להקים צבא המבוסס על כלי נשק מוברחים".

ארצות הברית ניסתה שוב ושוב לאתר כוח קרקעי יעיל שייאבק בדאעש במקביל לתקיפותיה האוויריות של הקואליציה. בסופו של דבר הוחלט לתמוך ב"כוחות הסוריים הדמוקרטיים", שמורכב ברובו מכורדים סוריים, וכן מאלפים בודדים של כוחות סורים ערביים, שאותם מנסה ארצות הברית להגדיל. הביקור הרשמי האחרון של בכיר אמריקני בסוריה היה של שליח הנשיא לקואליציה למאבק בדאעש, ברט מקגורק, ששהה במדינה יומיים שלמים בינואר האחרון.

בתוך כך, דובר דאעש אבו מוחמד אל-עדאני קרא אתמול לתומכי הארגון בסרטון חדש שפורסם ברשת לערוך מתקפות בארצות הברית ובאירופה במהלך חודש רמדאן שמתחיל בקרוב. "רמדאן הוא החודש של הכיבוש והג'יהאד", אמר הדובר בסרטון. "היכונו להפוך את החודש הזה לאסון עבור הכופרים בכל מקום, בעיקר באירופה ובאמריקה". לדבריו, "הפעולה הכי קטנה שאתם עושים במולדתם עדיפה לנו ממה שהייתם עושים אם הייתם כאן איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully