וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בת הנשיא לשעבר נפגשה עם מנהיגה דתית נרדפת - ועוררה סערה

פגישתה של פאיזה האשמי רפסנג'אני עם אחת ממנהיגות הקהילה הבהאית הנרדפת גררה קריאות נגדה – גם מצד אביה. המנהיג העליון הדגיש כי הבהאים "טמאים". היא הגיבה לביקורת: "לא מצטערת בכלל"

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: שניר דבוש

(איראן חשפה חלקים ממערכת ה-S-300 שקיבלה מרוסיה במהלך מצעד צבאי, בחודש שעבר)

פאיזה האשמי רפסנג'אני, בתו של נשיא איראן לשעבר עלי אכבר האשמי רפסנג'אני, עוררה בשבוע האחרון סערה במדינה, לאחר שביקרה בביתה של פריבה כמאלאבאדי, אחת מהמנהיגות הבכירות של ציבור הבהאים באיראן. האמונה הבהאית, שנוסדה באיראן בסוף המאה ה-19, נרדפת במדינה, וכמאלאבאדי נושאת בימים אלה עונש מאסר בגין ריגול למען ישראל. בהאים בכירים רבים הואשמו בעבר בריגול למען ישראל או ארצות הברית.

בשבוע שעבר, כמאלאבאדי קיבלה חופשה קצרה על מנת לפגוש את נכדה שנולד. רפסנג'אני, שהכירה אותה במהלך שהותן המשותפת בכלא בשנת 2012, לאחר שהורשעה בהשתתפות בהפגנות לאחר הבחירות בשנת 2009, הצטרפה לכמה חברים נוספים מבית הכלא וביקרה את כמאלאבאדי. כמאלאבאדי אמנם כבר סיימה את חופשתה, אולם התמונה שפורסמה ברשתות החברתיות מהפגישה הציתה דיון ציבורי ער.

ביחס לביקורת נגד בתו ולקריאות להעמידה לדין, אביה פרסם הודעה רשמית שבה טען כי בתו "עשתה טעות חמורה" וכי עליה להתנצל. הנשיא לשעבר תיאר את הבהאית כ"דת סוטה, שאנו מגנים ותמיד גינינו". המנהיג העליון אייתוללה עלי חמינאי לא התייחס למקרה באופן מפורש, אולם פרסם השבוע פסק הלכה שבו מבהיר כי הבהאים "טמאים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המשא ומתן נמשך: פערים מול האוצר מעכבים את החתימה על ההסכם
התרסקות המטוס המצרי: חברת התעופה מסרה שלא נמצאו הריסות
צבא ניגריה: נמצאה נערה נוספת שנחטפה על ידי בוקו חראם

פאיזה האשמי רפסנג'אני, בתו של נשיא איראן לשעבר, מצביעה בבחירות, פברואר 2016. AP
"עלינו תקן את דרכנו". פסנג'אני מצביעה בבחירות לנשיאות, פברואר 2016/AP

רולמחוסיין מוחסני-אג'אי, בכיר במערכת המשפט האיראנית, טען כי הפגישה "מזעזעת וראויה לגינוי", והוסיף כי הוא מתכנן להגיש תביעה נגד האשמי רפסנג'אני. איש הדת הידוע מהדי טבטבאי דרש ממנה "להתנצל בפני האומה", וטען כי הפגישה עם כמאלאבאדי היא "פשע". ראש מערכת המשפט האיראנית אייתוללה סאדק לריג'אני מסר לסוכנות הידיעות "תסנים" כי "להתרועע עמם, במיוחד עבור קרובי משפחה של גורמים בכירים, פוגע בנורמות שלנו".

רפסנג'אני, פעילה ידועה שהובילה כמה מאבקים אזרחיים באיראן, הגיבה לביקורת וסיפרה כי הזמן שהעבירה בכלא לצד הבכירה הבהאית "פתח את עיניה" בנוגע לאמונתה, וקראה להענקת זכויות אזרחיות מלאות למאמינים הבהאים. "כמובן, אנחנו יוצרים קשרים עם בני אדם אחרים במהלך חיינו, גם אם הא לא שייכים לדת שלנו", טענה, והוסיפה ביחס לשמרנים: "אם הם היו באמת דואגים לדת, הם לא היו גורמים כל כך הרבה אי-צדק בשמה".

היא הבהירה כי "אינה מצטערת בכלל", ויצאה נגד אפליה ודיכוי של הבהאים באיראן. "אנו מדכאים לא רק אותם, אלא רבים אחרים", אמרה בריאיון לרשת "יורוניוז", והוסיפה: "עלינו לתקן את דרכנו". היא זכתה לתמיכה מפתיעה גם מצד כמה אנשי דת, כמו פאזל מייבודי הרפורמיסט, שטען: "הן נפגשו בכלא, ברור שהן יכולות להיות חברות. מדובר פשוט בשני בני אדם שנפגשים. מה הבעיה?".

מנהיגת הבהאים באיראן פריבה כמאלאבאדי בחופשה מהכלא, איראן, מאי 2016. "ג'האן ניוז", צילום מסך
התמונה הציתה דיון ציבורי ער/צילום מסך, "ג'האן ניוז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully