וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מהנערים שלהם מסייעת עמותת "עלם" צורכים אלכוהול בקביעות

18.5.2016 / 14:00

מהדוח השנתי של העמותה עלה כי 16 אלף מהנערים שלהם היא מסייעת שותים אלכוהול לפחות שלוש פעמים בשבוע באופן מופרז, כמחצית מהם הצביעו על צריכת אלכוהול כבעיה שאיתה הם מתמודדים ו-75% ספגו גילויי גזענות

נשיא המדינה מקבל לידיו את הדוח השנתי של עמותת עלם לשנת 2015. 18 במאי 2016. דנה ירקצי
הגשת הדוח בבית הנשיא, היום/דנה ירקצי

80% מבני הנוער שלהם מסייעת עמותת "עלם" צורכים אלכוהול באופן קבוע, 16 אלף מהם שותים אלכוהול לפחות שלוש פעמים בשבוע באופן מופרז וכמחצית מהנערים שנעזרים בעמותה מצביעים על צריכת אלכוהול כבעיה מרכזית שעמה הם מתמודדים – אלה הם רק חלק מהנתונים המדאיגים שעולים מדוח של "עלם", עמותה לנוער במצבי סיכון ומצוקה, שהוגש היום (רביעי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

עוד עולה מהדוח שחלה עלייה של צריכת אלכוהול בסתר על ידי הנערים שבהם תומכת העמותה. הם שותים בהיחבא במקלטים, במבנים נטושים או בבתים פרטיים. עובדה זו הופכת אותם לחשופים יותר לסכנות, כמו ניצול מיני ושימוש בסמים.

נתוני הדוח השנתי של "עלם" מתבססים על מידע שנאסף מכ-20 אלף בני נוער שלהם סייעה העמותה במהלך שנת 2015. הוא מסכם את פעילות העמותה בכ-80 פרויקטים שהיא מפעילה ב-42 יישובים ברחבי הארץ, ומציג נתונים עדכניים לגבי מצבם של בני הנוער שעמם נפגשו העובדים והמתנדבים לאורך השנה. את הדוח מסרו לנשיא יו"ר "עלם" שלמה ינאי, נשיאת העמותה נאווה ברק, המנכ"לית ענבר דור קרבלן ובני נוער שקיבלו סיוע מהעמותה והשתקמו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ליברמן על אחדות: "אם יוצע לנו תיק הביטחון - יש על מה לדבר"
"זה לא בטיפולנו": כך התעלם הנציג הממשלתי מתלונת המנופאי על סכנת חיים
אם ובתה מישראל נהרגו בתאונת דרכים בשוויץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוח הצביע על היבטים מדאיגים נוספים. כ-75% מהנערים שלהם סייעה העמותה, מכל התרבויות והעדות בחברה הישראלית, דיווחו כי ספגו גילויי אפליה וגזענות בשל מוצאם ומראם החיצוני. 43% מתוכם נתקלו בה מצד אנשים ברחוב, בעוד אחרים חוו יחס מפלה גם מצד המשטרה, מורים בבית הספר וחברים. שליש מהם דיווחו כי חוו גזענות ביותר ממקום אחד או על ידי יותר מגורם אחד.

עמותת "עלם" מסייעת מדי שנה ל-2,400 בני נוער מהעדה האתיופית, המהווים 12% מכלל בני הנוער שמקבלים סיוע מהעמותה. 98% מבני הנוער יוצאי אתיופיה דיווחו כי הרגישו מופלים לרעה. בזמן מחאת יוצאי אתיופיה, 71% מבני הנוער דיווחו כי הם גאים במוצאם ובתרבותם. יחד עם זאת, רק כ-2% חשו בעקבותיה תקווה לשינוי בנוגע ליחס החברה לבני העדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
בני נוער בגן מאיר בתל אביב, יוני 2015/יותם רונן

דוח "עלם" מתייחס גם להתקדמות בהעלאת נושא צעירים וצעירות חסרי בית על סדר היום הלאומי. נכתב כי הוקמה ועדת משנה בכנסת לטיפול בצעירים ובצעירות חסרי בית, ויחד עם משרד הרווחה היא העמידה את הנושא לטיפול ולפתרון מידי. עוד דווח כי הוקצו 22 מיליון שקלים לצורך הרחבת המענה לצעירים חסרי בית ולטובת ניסיון של תכנית סיוע בשכר דירה עבור 200 צעירים וצעירות. כמו כן, צוין כי במהלך השנה עמותת עלם סייעה באופן ישיר ל-531 צעירים וצעירות חסרי בית במרכזי היום של "עלם" והמקלט לצעירות חסרות בית, המופעלים בשיתוף ה"קרן לידידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully