וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קבוצת נערים תבעה את מסצ'וסטס בגלל שינויי האקלים - וניצחה

ארבעה בני נוער תבעו את הממשל המקומי שלדבריהם לא פעל מספיק כדי למנוע התחממות גלובלית. בית המשפט קבע כי על המדינה ליישם תקנות שנחקקו בנושא ב-2008. "ניצחון היסטורי לטובת הדור הצעיר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קבוצה של בני נוער שתבעה את ממשלת מסצ'וסטס על כישלונה בהתמודדות עם האיום של שינויי האקלים ועם ההתחממות הגלובלית זכתה השבוע במשפט. בית המשפט העליון במדינה פסק לטובת ארבעת התובעים הצעירים ביום שלישי, וקבע כי המשרד להגנת הסביבה לא עושה די כדי להפחית את פליטות גזי חממה. בנוסף לכך, הורה בית המשפט למשרד ליישם תקנות שנחקקו בנושא ב-2008.

שאמוס מילר בן ה-17, אחת התובעים, אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "זהו ניצחון היסטורי לטובת הדור הצעיר הקורא לממשלה לבצע שינויים בנושא. משבר שינויי האקלים הגלובלי מהווה איום על שלום האנושות, ועל הדור שלי. התעלמו מכך במשך זמן רב מדי".

עוד ידיעות מהעולם:
דיווח: דונלד טראמפ יגיע לביקור בישראל במהלך החודשיים הקרובים
גורמים במצרים: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק
הפשע, השחיתות והנגיף: כל המכשולים בדרכה של ברזיל לאולימפיאדה מוצלחת

הפשרת קרחונים באנטרקטיקה כתוצאה מההתחממות הגלובלית, מרץ 2015. AP
"לרשות השופטת יש תפקיד קריטי בהתחשב במצב". הפשרת קרחונים באנטרקטיקה/AP

פסק הדין הגיע אחרי שתי תביעות נוספות של פעילים צעירים שהתקבלו בתקופה האחרונה בבתי המשפט בארצות הברית. רק לפני כמה שבועות אילצה קבוצה של צעירים את מדינת וושינגטון להציע חוקים לפליטת גזי חממה שיתבססו על המחקרים האחרונים בתחום. בית המשפט קבע כי שינויי האקלים ואחריותה של הממשלה להגן על אזרחיה מחייבים את המחלקה לאקולוגיה לקבוע תאריך יעד לטיפול בנושא.

בחודש שעבר השיגו 21 פעילים צעירים ניצחון משמעותי כשבית המשפט המחוזי ביוג'ין, אורגון, דחה עתירות של חברות דלק שביקשו לבטל תביעה שהוגשה נגדן. התובעים טענו כי זכויותיהם מופרות בשל הכישלון המתמשך של ריסון פליטת גזי החממה וכי חברות הדלק אינן עומדות בסטנדרטים שנקבעו בנושא לשמירה על כדור הארץ.

ג'וליה אולסון, מנכ"לית ארגון "Our Children's Trust" אמרה ל"האפינגטון פוסט" כי בהכרעת הדין "הצטרף בית המשפט במסצ'וסטס להכרה השיפוטית הגלובלית הגוברת בזכויותיהם של בני הנוער לדרוש ממשלותיהם לפעול בהתאם לדחיפות משבר שינויי האקלים". היא הוסיפה כי "לרשות השופטת של הממשלה שלנו יש תפקיד קריטי בהתחשב במצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully