וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: חצי מהציבור מעדיף את יעלון בביטחון, 29% - את ליברמן

19.5.2016 / 7:15

סקר מיוחד שערך פרופ' קמיל פוקס מראה כי בקרב הציבור הרחב, יעלון נתפס כמתאים יותר לתפקיד מאשר מחליפו המיועד, בפער ניכר. הבוקר צפויים להתחדש המגעים על הצטרפות ישראל ביתנו לממשלה והעברת תיק הביטחון לליברמן

עריכה: מתן חדד

(ליברמן: "אם אהיה שר ביטחון, אלך עם חמאס עד הסוף")

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הודיע לשר הביטחון, משה יעלון, כי חבר הכנסת אביגדור ליברמן צפוי להחליף אותו בתפקיד אם יושלמו המגעים הקואליציוניים עם מפלגת ישראל ביתנו. אלא שהציבור הישראלי, מתברר, אינו נלהב מהמהלך הזה, ומעדיף את יעלון כשר הביטחון על פני ליברמן, בפער משמעותי – כך עולה מסקר מיוחד שערך פרופ' קמיל פוקס עבור וואלה! NEWS. לפי תוצאות הסקר, שנערך אתמול (רביעי), כ-50% מהנשאלים סבורים שיעלון מתאים יותר להיות שר הביטחון, ואילו 29% בלבד השיבו כי ליברמן הוא זה שמתאים יותר לתפקיד. 21% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים או שאין להם דעה בנושא.

בסקר השתתפו 606 נשאלים, 500 מהם מהמגזר היהודי ו-105 מהמגזר הערבי. בקרב הנשאלים היהודים, 53% אמרו כי יעלון מתאים יותר לתפקיד, ואילו 34% אמרו שדווקא ליברמן מתאים יותר. בקרב הנשאלים הערבים, 36% השיבו כי יעלון הוא המתאים יותר מבין השניים לכהן כשר הביטחון, לעומת 10% בלבד שהשיבו כי ליברמן מתאים יותר. 54% השיבו כי אינם יודעים או שאין להם דעה בנושא.

לקריאה נוספת:
הראש של נתניהו, הידיים של ליברמן: מאחורי הקלעים של ההצגה הפוליטית
הרצוג: "יחימוביץ' התחננה לתיק; נתניהו הבטיח וטו על בנייה ביו"ש"
לא רק ליברמן: כך תיראה חלוקת התיקים בממשלה המסתמנת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר מצביע על העדפה ציבורית מובהקת ליעלון, המכהן בתפקיד שר הביטחון מאז שנת 2013. ליברמן, שכיהן בממשלה הקודמת כשר החוץ ובשנה האחרונה היה ח"כ באופוזיציה, יכול לשאוב סיפוק מסוים מכך שקצת יותר משליש מהציבור היהודי סבור שהוא מתאים יותר להיות שר הביטחון מיעלון. זאת, מאחר שהשאלה נוסחה בצורה מפורשת בשאלה מי מתאים יותר מבין השניים, ולא בחנה התאמה לתפקיד באופן כללי או מול אישי ציבור אחרים. ליברמן הציב את תיק הביטחון כתנאי לכניסתו לממשלה כבר לאחר הבחירות האחרונות, אולם עד כה נתניהו סירב לכך.

אמש הביע גם ח"כ בני בגין (הליכוד) התנגדות נחרצת למינויו של ליברמן לתפקיד שר הביטחון על חשבונו של יעלון. בראיונות קצרים שהעניק לערוצי הטלוויזיה הזהיר ח"כ בגין כי מדובר במינוי "הזוי", המציב שיקולים פוליטיים צרים מעל לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל. לדבריו, "הצעד הזה מבטא חוסר אחריות כלפי מערכת הביטחון וכלפי אזרחי ישראל". בגין הוא היחיד מבין 30 חברי הכנסת של הליכוד שהתבטא עד כה נגד הדחתו של השר יעלון מתפקידו. הוא אמר כי המינוי של ליברמן "רע ויוביל לסכנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעלון שימש לפני מינויו לשר ביטחון כשר לעניינים אסטרטגיים בשנים 2009-2012, וקודם לכן שירת במשך שלושה עשורים בצה"ל. הוא היה הרמטכ"ל בשנים 2002-2005, ולפני מינויו לתפקיד זה היה גם מפקד פיקוד המרכז, ראש אמ"ן ומפקד סיירת מטכ"ל. ליברמן, לעומתו, שירת בצה"ל שירות מקוצר של כשנה, ואת שירות המילואים שלו עשה כאפסנאי בחיל התותחנים. הוא שימש בשנים 2006-2008 כשר לעניינים אסטרטגיים בממשלתו של אהוד אולמרט, ולאחר מכן כשר החוץ בשתי ממשלותיו הקודמות של בנימין נתניהו.

יו"ר ישראל ביתנו ביקר בחריפות את התנהלותם של יעלון ונתניהו במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, אז קרא לכבוש מחדש את רצועת עזה, להפיל את שלטון חמאס ולהעלות במקומו שלטון חלופי. בחודשים האחרונים, בשבתו כח"כ באופוזיציה, הביע ליברמן תמיכה פומבית בחייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל המנוטרל בחברון, וביקר את הגיבוי שהעניק יעלון לפיקוד הבכיר של צה"ל בפרשה זו. בנוסף, הוא תקף את ראש הממשלה ושר הביטחון על תגובתם לגל פיגועי הטרור הפוקד את ישראל מאז אוקטובר, וקרא לנקוט בקו פעולה קשה יותר בתגובה לאירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully