וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "פרישתו של יעלון מצערת, אך מובנת - ואף ראויה"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

20.5.2016 / 13:04

הנשיא הביע צער על הודעת ההתפטרות של שר הביטחון, ואמר כי הוא מבין ללבו, "על רקע הנסיבות והאירועים האחרונים". מנגד, מקורביו של נתניהו עקצו את יעלון: "לפני שהבין שייאלץ לוותר על התיק היה לו אמון מלא בנתניהו"

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס היום (שישי) בצהריים להודעתו של שר הביטחון, משה יעלון, על יציאה לפסק זמן מהחיים הפוליטיים. בהודעתו, הביע הנשיא הזדהות עם המצב שאליו נקלע שר הביטחון.

"ההתפטרות מצערת אותי מאוד. על רקע הנסיבות והאירועים האחרונים, פסק הזמן שהוא לוקח מהחיים הפוליטיים לצורך חשיבה מחודשת מובן ואף אולי ראוי, ועם זאת מהווה הפסד לכולנו", אמר הנשיא.

"יעלון מנהיג עשייה מקצועית, אמיצה, צנועה, שקולה ואחראית למען ביטחון המדינה עשרות שנים. אני מלא תקווה שהוא יחדש כוחות וישוב לעשייתו בקרוב עבור העם, המדינה והארץ".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
יעלון אחרי ההתפטרות: "אשוב להתמודד על ההנהגה הלאומית"
ארה"ב בתגובה על פרישת יעלון: "מעריכים את מנהיגותו"
סערה בליכוד: "זו מכה אנושה שעלולה לפרק את התנועה"

שר הביטחון משה יעלון מודיע על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת, מאי 2016. ראובן קסטרו
תמיכה מהנשיא. יעלון בנאום הפרישה, היום/ראובן קסטרו

מנגד, מקורביו של ראש הממשלה תקפו בחריפות את שר הביטחון. "מעניין מאוד שאיבד את האמון בראש הממשלה רק כשהבין שלמען הרחבת הממשלה יצטרך לוותר על תיק הביטחון. לפני זה היה לו אמון מלא", אמרו. טרם התפטרותו של יעלון הוא שוחח עם ראש הממשלה, שהציע לו את תיק החוץ אם יחליט להישאר בממשלה.

בכירים בליכוד התייחסו מוקדם יותר לפרישתו של יעלון. שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, ביקר את הצעד שנקט בו ואמר: "כשאתה אומר – 'אני רוצה להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת', אתה לוקח על עצמך מחויבות למפלגה ולדרך לא לתפקיד מסוים". לדבריו, "לא באים לחיים הפוליטיים כדי להגיד אני אהיה שר הביטחון או שאני הולך אני חושב שזה לא טוב לליכוד. אוי ואבוי לנו אם פוליטיקאים יעזבו תפקידים ויחליפו מפלגות בגלל עלבונות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ורעייתו השתתפו בטקס הנועל את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"צעד ראוי". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ח"כ אורן חזן, שהרבה לבקר את יעלון, אמר כי "בשנה שחלפה דרשתי מראש הממשלה להעביר את יעלון מתפקידו עקב מדיניות ביטחונית רופסת, טעויות חוזרות ונשנות בהתנהלותו, והקפאת בנייה מסוכנת. צר לי שיעלון לא הבין שבפוליטיקה אתה לא תמיד מנצח. אי אפשר להיות תמיד למעלה. בפוליטיקה יש לגלות עצבי ברזל, קור רוח וסבלנות ומי שלא מבין זאת עלול למצוא את עצמו בחוץ".

מנגד, הזהיר בכיר בליכוד מפני השלכות המהלך. "פרישתו של יעלון היא מכה אנושה שעלולה לפרק את התנועה", אמר.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה: "התפטרותו היום של השר יעלון היא אבדה גדולה למחנה הלאומי בכלל ולמפלגת הליכוד בפרט. במשך עשרות שנים, עוד בימיו כקצין ומפקד בסיירת מטכ"ל ובהמשך כרמטכ"ל, יעלון תרם רבות למדינה וכולנו, ללא יוצא דופן, חייבים לו רבות על כך. אין לי ספק שאם ההתנהלות מולו היתה שונה ולא מזלזלת, היינו חוסכים את התפטרותו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully